In het eerste kwartaal van 2013 heeft de verkoop bij KTM een enorme groei doorgemaakt. Door in totaal 26.029 motoren te verkopen, steeg de wereldwijde verkoop maar liefst 34,1 procent, waarbij de omzet met 20,5% naar 163,5 miljoen euro groeide. Naast gestegen verkopen in Amerika (+23,3%) en Europa (+9,4%) was vooral in de verkoop in Aziƫ de basis voor het extreme succes; het Oostenrijkse bedrijf realiseerde daar een verkoopstijging van maar liefst 424 procent. Onderdeel hiervan was verkoop van 1400 Duke 200 modellen door KTM's Indiase partner Bajaj Auto.
Doordat de markt in de USA (-14%) en Europa (-19,2%) als geheel daalde, steeg het marktaandeel van KTM relatief gezien nog harder dan de verkoopcijfers. In Europa is nu 7,8% van alle verkochte motoren een KTM, In de USA is dit bij 4,7 van alle motorfietsen zo.
Stefan Pierer, CEO van KTM AG hierover: "De succesvolle lancering van de 1190 Adventure was cruciaal voor de verkoopstijging in Europa. De implementatie van een wereldwijde productstrategie zorgt voor een zeer positieve ontwikkeling in Aziƫ, waar onze verkopen meer dan vervijfvoudigden."
KTM verwacht dat de motormarkten in Europa en de USA blijven krimpen. Door nieuwe modellen te blijven lanceren houdt KTM vast aan haar wereldwijde product strategie en expansie in de Aziatische markten. KTM verwacht hierdoor in 2013 te blijven groeien.