* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Arne’s R1200GS DOHC  (gelezen 603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Arne’s R1200GS DOHC
« Gepost op: 21 september 2021, 22:47:44 »
Eigenlijk maak ik voor elke motor een nieuw topic aan, dus die traditie ga ik nu zeker niet breken.



Dus is er nu een nieuw topic voor mijn 1200GS uit 2010. Na een zoektocht naar een andere motor, heb ik toch besloten geen nieuwe motor te kopen, maar voor een tweedehands te gaan. Na wat denken, ben ik toch weer bij de GS uitgekomen. Ik vind het gewoon een hele fijne toermotor en hij geeft je toch ook wel de mogelijkheid om de gebaande paden te verlaten, als je dat wilt. Tegelijkertijd ben ik niet voor een Adventure gegaan, omdat de ruimte in de garage toch wat krap is daarvoor. Daarnaast ga ik toch niet echt hardcore offroad rijden op de GS, dus dat scheelt ook. Vooralsnog staat de GS gewoon op wegbranden en heeft hij ook geen spaakwielen. En dat vind ik helemaal niet erg. Zeker niet voor de prijs die ik er voor betaald heb. ;)

Is de GS perfect? Natuurlijk…

…niet.

Er zijn altijd dingen die ik wil aanpassen op een motor die ik koop. Aan de andere kant, ben ik ook niet van plan om er een klein fortuin aan te verspijkeren. Op de foto staat de GS met een Adventure ruit. Ik heb er ook een GIVI ruit bij, maar beide ruiten zijn niet perfect. Daar wil ik wat aan doen. Ook heb ik alleen de zijkoffers bij de GS en ik gebruik meestal alleen een topkoffer als ik voor mijn werk onderweg ben. Dat heeft deels te maken met het rijden door de file, maar ook wel met het parkeren in de garage. De zijkoffers zijn wel handig en redelijk ruim. Zeker als je het vario mechanisme gebruikt. Natuurlijk wil ik ook nog een setje valbeugels scoren, maar daar moet ik nog eens naar kijken. Voorlopig eerst maar eens wat kilometers erbij zetten.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s R1200GS DOHC
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2021, 22:51:11 »
Goed, hoewel ik deze twee updates achter elkaar plaats, zat er eigenlijk wat tijd tussen. Inmiddels heb ik bijna 600km op de BMW gezet in de eerste week dat ik hem heb. Naast het ruitje zijn er eigenlijk geen dingen die ik direct zou willen doen.



Vandaag kwam een Wunderlich ruit binnen, die ik vanavond geplaatst heb. De oplettende kijker ziet ook dat ik inmiddels de topkoffer heb gemonteerd. Dat was een leuke klus, want niet alles zat mee. ;) Dat lag niet zo heel erg aan de motor, maar wel aan mijn bekendheid met de 1200 GS. Ik ben er uitgekomen, dus dat scheelt. Morgen even bij MotoPort langs, om te kijken of we er een slotje voor kunnen bestellen, zodat ik alle drie de koffers op de GS met een sleutel kan bedienen.