* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

* Waarschuwing ...

LET OP !!!
Advertenties worden automatisch verwijderd 3 maanden na de laatste reactie/reply.

Auteur Topic: Triumph Street Triple R 2008  (gelezen 49 keer)

Offline Ghulst

• Administrator
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Triumph Street Triple R 2008
« Gepost op: 08 maart 2025, 17:37:56 »

Mijn mooie Street Triple R gaat in de verkoop. Na een jaar met de Street Triple R rondgereden te hebben, verlang ik weer naar een allroad. Het was voor mij een uitstapje naar een nieuw segment en dan wel op de leukste manier die ik kon vinden. De Street Triple R is een super speelmachine. Gewoon lekker de bochtjes aan elkaar rijgen terwijl je voor je gevoel de motor alleen de bocht om dènkt. Zo direct reageert hij op alle input die je geeft. De driecilinder trekt al lekker van onderuit, maar gaat door tot 13.000 toeren als je hem daar om vraagt. Niet dat ik dat veel gedaan heb, want ik ben allroads gewend geweest die er met 6-7000 toeren wel klaar mee waren.
De vering is voor en achter volledig instelbaar en vorig jaar nog afgesteld door HK. Dat was weer een prettige ervaring.

Extra's
De motor is voorzien van GB Racing valbescherming aan beide kanten van het blok. Daarnaast heeft de Street Triple R spiegels en een windschermpje van Barracuda. Om echt sportief los te kunnen, is de Street Triple R voorzien van de rearsets van een Triumph Daytona, die er voor zorgen dat je voeten net wat hoger zitten. Voor de langere trips is de Speed Triple R voorzien van een GIVI rek. Hier kun je eigen zadeltassen aan bevestigen, of er een setje van GIVI bijkopen.

Nog meer extra's
Eventueel heb ik nog een quickshifter ter overname. Het is de originele Triumph quickshifter, die ik zelf nooit heb gemonteerd. Daarnaast heb ik ook nog een comfortzadel, zoals te zien op de laatste foto. Zeker voor langere ritten is dat een aanrader. In eerste instantie krijgt de koper van de Street Triple R de eerste keus voor de quickshifter en het zadel.

Op dit moment staan er 64396km op de teller van deze machine. Hij is dus ook niet nieuw meer, maar wel erg leuk. Zoals MotorFreaks destijds zei: "We hebben het over de Street Triple, misschien wel de meest indrukwekkende naked van deze eeuw die het afgelopen jaar ook bij onze redactie een aardige indruk wist achter te laten."

De vraagprijs voor dit moois is €4.555,- Natuurlijk is er voor ZMVC'ers een stimuleringsregeling. ;)

In overleg is inruil mogelijk, maar ik ben geen handelaar, dus het moet wel iets zijn waar ik zelf zin in heb.