Ducati en AMG gaan in de toekomst nauw samenwerken. Het doel van de samenwerking is gezamenlijke marketingactiviteiten te ontwikkelen. De samenwerkingsovereenkomst werd ondertekend tijdens een persconferentie op de Los Angeles Auto Show door Gabriele del Torchio, CEO van Ducati Motor Holding, en Ola Källenius, CEO van Mercedes AMG.
“We zijn vooral trots om AMG als één van onze sponsoren te hebben voor het Ducati MotoGP Team. Ik ben ook erg tevreden over feit dat onze gezamenlijke marketingactiviteiten goed op weg zijn. In AMG hebben we een partner gevonden die perfect onze merkwaarden uitdraagt”, aldus Del Torchio, CEO van Ducati Motor Holding.
De eerste zichtbare resultaten van de samenwerking tussen Ducati en AMG zullen bestaan uit gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten. AMG zal bijvoorbeeld het Ducati MotoGP Team als officiële autopartner ondersteunen vanaf 2011. Tijdens geselecteerde AMG evenementen zullen bezoekers de mogelijkheid krijgen om Ducati motorfietsen te kunnen testen en Ducati klanten zullen eveneens de mogelijkheid krijgen om zich bekend te maken met de nieuwste AMG prestatieauto’s tijdens bepaalde evenementen. Gezamenlijke evenementen zijn ook gepland voor de leden van de AMG Private Lounge, waar meer dan 13.000 AMG klanten bij aangesloten zijn.