* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: kleurenwaaier / kleurencode  (gelezen 2088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
kleurenwaaier / kleurencode
« Gepost op: 19 september 2014, 23:35:49 »
Hoi,
Had een Davida besteld, maar de kleur was niet naar mijn zin. Nu nemen ze hem terug, als ik ze maar vertel in wat voor kleur ze een bepaald deel van de helm moeten spuiten.
Ben dus op zoek naar brons / goud / metalic, niet al te licht. Zag vandaag een volvo die er bijna aan voldeed, maar die was wat te helder van kleur.
Waar vind ik een kleurenwaaier met metalic kleuren? Autospuiterij, verfhandel, wat dan ook? wil er best een paar kilometer voor rijden. Bepaald type auto noemen mag ik ook, dan gaan ze daar proberen dat te zoeken. Vroeger had je bijvoorbeeld mercedes met een gedesideerde kleur brons.
Wie o wie, waar o waar, kan ik een kleur kiezen opdat ik die lieden in UK duidelijk kan maken hoe ik mijn helm wil.
Ral vanaf pc is sowieso niet metalic (dacht ik) en daar kan ik ook al geen stukje vanaf knippen om op te sturen. Stukje opsturen, officieel nummer noemen, doe ik het liefst in dit geval.

Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: kleurenwaaier / kleurencode
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2014, 07:36:49 »
Vroeger had Verfhandel Franse in Goes altijd stalen boeken met alle kleuren van alle auto's van ongeveer ooit. Nou is het al een flink aantal jaren geleden dat ik daar doorheen gebladerd heb, maar ik zou ze eens bellen om te vragen of ze dat nog hebben. Daar mengen ze volgens mij ook kleuren voor spuiters, dus je zou er een heel eind mee moeten kunnen komen.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: kleurenwaaier / kleurencode
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2014, 12:49:28 »
Hebben ze nog. Ben er van het jaar nog geweest.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: kleurenwaaier / kleurencode
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2014, 00:17:05 »
Vroeger had Verfhandel Franse in Goes altijd stalen boeken met alle kleuren van alle auto's van ongeveer ooit. Nou is het al een flink aantal jaren geleden dat ik daar doorheen gebladerd heb, maar ik zou ze eens bellen om te vragen of ze dat nog hebben. Daar mengen ze volgens mij ook kleuren voor spuiters, dus je zou er een heel eind mee moeten kunnen komen.
Dank,
Ga ik zeker kijken. Jammer dat ik het nu pas lees. Zal dus volgende week zaterdag worden.

Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: kleurenwaaier / kleurencode
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2014, 08:00:32 »
Geeft niks, dan hebben ze het vast ook nog. ;)

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: kleurenwaaier / kleurencode
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2014, 00:40:00 »
Helaas geen tijd gehad naar Franse te gaan. Wel op de valreep naar Jan Hobby in Yerseke. Daarvan een flexa verf kaartje meegenomen met een kleur die wel geschikt is.
Nu maar hopen dat ze in Engeland iets met dat Flexa nummer kunnen.

Groet,
Jack