* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motormuis] de fzr600 van motormuis  (gelezen 32653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #40 Gepost op: 12 april 2007, 17:06:09 »
wat dacht je dat de fzr nog effe 2 jaar blijft en dat er dan een mooie tl of vtr in de garage geparkeerd word.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #41 Gepost op: 12 april 2007, 17:07:36 »
wat dacht je dat de fzr nog effe 2 jaar blijft en dat er dan een mooie tl of vtr in de garage geparkeerd word.

:036:

ba searcher!!

  • Gast
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #42 Gepost op: 12 april 2007, 18:10:22 »
Ik heb je fiets vandaag nog irl gezien...wat een pisbak is dat zeg!!! :037:

Nee hoor geintje..ie ziet er tof uit man met dat kleurtje er op zo!! :039:
Kleintje en ik zijn nog ff bij Relexus en Adrie langs geweest(kleintje moest daar nog ff wezen)

Greets BA :054:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #43 Gepost op: 12 april 2007, 18:13:12 »
zou goed kunnen ja me fites staat bij a3 dat is voor mij me 2epa. en ma. (maar die was aan het werk)
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #44 Gepost op: 06 maart 2008, 14:41:25 »
Geloof het of niet maar kreeg gisteren nog een smsje wat volgens mij al een week eerder aan had moeten komen.................maar de 1e kneedowns 2008 zijn dus weer een feit.........mooi man  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 300
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #45 Gepost op: 06 maart 2008, 15:50:09 »
Ik geloof dat Sebas erg druk is met zijn werk en in het noorden van Nederland. Hij zou al een paar weken langs komen om zijn nieuwe auto te laten zien. Maar tot op heden.....  :042:


 ;) Doesn't matter, mate!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #46 Gepost op: 24 juli 2008, 23:45:23 »
Zo die MotorMuis, ff een oud topic van je omhoog schoppen en hopelijk vind je de tekst wat en zoniet verwijder ik het wel  :034:

De FZR600 heeft wat kuren, een redelijke Km-stand en er wordt echt mee gereden dus dit ouwetje heeft een ander hartje nodig zeker na uitlopen van het aandrijftandwiellager in het blok en nog wat bekende Yamaha oliesydromen..................kortom een donorhart is gevonden door MotorMuis him zelf en natuurlijk moet je het hartje dan even goed nakijken voor jet het tussen de longetjes en voedselvat plaatst  :D Ik heb de eer gekregen om dit blokje ff na te zien en daar waar nodig wat aan te passen of weet ik veel wat, de dealer zou ook kunnen maar als de eigenaar wat meer vermogend was kocht hij wel een andere motor maar dat zit er ff niet in en dan spring ik ff bij..................tof dat je me het vertrouwen gunt want het toch weer niet niks ff een hartje nazien, over een poosje wil je toch weer met vertrouwen die knie aan de grond rijden he maat  :103:

Het blok is gebrachte en uiteraard gelijk ff ontdaan van het hoedje en dat zag er best redelijk uit,



De nokkenstokken zien er goed uit en vertonen geen pitting of ingelopen glijlagers dus to zover een goede aankoop voor die centen, uiteraard even een plekje gemaakt en alles netjes op volgorde gelegd  :034:



Na het verwijderen van de snokstokken de klepplaatjes en alles daar verwijderd want we willen de kleppen toch ook even inslijpen en voorzien van nieuwe hoedjes zodat ze wat beter de olie keren  8)



De distrubutiketting goed vastgelegd zodat die niet het blok in kan vallen en begonnen met verwijderen inbuscilinderkopmoeren...............tering die zaten goed vast maar we hebben gewonnen en al bij een heel klein tikje los volgens de juiste volgorde en dan zie je de olie overal vandaan komen................nooit zomaar ff rotzooien aan je cilinderkopbouten/moeren want je pakking is echt naar de klote, ff een leuke foto van gemaakt  :014:



Zo de kop is er af zullen we maar zeggen en de bovenkanten van de zuigertjes in het zicht, de 1e spanning is eraf en we kunnen kijken in het [een] binnenste stukje techniek waardoor we alijd zo genieten van onze hobby het motorrijden  :054:



Klepje wat meer in het zicht er ziet er allemaal wel goed uit, 1 cilinder heeft het wat beter of slechter gehad dan de andere en is dan met recht een ,,buitendieker""  :069:



Voorzichtig de cilinderbalk lichten zonder kracht te gebruiken want we weten dan wel niet veel van het hartje maar het heeft volgens de vorige eigenaar wel gelopen en zou natuurlijk zonde zijn dat er een zuigerveer kapot gaat en uiteraard onder in het carter terecht komt :019:



Tis gelukt en de zuigertjes [en veel meer] moeten we nog precies nameten maar het ziet er nog steeds goed uit, gelukkig niet veel moeten kloten met een rubber hamer om de meeste delen te lichten en dus zonder iets af te breken of dol te draaien hebben we een deel van het hart uitelkaar liggen  :026:



Natuurlijk vallen er af en toe wat hele kleine deeltjes toch het blok in maar deze keer wel heel weinig en eigelijk doe ik standaard ff wat verse olie over alle laten lopen binnen de pasvlakken, kan nooit geen kwaad lijkt me en het blok moet ook gespoeld worden later  :p



