* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Re: ladder  (gelezen 473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: ladder
« Gepost op: 01 oktober 2020, 18:11:04 »
Dit onderwerp heef indirect toch raakvlak met motorfietsen.
Mijn ladder hangt op in de garage, achter en boven de plaats waar ik normaliter de motorfiets plaats, die ik in betreffend seizoen niet gebruik.
Om die dan te pakken, moeten wat touwtjes of spanbandjes (2) los gemaakt worden en dan dondert (valt) het ding naar beneden, aan die zijde.
Als ik dat ga doen met een handige en fysiek sterke buurman, is dat niet zo'n punt. Dan lukt het zonder schade.
Nu wil ik dat liever alleen doen.
Ben dus op zoek naar een systeempje met bijvoorbeeld 2 katrolletjes, met rem. Ladder op de grond plaatsen tussen motorfiets en muur. touwtje aan 1 kant, wat hijsen. touwtje aan andere kant en wat hijsen. Vervolgens door beurtelings wat hijsen, ladder tegen plafond.
Twee katrolletjes met rem dus, maar dan niet voor €80,= per stuk, maar voor een Zeeuws prijsje. Ze hoeven maar een kilo of 20 (?) vast te houden.
Waar haal ik dat, of weet iemand een handiger methode?
Groet,
Jack

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: ladder
« Reactie #1 Gepost op: 01 oktober 2020, 20:23:15 »
Kan ook aan de muur.
Hier de driedelige ladder met een paar muurhaken aan de muur in de garage.
deze bij de multimate in Kapelle gehaald.
De ladder weegt 32 kilo en alleen er op en af te tillen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ladder
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2020, 10:47:32 »
Ben dus op zoek naar een systeempje met bijvoorbeeld 2 katrolletjes, met rem. Ladder op de grond plaatsen tussen motorfiets en muur. touwtje aan 1 kant, wat hijsen. touwtje aan andere kant en wat hijsen. Vervolgens door beurtelings wat hijsen, ladder tegen plafond.
Twee katrolletjes met rem dus, maar dan niet voor %u20AC80,= per stuk, maar voor een Zeeuws prijsje. Ze hoeven maar een kilo of 20 (?) vast te houden.
Waar haal ik dat, of weet iemand een handiger methode?
Heb je al eens gedacht aan een ophangsysteem voor een fiets? Die simpele werkplaatssystemen hebben vaak twee katrolletjes, twee haken, een lang touw en een kikker. Dus de ladder tegen de muur, haak een erin, haak twee erin, touw pakken en rustig ophijsen. Op het moment dat je het touw wat laat vieren, klemt hij vast op de rem die in het systeem zit, dus je kunt hem ook rustig laten zakken. Als alles boven hangt, dan zeker je het touw door het stevig om de kikker te draaien en klaar.

Niet bedoeld als reclame, maar dit soort dingen bijvoorbeeld: https://www.mantel.com/icetoolz-lift-ophangsysteem



Je hebt ook regelmatig systeempjes voor %u20AC9,95 bij Lidl of Aldi etc. maar daar lopen de katrolletjes lang niet altijd even lekker van.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: ladder
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2020, 15:49:38 »
Dank,
Dit is een goede tip.
Heb wel katrollen met een rem gezien, maar dat is al snel €80,=/ stuk en voor veel meer kg's bestemd.
Heb ook al gezocht op bergbeklimmers sites, maar niets nuttigs gevonden.
Hier ga ik eens mee verder zoeken.
Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ladder
« Reactie #4 Gepost op: 02 oktober 2020, 15:55:18 »
Graag gedaan. Deze is iets van €32 en die zullen ze ook wel in de buurt ergens verkopen. Ik heb ook zo'n soort setje hangen en het werkt prima. Vooral ook, omdat je het geheel in een keer ophijst. Door het gewicht balanceert het en gaat het dus (vrijwel) horizontaal naar boven. Ideaal.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: ladder
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2020, 13:07:41 »
Graag gedaan. Deze is iets van €32 en die zullen ze ook wel in de buurt ergens verkopen. Ideaal.

Komen regelmatig voor een appel en een ei voorbij in de Lidl aanbiedingen

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ladder
« Reactie #6 Gepost op: 07 oktober 2020, 13:43:01 »
Komen regelmatig voor een appel en een ei voorbij in de Lidl aanbiedingen
Ja, daar heb ik er ook ooit eens een gehaald, maar daar zit meestal zo veel speling op de katrollen dat het touw er bij mij regelmatig afliep en dan zit je met een hoop gedoe. Die heb ik zelf dan ook niet meer.

Wel benieuwd of @Jack al een oplossing heeft gevonden. ;)

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: ladder
« Reactie #7 Gepost op: 07 oktober 2020, 18:30:10 »
Nee, nog geen oplossing gevonden.
Ook nog geen tijd gevonden om eens naar een fatsoenlijke bouwmarkt of ijzerwarenwinkel te gaan.
Waar ik momenteel aan denk is 2 katrollen. Passend touw er bij en 2 haken. In dat touw een lus knopen, daar waar de ladder op hoogte is en die lus vast maken aan een haak aan de balk waar ook de katrol aan hangt.
Lijkt me goedkoop en simpel.

Groet,
Jack