* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Motorrijders onder elkaar  (gelezen 6688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

easy pete

  • Gast
Motorrijders onder elkaar
« Gepost op: 09 december 2006, 17:42:14 »
Ik las in Motor-Wereld een artikel "de lelijkste motors ever". Het viel me op dat ongeveer alles wat niet op PK's gebaseerd is als "uncool" werd beschouwd. Choppers en toerders, bij voorbeeld, worden met de nek aangekeken. Dat vind ik jammer, en heel eenzijdig.

Elk type motor heeft een andere functie. De een houdt van dit, de ander van dat. De een gaat er mee werken, de ander reizen, de ander scheuren. Meestal is er wel goede solidariteit onder motorrijders, zeker bij ZMVC. Maar ik wil toch nog even opkomen tegen motorrijders die neerkijken op anderen, omdat ze tot andere "klasse" zouden behoren.

 

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2006, 17:49:43 »
Tsja, dat maak ik dagelijks mee.. Er is een soort mensen dat op 1 merk motor rijdt dat absoluut niet naar de rest wil kijken (de echte motor rijders weten wel over welk merk ik het heb  :034:).. Voor de rest valt het me allemaal wel mee hoor...
Dakutnieweetuh..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2006, 18:07:54 »
Een discussie die al jaren aan de gang is en ja ook ik ben niet van het type Sjoppers, dikke toerbuffels en Custumbike's , evengoed stoppen we toch allemaal al er een harley met pech staat en helpen we waar we kunnen. Mede daarom is ook hier iedereen welkom en is het geen merkenclub en ben ik vrijwilliger voor alle motorrijders/sters bij de Motorrijders Actie Groep. Leuk blijft het altijd om tijdens een goed gesprek en liefst met een biertje andere merken [lees voornamelijk Harley-rijders] de grond in te drukken, niet dat wij maar 1 haar beter zijn maar dit voorkom je toch nooit op deze aardkloot. Hoe dan ook rij je op 2 wielen dan ben je voor mij een motorrijder ookal staat die motor in de winter op stal  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2006, 00:38:42 »
Too much power is never enough! goed, zover de uitleg over coole motoren :+
Misschien is de achterliggende gedachte ook een beetje dat een pk pakhuis doorgaans wat extremer is in het geheel genomen en dat motormuizen graag zo'n machine willen proberen te temmen.

Choppers doen mij ook zeer weinig.. verder gaat het wel. Waar ik me wel eens aan kan ergeren is aan mensen die, naar mijn idee, motorrijden wat raar opvatten. Door bijvoorbeeld bij een nieuwe motor een nieuw pak te kopen omdat anders te kleuren niet meer overeen komen :043: (powerrangers). Of die een supersport hebben maar een platte achterband hebben met schaamranden. Of nog erger.. kneepads dragen en niet gebruiken :046: LAAT ZE ER DAN IN GODSNAAM AF! of geef ze aan mij :103:

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2006, 01:28:26 »
Too much power is never enough! goed, zover de uitleg over coole motoren :+
Misschien is de achterliggende gedachte ook een beetje dat een pk pakhuis doorgaans wat extremer is in het geheel genomen en dat motormuizen graag zo'n machine willen proberen te temmen.

Choppers doen mij ook zeer weinig.. verder gaat het wel. Waar ik me wel eens aan kan ergeren is aan mensen die, naar mijn idee, motorrijden wat raar opvatten. Door bijvoorbeeld bij een nieuwe motor een nieuw pak te kopen omdat anders te kleuren niet meer overeen komen :043: (powerrangers). Of die een supersport hebben maar een platte achterband hebben met schaamranden. Of nog erger.. kneepads dragen en niet gebruiken :046: LAAT ZE ER DAN IN GODSNAAM AF! of geef ze aan mij :103:


Wat als ze nou gewoon bij het pak komen.....
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2006, 02:44:41 »
Tja, zelf heb ik ook niet veel met choppers, hoewel ik best graag naar custom en/of veel chroom mag kijken.

Merken doen me niet veel, maar als Yama rijder is het leuk om op het forum wat steekjes te geven. Idem voor BMW waar enrico het over heeft. Beetje iedereen weet het, niemand rijdt het,oude jongens krentenbrood humor. Maar in ut eggie denk ik dat de meeste van ons respect hebben voor wat Mechanic uit zn BMW K100 haalt.

Net als Freak zal ik stoppen bij een harley met pech (en das heel vaak +: (jahoor, daar is weer zo'n flauwe grap)) maar vraag me soms af of dat wederzijds is.

Mijn kick is om pk's onder controle te houden, dat mag on en offroad op 2 of meer wielen.

easy pete

  • Gast
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2006, 03:45:34 »
... Mijn kick is om pk's onder controle te houden, dat mag on en offroad op 2 of meer wielen.

Voor mij op 2 of minder wielen  :069:

easy pete

  • Gast
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2006, 03:51:47 »
Choppers en Beemers zijn dikwijls (maar zeker niet altijd) voor de "show".

Ook op ander vlak heb ik 't niet zo voor mensen die het breder laten hangen dan ze 't hebben. Maar die arme motors kunnen daar niks aan doen. Ik vind eender welke motor een eigen karakter hebben. 

( Easy Pete voor het MLF, het Motor Liberation Front  :092:)

 :069:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2006, 13:40:08 »
Ach, laat iedereen maar een beetje in zijn waarde.

Wil iemand met een pk-pakhuis rijden terwijl die die machine in de verste verte niet onder controle heeft of nooit verder is geweest dan halfgas? Prima, , mij best als diegene dat leuk vind (om er tegen zijn vrienden over te stoefen)
Vaak is trouwens zo een pk-pakhuis alleen maar
Wil iemand met een blinkende chopper rondknallen, zo ongeveer 300 km per jaar op een mooie zondag? Prima, mij best, als ie dat leuk vind.

Ik zeg weleens, als het twee wielen heeft, vind ik het mooi en is het goed. Al zou ik er zelf nooit mee willen rijden, ik kan me best voorstellen dat je er je plezier mee hebt, wat voor merk of model het ook is.
Ik blijf zelf maar zoveel mogelijk van de straat.  8)

En ja, BMW-rijders.. tja. Wat zal ik dáár nou eens van zeggen?
Nouja, zal maar wijselijk m'n mond houden.

Ach, zolang het geen Yamaha is, valt het nog te doen natuurlijk  :093:

Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2006, 16:56:54 »
Wat als ze nou gewoon bij het pak komen.....

Dan heb je het verkeerde pak.. of je haalt ze eraf, simpel als dat!

Tis net als een Ferrari enkel voor de boodschappen gebruiken.. :042:

easy pete

  • Gast
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2006, 17:08:10 »
Ik heb het geluk om een aantal types ouwe motor in m'n garage te hebben. Ik vind ze allemaal leuk. Maar welke motor ik ook kies, er zijn altijd een groep mensen die met een schuine blik Kijken.

Parkeer ik voor 't motorcafé in m'n dorp met m'n Transalp dan krijg ik amper een moeizame groet van de verzamelde choppermannen, parkeer ik tien minuten later met een Virago dan knikt en zwaait iedereen. Gek hoor. 

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2006, 17:20:33 »
Ik had het niet over BMW ;) Alhoewel dat ook wel zo een voorbeeld zou kunnen zijn :+
Dakutnieweetuh..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2006, 18:33:42 »
Vandaag is er weer bewezen dat motorrijder/sters elkaar gewoon helpen als er iets aan de hand is...............iedereen bedankt voor de hulp.

Voor de onwetenden, Sunny had na aankomst last van haar buik in Roozendaal en dit werd alleen maar erger, uiteindelijk zelfs zo dat terug rijden op de motor geen optie meer was. Ouwelui van Sander en Sjees hebben haar terug naar huis gebracht met het blik en Sabre-Zeeuw heeft mij achterop genomen en nogmaals een ritje kartcentrum gedaan, mensen bedankt, waardeer het echt. Ook goed dat mensen die het niet zagen zitten om de mtoor terug te rijden dit gewoon aangaven zodat er geen vreemde dingen gebeurd zijn die niemand zou willen, nu was het goed opgelost...............thank's ZMVCers  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2006, 20:40:08 »
Top  :054:
Dakutnieweetuh..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #14 Gepost op: 10 december 2006, 21:19:25 »
Kijk, dat is gaaf, elkaar helpen op die manier!

Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #15 Gepost op: 28 december 2006, 10:02:22 »
Nou, kom je een harley-girlie tegen en dus gewoon het pootje uitgooien, kijkt ze je aan zo van...........hey hou je handen aan het stuur  :043:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #16 Gepost op: 29 december 2006, 00:48:09 »
Misschien had ze t niet verw8? :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #17 Gepost op: 29 december 2006, 11:31:22 »
Geen idee  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #18 Gepost op: 29 december 2006, 11:35:01 »
Nee die draait nu waarschijnlijk nog steeds rondjes van verbazing.

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Motorrijders onder elkaar
« Reactie #19 Gepost op: 29 december 2006, 13:07:48 »
Er stond laatst nog een motorrijder op de pechstrook langs de weg vanaf de tunnel. Hij stond gebogen bij de achterkant van zijn motor, en ik ben even gestopt om te vragen of alles goed was.
Ik stopte achter hem en zag toen pas dat hij z'n handen aan het warmen was bij de uitlaat...
Het was een belgische jongen die studeerde in Nederland (huh? wist niet dat dat ook gebeurde) en moest naar Vilvoorde bij Brussel. Hem maar aangeraden eens goede handschoenen te kopen. Volgens mij droeg hij 'fiets'handschoenen.
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
4 Reacties
2169 Gelezen
Laatste bericht 27 juli 2010, 14:28:37
door Rider-64
4 Reacties
2180 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2011, 17:33:22
door Twin-Power
5 Reacties
2308 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2011, 11:12:49
door Dick
21 Reacties
5899 Gelezen
Laatste bericht 18 februari 2018, 17:34:24
door Mielko
29 Reacties
5863 Gelezen
Laatste bericht 27 april 2012, 07:44:42
door Paulusssttt