Eigenlijk maak ik voor elke motor een nieuw topic aan, dus die traditie ga ik nu zeker niet breken.
Dus is er nu een nieuw topic voor mijn 1200GS uit 2010. Na een zoektocht naar een andere motor, heb ik toch besloten geen nieuwe motor te kopen, maar voor een tweedehands te gaan. Na wat denken, ben ik toch weer bij de GS uitgekomen. Ik vind het gewoon een hele fijne toermotor en hij geeft je toch ook wel de mogelijkheid om de gebaande paden te verlaten, als je dat wilt. Tegelijkertijd ben ik niet voor een Adventure gegaan, omdat de ruimte in de garage toch wat krap is daarvoor. Daarnaast ga ik toch niet echt hardcore offroad rijden op de GS, dus dat scheelt ook. Vooralsnog staat de GS gewoon op wegbranden en heeft hij ook geen spaakwielen. En dat vind ik helemaal niet erg. Zeker niet voor de prijs die ik er voor betaald heb.
Is de GS perfect? Natuurlijk…
…niet.
Er zijn altijd dingen die ik wil aanpassen op een motor die ik koop. Aan de andere kant, ben ik ook niet van plan om er een klein fortuin aan te verspijkeren. Op de foto staat de GS met een Adventure ruit. Ik heb er ook een GIVI ruit bij, maar beide ruiten zijn niet perfect. Daar wil ik wat aan doen. Ook heb ik alleen de zijkoffers bij de GS en ik gebruik meestal alleen een topkoffer als ik voor mijn werk onderweg ben. Dat heeft deels te maken met het rijden door de file, maar ook wel met het parkeren in de garage. De zijkoffers zijn wel handig en redelijk ruim. Zeker als je het vario mechanisme gebruikt. Natuurlijk wil ik ook nog een setje valbeugels scoren, maar daar moet ik nog eens naar kijken. Voorlopig eerst maar eens wat kilometers erbij zetten.