Zo de avond is voorbij en we weten weer een hoop van dit blok, ziet er heel goed uit en ondertussen de meeste zaken wel opgemeten en zeker niet al teveel slijtage  :039: hoeveel km had dit blok eigenlijk gedraaid van dit moet zeker een eind onder de 50d zijn lijkt me..............hoe dan ook alles is netjes ingepakt en beschermd en op volgorde en ligt te wachten voor de wederopbouw..................een big-bore kit in nu makkelijk mogelijk Muis  :103: Hoe dan ook we gaan proberen om dit blok weer goed lopend op de weg te krijgen  :036:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #47 Gepost op: 25 juli 2008, 00:03:08 »
Zo te lezen is het een fris hart! En straks nog beter, na het MF/MM kuurtje! :039:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #48 Gepost op: 25 juli 2008, 08:27:14 »
Da's toch fijn wakker worden hier... Foto's als ontbijt... helemaal top en goed bezig!  :054:
Grz.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #49 Gepost op: 25 juli 2008, 18:11:20 »
En dat terwijl MMuis net op vakantie gaat  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #50 Gepost op: 25 juli 2008, 18:18:23 »
En dat terwijl MMuis net op vakantie gaat  ;)

Lekker bezig freak! :054: Vind het knap van je dat je een goed lopend blok zo even opentrekt om te kijken ;)
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #51 Gepost op: 25 juli 2008, 18:44:57 »
Ja is ook zo maar iemand kan wel vertellen dat het een goed blok is maar zomaar er onder vrotten en dan niet weten hoe en wat....nee zo weten we veel meer op de versnellingsbak na  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #52 Gepost op: 25 juli 2008, 19:12:05 »
Ja is ook zo maar iemand kan wel vertellen dat het een goed blok is maar zomaar er onder vrotten en dan niet weten hoe en wat....nee zo weten we veel meer op de versnellingsbak na  :054:

Ik geef je ook totaal geen ongelijk dat je het doet hoor! Integendeel zelfs :054:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #53 Gepost op: 26 juli 2008, 01:48:49 »
Ik kan niet wachten tot de wederopbouw, alleen dat pakking verwijderen en kleppen slijpen is een tering werk..................het mooiste is dat Muis straks weer kan rijden want laten we eerlijk zijn als je je motor niet kan rijden vanwege een te grote kostenpost dat wens je niemand toe  :043:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #54 Gepost op: 14 augustus 2008, 23:30:31 »
Zo weer thuis en ds de garage maar weer eens goed bekeken aan de binnenkant en wat gekloot met het blok van Mmuis, eerst de operatiekamer een beetje klaarzetten  :026:


Cilinderkopje verder leeglepelen  :p



Netjes alles per cilinder gescheiden houden :039:



Beetje rommelen met een oud Cb tooltje maar ging goed en neem er toch de tijd voor  :069:



Ontkolen want het was bagger  :044:



Alles netjes ontvetten en schoonspoelen, gewoon water en zeep  :034:



Tijd om alles te noteren en klepjes gaan slijpen  :026:



En maar slijpen en ook daar nemen we de tijd voor, is allemaal zeer netjes gelukt  :022:



Oude klepseals eruit en die waren niet eens echt heel hard, bleven zelfs heel  :039:



Alles geslepen, slijpmiddel verwijderen, netjes schoonmaken en overal een beetje olie op  :007:



Zo alles weer op de juiste plaats na een hoop gepriegel met de klepspies  :017:



Uiteraard nieuwe pakkingen, schone pasvlakken en op momnet terug plaatsen, blokkie weer bijna dicht  :021:



Klaar voor de juiste klepspeling te verkrijgen, veel meten, rekenen en op zoek naar klepplaatjes, een pokkewerkje maar zonder no way! Nog wat pakkingen vervangen, andere koppeling/platen, keerring, rubberingen, chekken en klaar om dit blok tot leven te wekken....wordt vervolgt  :034:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #55 Gepost op: 14 augustus 2008, 23:43:19 »
En natuurlijk heeft MMuis meegeholpen, wij doet ut samen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #56 Gepost op: 17 augustus 2008, 10:51:44 »
Heb het blok zelf helemaal open zien liggen, maar ziet er goed uit!
Knap werk weer mensen!! :054:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #57 Gepost op: 17 augustus 2008, 16:43:14 »
zo muis is weer online op z'n eigen pc, dus van de week zal ik op de zmvc weer wat meer aanwezig zijn. en lekker sleutelen natuurlijk
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #58 Gepost op: 17 augustus 2008, 20:00:36 »
Kzag net dat er weer wat spullen binnen waren, foon stond op stil was al zo verdacht rustig  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #59 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:17:21 »
Die klus wordt weer met chirurgische precisie uitgevoerd zo te zien  :034: Errug netjes  :026:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
59596 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
264 Reacties
49883 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 18:02:17
door MotorFreak
73 Reacties
12487 Gelezen
Laatste bericht 24 juli 2012, 19:59:24
door Triple Arne
39 Reacties
5376 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak
60 Reacties
8602 Gelezen
Laatste bericht 29 november 2016, 02:34:59
door Loki