* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Twinnie] Jippie! Ik ben niet seniel !!!  (gelezen 3301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twinnie

  • Gast
[Twinnie] Jippie! Ik ben niet seniel !!!
« Gepost op: 08 augustus 2009, 09:05:18 »


Ik begon al aan mijn verstandelijke vermogens te twijfelen. Ik meende toch echt dat de Honda 750KZ die ik indertijd met veel plezier bereed over vier uitlaten beschikte. Maar hoe vaak ik ook marktplaats.nl en soortgelijke sites afstruinde, overal zag ik exemplaren met 2-in-1 uitlaten en dan slaat de twijfel toe. Zou ik dan toch...? :011:
Bij deze zeg ik Sunny dan ook hartelijk dank voor het plaatsen van bovenstaande foto die glashard aantoont dat het met die hersens van mij nog goed zit, enkele kleinigheden daargelaten... :011:

Met de Honda CB500T waarvan ik al melding maakte in het topic van de caferacer van Motorfreak gaat alles probleemloos. In krap zes weken 3000 probleemloze kilometers bij elkaar gereden.
Laatst dacht iemand trouwens dat de T voor Turbo stond; ik heb hem maar in de waan gelaten.
Dan ook maar even een plaatje. De twin op heilig asfalt nl. dat van het verloren gegane deel van het circuit van Zandvoort en wel tussen Tunnel Oost en de Panoramabocht.

Gisteren bij Blauwe Plaat Motoren in Utrecht zijn eerste onderhoudsbeurtje gehad. Gelukkig bestaan er nog zaken waar je niet als economisch object wordt gezien waar zoveel mogelijk poen uitgepeurd moet worden en waar men dan ongevraagd je motor voorziet van nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen en of je maar ff wilt dokken... :/
Hier wordt gewoon gedaan waar je om vraagt en van een nota met een bedrag van € 140,- waarvoor je tuf weer tiptop is gemaakt kun je toch nauwelijks nerveus worden.
Ik heb de eigenaar al menigmaal beloofd een beetje reclame te maken dus bij deze de site: http://www.blauweplaat.nl. Hét adres voor de liefhebbers van Honda vierpitters uit de beginjaren '70 maar waarvan de eigenaar dus ook niet vies is van een beetje sleutelwerk aan deze twin. Gemoedelijkheid is er troef en de koffie is bruin.

« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 10:21:53 door Sledge HaMMeR »

Sunny

  • Gast
Re: Jippie! Ik ben niet seniel !!!
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2009, 11:16:16 »
Nee Twinnie, je bent inderdaad absoluut niet seniel. Heb deze CB750 vorig jaar gespot bij de dragraces in Zierikzee, waar ik meteen kwijlend om de fiets heen gelopen ben met de camera in de aanslag. Het ding zag er werkelijk waar als nieuw uit! Heb een poosje met de eigenaar staan praten, de motor was van zijn zwager geweest die hem nieuw gekocht had, maar door huis, kindertjes en een drukke baan er geen tijd meer voor had en het ding ergens achterin de schuur onder een deken had gestald. Daar heeft de motor heel wat eenzame jaren doorgebracht tot... je raadt het al: de schuur uitgemest ging worden en de motor vanonder een paar oude dekens vandaan kwam. Aangezien de motor altijd droog en geventileerd heeft gestaan, was er nog geen spikkeltje roest op te bekennen, het chroomwerk was nog in prima staat (alleen een beetje stoffig), het lakwerk en de meeste onderdelen nog origineel, behalve de uitlaat, daar was een 4-in-1 demper van Marshall (dacht ik) opgezet. Aangezien de nieuwe eigenaar de motor helemaal in originele staat terug wilde brengen is het ding tot op het laatste boutje uit elkaar geweest, alles is schoongemaakt, indien nodig vervangen en natuurlijk zijn ook de 4 originele uitlaten er weer terug op gemonteerd. Kosten van de uitlaten alleen nog maar: € 1.800,- :031: De beste man had in zijn onwetendheid het hele spul bij CMS besteld, dus was al snel heel wat knaken armer. CMS is leuk als je onderdelen zoekt, maar niet om ze daar te kopen, je betaalt meer dan het volle pond, dus wat ik zelf doe is de onderdeelnummers daarvandaan kopieeren en dan plakken in Google. Werkt prima en scheelt je vaak heel veel geld. Met een beetje vindingrijkheid bespaar je echt heel veel geld. Niettemin is het goed dat er zulke bedrijven zijn, want die kunnen vaak wel de goede onderdelen leveren en via hun site kan ik weer achter info komen die elders niet te vinden is.
Deze blauwe CB750 is zoals een echte CB750 hoort te zijn, met 4 glimmende pijpen en strak in de lak. Het ding liep trouwens als een zonnetje en de eigenaar is dus ook absoluut niet van plan om hem weg te doen. Hij was bijna geneigd om geld te gaan vragen omdat ik maar foto's bleef schieten, zelfs van de kleinste details (dat krijg je ervan als je een motor terug brengt in originele staat en hem netjes houdt).

[attachment deleted by admin]

Twinnie

  • Gast
Re: Jippie! Ik ben niet seniel !!!
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2009, 13:20:19 »
Ik denk als die eigenaar hem wel weg doet een prijs van €8000,- of meer zeker mogelijk is. Ik zag op marktplaats een Kawasaki 900 die ook op zo'n manier is gereviseerd en daar wordt €11000,- voor gevraagd dus wie weet ben ik nog te bescheiden met mijn schatting.










Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Jippie! Ik ben niet seniel !!!
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:18:53 »
Ik weet ff de naam niet meer van die kerel van "de blauwe plaat", maarre, is zeker top! Menig maal iets van gekocht én altijd in de staat zoals duidelijk aangegeven, tegen schappelijke prijzen.
(hierbij dus wat extra reclame!!)  ;)

anyway, wist niet dat die KZ pijpen zo verschrikkelijk duur waren. Wist dat ze veel geld kosten. En heb dan ook in het verleden goed pieken voor mijn setje gekregen. En dan het geld in andere onderdelen gestoken en ouwe rotte pijp onder het barrel gehangen  :070:
Enige nadeel van die KZ`tjes vond ik altijd dat het nog grotere lompe zwabberbakken waren dan de SOHC`s (`70-er jaren CB`s)
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Twinnie

  • Gast
Re: Jippie! Ik ben niet seniel !!!
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2009, 15:29:51 »
Ik weet ff de naam niet meer van die kerel van "de blauwe plaat", maarre, is zeker top! Menig maal iets van gekocht én altijd in de staat zoals duidelijk aangegeven, tegen schappelijke prijzen.
(hierbij dus wat extra reclame!!)  ;)

Waar hij vast en zeker blij mee zal zijn! De naam is overigens Marc Naaktgeboren.

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Jippie! Ik ben niet seniel !!!
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2009, 16:35:41 »
ja, juist ja, Marc. Dank je Twinnie
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
1645 Reacties
204051 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2021, 17:59:39
door Jack
2 Reacties
1928 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2011, 14:50:57
door Stealth
21 Reacties
6150 Gelezen
Laatste bericht 18 februari 2018, 17:34:24
door Mielko
16 Reacties
3341 Gelezen
Laatste bericht 16 mei 2016, 11:57:34
door Arnemuiden-RS
17 Reacties
1108 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2022, 13:02:26
door Motormuis