Ik heb nou zoveel aangepast aan m`n DR650 en ik ben er zo aan verknocht geraakt dat ik het tijd vind voor een eigen topic van de motor.
Toen ik `m in 2006 kocht zag ie er uit alsof ie uit de showroom kwam. 1ste eigenaar was Suzuki monteur en heeft de motor tot dik in de 40K gepamperd en verzorgd. nooit offroad gereden... en dat is te zien:
Elke motor die ik koop moet aangepast worden op vering (doh!) dus dat gebeurde ook hier. Gezien de kleur van de motor was Hyperpro de enige optie, aan de voorkant dan een setje progressieve veren:
Om de motor voor te bereiden op offroad/roadbookritjes moesten er een nulbare teller en een roadbookhouder op. De keus viel op Touratech waar ik mooi aan kon komen. Tevens bij Hessler een ander stuur gekocht van Magura in combinatie met stuurverhogers. Het hele roadbooksetje op een contraptie gebakken door vriend Klei:
Ook de bashplate is af fabriek niet echt een stevig dingetje dus daar kon er 1 van Hessler onder:
In verband met het beschermen van de kwetsbare blokonderdelen tegen lek stoten ook case savers gemonteerd:
Ook bij Hessler een acerbis tank en andere voetsteunen gescoord die wat groter zijn:
Om het nog even af te maken nog een Mikuni Vlakschuifcarb erin om het motorkarakter wat pittiger te maken en volgens mij kan ik zo voorlopig wel vooruit.
Ik wil er ook nog mee op vakantie kunnen dus een set zadel/tanktassen is besteld.