Frankrijk verplicht reflecterende kledingWie volgend jaar met de motorfiets naar Frankrijk wil, moet op z’n kleding letten.Vanaf 1 januari 2013 zal elke motorrijder in Frankrijk die op een motorfiets zwaarder dan 125cc rijdt, verplicht zijn reflecterende kleding te dragen. Het reflecterende deel moet minstens 150 vierkante cm groot zijn. Het materiaal kan deel uitmaken van de jas (zoals bij de meeste nieuwere motorkleding), maar een simpele reflecterende armband van twee euro mag ook.Wie de wet negeert riskeert een boete van € 68. In Frankrijk zijn motorrijders ook al verplicht met het licht aan te rijden, en moet men vier reflecterende stickers op de helm hebben.UPDATE 16/1: Het eerdere bericht dat fluorkleding verplicht zou zijn, is dus niet juist! Het gaat om reflecterende kleding.
Het reflecterende deel moet minstens 150 vierkante cm groot zijn.
Citaat van: RedRunner op 17 januari 2012, 20:35:30Het reflecterende deel moet minstens 150 vierkante cm groot zijn.Da's een grote armband...En die stickers... Geen idee... Vorig jaar niet aangehouden verder, toch maar een staatslot kopen.
En dan zeggen ze wat over die BMW rijders .... nou die Soes rijders trekken ook geen volle zalen
@Zdpp: Inderdaad een repost en inderdaad schokkend om te zien. Maar om te beginnen heeft de agent al een groot hart om 'm voor de vrachtwagen te parkeren. Hij forceert zo wel de vrachtwagen van baan te wisselen, want van fatsoenlijk stoppen kan al geen spraken meer zijn. Verder handelt de agent niet volgens protocol (voor zover mij bekend). Ten derde heeft de vrachtauto ook behoorlijk wat zicht weggenomen van de blikker (of eigenlijk laat de blikker behoorlijk wat zicht wegnemen door de vrachtwagen). Tja en als je dan zo 'n 25 tot 30 meter per seconde aflegt dan gaat 't rap. Je hoeft maar even op je klok te kijken, op de cd speler .... of misschien wel in de spiegel om te kijken waar de sirenes vandaan komen die je hoort.Dus of dit nu echt een goed voorbeeld is om het gebruik/verplichten van hesjes te ontkrachten ..... hmmm ... kweetnie.(Ik kan me overigens niet voorstellen, dat ze deze videobeelden niet zullen gebruiken in de toekomst voor de opleiding. )