* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Lotus C-01 READY TO ROAR?  (gelezen 2549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Lotus C-01 READY TO ROAR?
« Gepost op: 24 februari 2014, 19:11:46 »


Daniel Simon maakte als concept designer al voertuigen voor films als Tron Legacy, Oblivion en Captain America. Zijn nieuwste ontwerp is de Lotus C-01. Tijdens het C-01 project liet Simon zich inspireren door klassieke motor ontwerpen. De C-01 is de eerste motor van Lotus. Het Duitse bedrijf Kodewa is samen met Holzer Group verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het voertuig. De C-01 zal gemaakt worden met een gelimiteerde oplage van 100 stuks. De Lotus C-01 wordt aangedreven door een 1195cc V-twin met 200 pk. De motor weegt 180 kilo. De C-01 wordt leverbaar  in drie uitvoeringen, waaronder een in de kleuren van de klassieke Lotus Martini Formule-1 wagen.







LOTUS C-01 TECHNICAL SPECIFICATION
Engine:

Construction
2-cylinder 4-stroke engine, 75° V-style
Capacity 1.195 cm³
Bore 105 mm
Stroke 69 mm
Power Approx. 200 HP
Transmission 6-gear jaw-type shift transmission
Lubrication Dry sump lubrication
Main shaft ratio 40:76
Lay shaft ratio 15:41
Cooling Water cooling
Clutch Hydraulic anti-hopping clutch

Chassis:
Frame Aero tech steel/Titanium/Carbon fibre frame
Fork Upside down
Suspension strut Twin suspension strut
Spring travel front 80 mm
Spring travel rear70 mm
Brake system front Twin brake disc, ø320mm, four piston calipers
Brake system rear One brake disc,ø220mm, two piston calipers
Chain X-Ring resp. O-Ring
Head tube ang 59°
Fork ang 54°
Wheel base 1.645±15 mm
Ride height 90 mm
Height of seat 710 mm
Fuel tank capacity 10,5 l
Dry weight 181 kg
Wheel front 3,00×19; 120/70 ZR19
Wheel rear 6,00×17; 190/55 ZR17

Bron: MotorToday
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Lotus C-01 READY TO ROAR?
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2014, 19:25:59 »
Kan hem niet mooi vinden.
blok 1.195 cc KTM Twin
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Lotus C-01 READY TO ROAR?
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2014, 20:18:25 »
Heeft wel iets...  8)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Lotus C-01 READY TO ROAR?
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2014, 20:45:37 »


.........tijdens het C-01 project liet Simon zich inspireren door klassieke motor ontwerpen.........de C-01 is de eerste motor van Lotus...(dus Engels)......

Dan had ik toch op z'n minst een vette langeslag motor verwacht.....  :019:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Lotus C-01 READY TO ROAR?
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2014, 23:14:34 »
Ik ben wel benieuwd hoe het er uitziet als iemand er ook op gaat zitten. Ik ben er nog niet kapot van. Maar dat kan veranderen als hij met hoge snelheid voorbij komt. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Lotus C-01 READY TO ROAR?
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2014, 09:53:12 »
Het gevoel als je de gashendel tot de stuit voelt. ....wauw dat wil ik voelen!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
7 Reacties
3170 Gelezen
Laatste bericht 19 oktober 2014, 09:19:41
door The Mechanic