* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Bright] Suzuki GSF600 Bandit  (gelezen 141873 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #560 Gepost op: 21 februari 2008, 20:28:29 »
De oude veren van Aqua gaan een nieuw leven tegemoet  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #561 Gepost op: 21 februari 2008, 20:28:51 »
uhhhhh in Heinkenszand, dat staalbedrijf langs de snelweg. En staat de naam van het bedrijf in 's Polder niet in Edwin zijn topic?

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #562 Gepost op: 21 februari 2008, 20:29:45 »
uhhhhh in Heinkenszand, dat staalbedrijf langs de snelweg. En staat de naam van het bedrijf in 's Polder niet in Edwin zijn topic?


Heinkenszand is Kamps (Hoondert)
Straight to your face with the truth!

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #563 Gepost op: 21 februari 2008, 20:30:56 »
De oude veren van Aqua gaan een nieuw leven tegemoet  :018:

Is kijken of ze nog goed zijn of niet, zo niet dan gaan bij mij de originele er weer terug in  ;) Proberen kan allicht geen kwaad.
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #564 Gepost op: 21 februari 2008, 20:43:31 »
Dan heb ik lijkt het ook nog een slippende koppeling en dus maar vandaag geinformeerd bij Ovaa voor een nieuw setje stalen en bedekte platen en veren. Kosten hiervan zijn €121,25 en valt dus nog enigszins mee. Nog niet besteld want wil eerst eens kijken of ik er komende week nog last van heb.

Heb je de koppeling al bijgesteld? volgens het boekje dan he.. wormwiel even schoonmaken etc. Allicht helpt het..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #565 Gepost op: 21 februari 2008, 21:28:48 »
Is de kabel goed soepel?
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #566 Gepost op: 21 februari 2008, 21:49:59 »
ik zal morgen het WPH eens ter hande nemen om eens te kijken wat het zou kunnen zijn. Mocht het dat niet zijn dan alsnog alles vervangen  :017: Heb er weinig zin in.

Weet iemand of het kwaad kan eigenlijk om mijn pas-ververste olie er dan weer opnieuw in te gooien?

Moet ik als net de platen en veren vernieuwd heb ook weer opnieuw gaan inrijden of ergens rekening mee houden?
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #567 Gepost op: 21 februari 2008, 22:08:14 »
Net ververste olie die er schoonuitziet eventuee ff filteren en terug kappen moet kunnen al is nieuwe olie de beste optie en dan kun je het zien als een soort spoeling, ikzelf neem altijd nieuwe olie. Nieuwe koppelingsplaten rij ik nooit anders in dan normale rijstijl, eindelijk kun je dan weer gazzzz geven zonder dat het toerental oploopt er er niks gebeurt, eventueel versterkte veren plaatsen kan genoeg zijn als de oude platen nog niet op zijn.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #568 Gepost op: 21 februari 2008, 22:13:44 »
Goed punt freak.. de veren! Die van mij waren vorig jaar stukken korter dan voorgeschreven.. die moesten echt hoognodig vervangen..

Wat betreft die olie.. als je je machine scheeft genoeg weg zet (met jiffy of wat anders) loopt er weinig tot geen olie uit. Krijg je dat deksel er zonder geklooi netjes af en kun je bij de koppeling. Net wel ff zorgen dat je de spullen hebt om m netjes dicht te maken.. pakking etc :054:

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #569 Gepost op: 21 februari 2008, 22:15:40 »
je hebt er toch geen auto olie in gedaan he  :023: daar gaat je koppeling ook van slippen.

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #570 Gepost op: 21 februari 2008, 22:19:27 »
De oude veren van Aqua gaan een nieuw leven tegemoet  :018:

Is kijken of ze nog goed zijn of niet, zo niet dan gaan bij mij de originele er weer terug in  ;) Proberen kan allicht geen kwaad.

mooi zo, hopelijk heb je dr wat aan  :039:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #571 Gepost op: 21 februari 2008, 22:33:55 »
En mochten de veren niks worden dan wil ik ze wel weer terug om er een stukje af te slijpen en dan plaats ik ze in de ZXR poten, heb plannen maar twijfel of het gaat lukken, makkelijker voor stoppies zeg maar...........evengoed zonde om deze veren kapot te maken als iemand anders er nog iets aan heeft  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #572 Gepost op: 21 februari 2008, 22:50:29 »
Goed punt freak.. de veren! Die van mij waren vorig jaar stukken korter dan voorgeschreven.. die moesten echt hoognodig vervangen..

Wat betreft die olie.. als je je machine scheeft genoeg weg zet (met jiffy of wat anders) loopt er weinig tot geen olie uit. Krijg je dat deksel er zonder geklooi netjes af en kun je bij de koppeling. Net wel ff zorgen dat je de spullen hebt om m netjes dicht te maken.. pakking etc :054:

Is inderdaad nog niet zo'n gek idee om hem zo schuin te houden.

