De Fireblade is pas bij Ruud Fredriks op de testbank geweest. Ik merkte al aan de Blade dat hij iets te rijk stond, omdat hij behoorlijk plofte uit de uitlaat bij gas dicht.
Dus afspraak gemaakt, kon gelukkig dezelfde dag nog
Dus dat schoot lekker op.
Naar goes gereden, toch best een beetje zenuwachtig. Hoeveel pk zou hij nu hebben?
Daar aangekomen even een babbeltje gemaakt, toen de Blade op de bank gezet.
Ik zei al tegen Ruud. "Hij zou best aardig afgesteld moeten staan, want de rapid bike heeft ook op een blade gezeten, samen met dit uitlaatsysteem. Alleen hij had een ander filter, dus volgens mij staat hij iets te rijk"
Nou, daar klopte dus niks van. Want er zat een nul-map in de Rapidbike met suzuki firmware.
Dus eerst Honda firmware erop, toen een run gemaakt. Uit m'n hoofd gezegd had hij 139,4 pk op het achterwiel met een flinke dip.
Toen is Ruud gaan afstellen. Hij heeft een compleet nieuwe map geschreven en aardig wat runs gemaakt.
Uiteindelijk kwam er 146,7 pk en 111nm koppel op het achterwiel uit
Met een mooie lijn, met alleen nog een kleine dip bij 3000 toeren.
Tijdens het afstellen nog een filmpje gemaakt. Hier stond hij nog wat te rijk.
Hij rijd nu echt heerlijk soepel
Je kunt makkelijk 80 rijden in z'n 6 en lekker cruisen. Maar als je een stukje wilt knallen heeft hij er ook zin in.
Topmotor!