* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Motorfilms  (gelezen 737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Motorfilms
« Gepost op: 21 juni 2023, 12:17:28 »
Deel hier jouw favoriete motorfilms. Het liefst met links waar we ze ook kunnen kijken.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Motorfilms
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2023, 12:23:56 »
Een van mijn favoriete films is The World's Fastest Indian uit 2005. Het is het verhaal van Burt Munro die vanuit Nieuw Zeeland naar Bonneville gaat om daar het record te zetten met zijn Indian motor.
Voor zover ik weet, kun je hem niet online kijken, maar wel een aanrader als je hem kunt vinden.


Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Motorfilms
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2023, 12:26:15 »
Een andere film is "Riding on top of the world". Een heel ander soort film dan de film hiervoor. Gaurav Jani rijdt solo naar de hoogste bewoonbare plek op aarde, het Changthang Plateau in Ladakh, op de grens met China.

Ik vond hem op YouTube:

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Motorfilms
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2023, 12:27:40 »
Weer een heel ander soort documentaire. In TT3D Closer to the Edge (The Isle of Man Tourist Trophy) laten ze het verhaal zien van de Isle of Man TT. Mooie beelden en verhalen.

Ook deze staat op YouTube:

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Motorfilms
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2023, 12:30:15 »
Ik ga weer even een heel ander genre in met [irl=https://www.imdb.com/title/tt1104806/]One Week[/url], de film over Ben Tyler die te horen krijgt dat hij kanker heeft en op zoek gaat naar de betekenis in zijn leven. Hij doet dat op een motor dwars door Canada. Ik vond het wel een film om goed voor te gaan zitten.

One Week - Trailer:


Voor zover ik weet, is de film alleen commercieel verkrijgbaar, maar soms duikt er wel eens een versie op op YouTube.

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Motorfilms
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2023, 12:47:46 »
Een mooie reisdocumentaire vond ik ook Somewhere Else Tomorrow van een dromer die de wereld rondreist van het geld dat hij onderweg verdient.
Volgens mij ook alleen commercieel verkrijgbaar.

De trailer:


Er is ondertussen ook een vervolg; Somewhere Else Together. Die heb ik verder nog niet gezien.

De trailer: