* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Verstuuver] xs750  (gelezen 67772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #120 Gepost op: 22 november 2009, 17:59:28 »
RVS en aluminium kunnen inderdaad gaan ,,vreten'', wat ik wel eens doe is RVS bouten insmeren met neversees, een grijs vet wat die vraat tegengaat, zal eens kijken of ik dat spul kan vinden.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #121 Gepost op: 22 november 2009, 18:37:33 »
Je krijgt inderdaad een potentiaalverschil waar je bij wijze van spreke een fietslampje op kunt laten branden. Het beste is inderdaad om de boel te isoleren met bijvoorbeeld Tec7 of voor een ander materiaal te kiezen, bijvoorbeeld brons. Nog steeds een flink potentiaalverschil, maar al wel minder.
Einde reclamezuil :-)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #122 Gepost op: 22 november 2009, 19:14:10 »
Gewone gegalvaniseerde boutjes gebruiken is misschien de beste oplossing. Ik denk echter dat het gebruik van rvs boutjes in kombinatie met aluminium aan een motor, zolang je niet constant in de pekel rijdt weinig problemen zal opleveren.
In de jachtenbouw (heb ik 20 jaar in gezeten) was dit een ander geval, daar moest je de bouten, zoals Taranis omschrijft, isoleren, want met het zoute water als elektroliet, zaten ze in no time met wit poeder aan elkaar gekankerd.
O, ja, en brons met aluminium is een erg slechte kombinatie, want de kans dat dit gaat vreten is nog veel groter dan dat rvs op rvs dit gaat doen.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #123 Gepost op: 22 november 2009, 20:09:07 »
O, ja, en brons met aluminium is een erg slechte kombinatie, want de kans dat dit gaat vreten is nog veel groter dan dat rvs op rvs dit gaat doen.

Je hebt gelijk, I stand corrected :)
Einde reclamezuil :-)

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #124 Gepost op: 22 november 2009, 20:30:00 »
Bedankt voor de adviezen, ik zal er maar gewone gegalvaniseerde boutjes indraaien, die zaten er tenslotte al 30 jaar in. De enige reden waarom ik ze wil vervangen is omdat de kruiskoppen door de VE lichtelijk gemold zijn.
@ Freak: van die pasta heb ik ook, dat is hittebestendige maar er staat ook op dat het electrisch geleidend is. En dat is de bedoeling als ik het goed begrepen heb.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2009, 22:24:29 door Triple Arne »
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #125 Gepost op: 06 september 2010, 12:26:27 »
en hoe staat het hier mee? nu ik niet meer hele dagen in de garage aan het sleutelen ben is hij toch al wel af? :103:
groeten uit Melbourne trouwens

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #126 Gepost op: 08 september 2010, 14:11:16 »
en hoe staat het hier mee? nu ik niet meer hele dagen in de garage aan het sleutelen ben is hij toch al wel af? :103:
groeten uit Melbourne trouwens


Ik heb pas nog wat onderdelen op de kop getikt, waaronder een puntgave buddyseat. 'T is geen originele maar een imiitatie met een polyester bodem, en dat roest niet. We zullen binnenkort een paar foto's plaatsen van de vorderingen. Krijgt dit topic weer eens een schopje.
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #127 Gepost op: 22 september 2010, 10:15:43 »
krijg nou wel emails, dat ie bijna af is maar wil ik ook wel eens wat fotos zien :048:

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #128 Gepost op: 22 september 2010, 16:23:03 »
Zonder woorden: (filmpje van een collega XS freak)

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/t22m0LPjI4I?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/t22m0LPjI4I?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 10:54:35 door Triple Arne »
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #129 Gepost op: 23 september 2010, 09:36:43 »
http://www.youtube.com/v/t22m0LPjI4I?fs=1&amp;hl=nl_NL

Klinkt in iedergeval goed en wat een omgeving..  :022:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #130 Gepost op: 23 september 2010, 12:36:04 »
Op dit filmpje komt ook prachtig uit hoe soepel een XS is, hij schakelt pas bij 2500 toeren eens een keer terug en als je wil trekt hij in een keer door tot 9000. Dat doet de cineast niet, hij is "just cruising".
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #131 Gepost op: 23 september 2010, 14:42:00 »
mooi filmpje Wim, tis net of je er zelf opzit
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #132 Gepost op: 28 september 2010, 10:40:54 »
Deze keer geen filmpje van iemand anders zijn XS, maar van de XS die na 4 jaar eindelijk weer tot leven is gewekt.