@ Freak: Ovaa gaf me trouwens het advies om niet enkel de veren te vervangen maar meteen de hele boel (stalen en bedekte platen + veren en daarnaast natuurlijk nog de dekselpakking)


je hebt er toch geen auto olie in gedaan he  :023: daar gaat je koppeling ook van slippen.

zo ben ik nou ook weer niet hoor ;) was trouwens ook al lichtjes voor het olie vervangen.  thanks voor het meedenken iig

mooi zo, hopelijk heb je dr wat aan  :039:

thanks!! je leest het vanzelf wel hier een keer

En mochten de veren niks worden dan wil ik ze wel weer terug om er een stukje af te slijpen en dan plaats ik ze in de ZXR poten, heb plannen maar twijfel of het gaat lukken, makkelijker voor stoppies zeg maar...........evengoed zonde om deze veren kapot te maken als iemand anders er nog iets aan heeft  :034:

nogmaals thanks  :D
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #573 Gepost op: 07 maart 2008, 11:36:00 »
Koppelingsplaten + veren gaan nog niet vervangen worden. Vanmiddag waarschijnlijk eens een stukje scheuren om te kijken of ik het nou nog veel heb dan of niet.

Nieuwe veren gaan er volgende week maandag in, evenals het schoonmaken van de remmen voor en achter. Ik rij behoorlijk wat km's met de motor en heb dus aardig wat pekel al gezien.

Verder nog even foto's van m'n navigatiesysteem op de motor, de nieuwe spiegels (KOSO lichtgewicht) en de alarmlicht-installatie. Zo'n allarmlichtinstallatie is nog makkelijk zelf te maken zag ik wel.

[verwijderd door de beheerder]
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #574 Gepost op: 07 maart 2008, 13:52:23 »
Mooi hoor is je gril al gespoten poe poe
.
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #575 Gepost op: 07 maart 2008, 15:47:01 »
Nee moet ik nog doen  :026: Maar moet eerst nog eens naar kleuren gaan kijken, ook voor het spuiten van m'n velgen..
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #576 Gepost op: 17 maart 2008, 15:53:15 »
Vanochtend maar eens de 'nieuwe' veren van Aqua erin gezet... Moet er nog eens een keer een paar bochtjes meenemen en dan laat ik wel weten of het een verandering is of niet  ;)

Sowieso was de olie zekers te weten toe aan vervanging, zag er gewoon pikzwart en goor uit en stonk ook verschrikkelijk. Denk dat die de laatste 40.000km niet is vervangen geweest ofzo. Zit nu dus weer nieuwe in en ook nog eens progressie wilbers vering.

Tevens maar meteen de remblokken/klauwen schoongemaakt en zien er dus weer tip-top uit!

Enige tijd geleden (half jaar of meer ofzo) heb ik een oliekoeler-cover binnen gekregen en deze een keer goud gespoten, maar zag er niet echt mooi uit. Zodoende heb ik het vandaag maar weer gestraald en ga ik eens op het gemakje kijken hoe ik het wil gaan spuiten (misschien zwart met goud of zilvergaas er achter.  :103:

Kan wel voor- en na-foto's maken van de vering, maar je ziet toch geen verschil  :+
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #577 Gepost op: 17 maart 2008, 17:01:54 »
ik hoop dat het werkt voor je :054:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #578 Gepost op: 17 maart 2008, 17:17:00 »
Kijk een nieuw leven voor de veren, naar mijn idee zijn oude goede veren nog beter dan oude orginele veren dus vooruitgaan doe je zoiezo  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Suzuki GSF600 Bandit van Bright
« Reactie #579 Gepost op: 20 maart 2008, 22:16:53 »
Nou het is een hele vooruitgang! Geen gezwabber meer in de bochten en dus kunnen ze met nog hogere snelheid worden genomen  :103:

Probleem is enkel dat ik niet weet of het nu zo zeer aan de vering of de nieuwe olie ligt. De oude olie was namelijk echt geen 521cc (zoals voorgeschreven), stonk, was donker en was een modderachtige substantie.

Maakt verder ook niet uit, het is een vooruitgang!

Thanks Freak/Aqua/Pierrio!
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[BallBreaker] Bandit 1200 N

Gestart door Ballbreaker « 1 2 3 » De Garage - Onze Motoren

56 Reacties
15110 Gelezen
Laatste bericht 10 oktober 2007, 20:29:51
door liegebeest
66 Reacties
12600 Gelezen
Laatste bericht 25 september 2009, 11:15:48
door Bright
323 Reacties
49448 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2012, 18:17:00
door Thervain
5 Reacties
2532 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2015, 17:52:47
door Raptor
11 Reacties
400 Gelezen
Laatste bericht 20 augustus 2024, 11:58:13
door Dick