Starten:


En rijden:

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #133 Gepost op: 28 september 2010, 11:06:01 »
Zoals jullie zien moet er nog een heleboel aan gebeuren, de verlichting in orde maken, er moeten nog zijdeksels en een buddy-achterstukje in de juiste kleuren gespoten worden en ook nog een tank. De tank die er nu op zit was voor de proefrit van de andere XS geleend. Verder moeten de remslangen nog vervangen worden, exemplaren van 32 jaar oud zijn niet meer te vertrouwen en bovendien zijn er tegenwoordig veel betere.
Verder nog wat werk aan de carburateurs want die heb ik alleen nog maar op het zicht afgesteld en de ontsteking moet ook nog even met de stroboscoop bekeken worden. Werk zat dus deze winter; wordt vervolgd.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2010, 11:49:26 door Triple Arne »
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #134 Gepost op: 28 september 2010, 17:35:34 »
Maar het doet het, de rest is makkelijker  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #135 Gepost op: 29 september 2010, 11:10:29 »
Het was wel een spannend moment hoor Freak, dat starten van een blok dat ruim 4 jaar heeft stilgestaan en dat je zelf nooit hebt horen draaien. Maar nog even een vraagje: heb jij nog van die luchtfilters in de aanbieding?
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #136 Gepost op: 29 september 2010, 22:37:31 »
Het was wel een spannend moment hoor Freak, dat starten van een blok dat ruim 4 jaar heeft stilgestaan en dat je zelf nooit hebt horen draaien. Maar nog even een vraagje: heb jij nog van die luchtfilters in de aanbieding?
Sunny weet meer van de filters dan ik dus komt goed, ik heb de laatste jaren al heel wat motoren die minimaal 5 jaar stil hebben gestaan weer tot leven gewekt en dat blijft altijd een spannend moment  :054:

Wat je zeker goed deed was eerst de motor ronddraaien zonder volledige ontsteking zodat de olie opgepompt wordt................heel netjes  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #137 Gepost op: 30 september 2010, 08:45:35 »
Sunny weet meer van de filters dan ik dus komt goed, ik heb de laatste jaren al heel wat motoren die minimaal 5 jaar stil hebben gestaan weer tot leven gewekt en dat blijft altijd een spannend moment  :054:

Wat je zeker goed deed was eerst de motor ronddraaien zonder volledige ontsteking zodat de olie opgepompt wordt................heel netjes  :026:
[/quote]


Die gewoonte stamt bij mij nog uit de tijd van mijn Honda's CB 500 en 750, als een motor langere tijd heeft stilgestaan torn ik hem altijd een paar keer met de kicker. Deze XS kreeg een nog zorgvuldiger behandeling, ik heb ervoor gezorgd dat het oliefilter en de koeler helemaal gevuld waren, (da's heel belangrijk) en veel olie over de nokkenassen laten lopen. Dan met de bougie's eruit (en nog zonder carburateurs) de boel met de kickstarter rondgedraaid. Met het kleppendeksel er nog naast kun je dan prachtig zien hoe de oliepomp z'n werk doet. Het komt werkelijk overal tevoorschijn.
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #138 Gepost op: 29 november 2010, 12:13:15 »
ziet er mooi uit, ook mooi om te zien dat je mijn brommer nog niet stiekem verkocht hebben :072:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Verstuuver] xs750
« Reactie #139 Gepost op: 29 november 2010, 12:23:20 »
hee Wilco, alles kits?

SP1 en SP2

Hroeten uut de polder