* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 58246 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #100 Gepost op: 13 juli 2007, 19:27:36 »
*Klei heeft nog wel een blokje wat open moet. Als je je geroepen voelt..
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #101 Gepost op: 13 juli 2007, 22:57:11 »
* Taranis wil best ff meekijken dan  :048:
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #102 Gepost op: 13 juli 2007, 23:14:40 »
Zo en ook vanavond weer flink gewerkt aan de VFR  :054: , alle kuipdelen zijn schoongemaakt en gaan morgen in de was, beetje bijwerken hier en daar dus dat komt weer helemaal goed, in de topkuip een blauwe lamp monteren voor meer wit licht. Maar we hebben weer een prima gazzzzzzrespons, de carbs synchroniseren was best een behoorlijk karwei en eigenlijk is het meer op gevoel gedaan, nu klinkt de VFR veel feller en de choke reageert weer naar behoren  :072: De dynamo levert voldoende laadstroom, de koelfan slaat keurig op tijd aan, de nieuwe olie zit overal in het blok en de nieuwe koelvloeistof gaat lekker rond en nergens iets van een lekagge te bekennen.............morgen nog de remolie voor vervangen, het opnieuw gespoten !!!!!!! zitje opnieuw beugelen, wat bekabeling wegwerken en het geheel nalopen...............ben benieuwd naar de rijevaringen van Sunny zodra de VFR weer de 1e kilometers heeft gemaakt  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #103 Gepost op: 13 juli 2007, 23:36:03 »
Mooi man, gaaf fietsje. Mankeert relatief weinig, gezien de leeftijd.


* Taranis wil best ff meekijken dan  :048:
Kijken, niet aankomen. Ik ken jou...  :093:
Trial and error... vooral veel 'error'.

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #104 Gepost op: 14 juli 2007, 01:12:12 »
Idd,weer veel gedaan aan de VFR, ik was samen met Freak wel heel erg blij dat het machientje weer naar behoren werkt, en eindelijk van die wazige gazzzzzzreactie af.........1300tpm stationair tokkelen.....gas in 1 stoot tot de stuit open en dan gelijk weer dicht.........pruttel bijna weg vallen en stil...nu, weer 1300tpm stationair.....gazzzzz weer in 1 stoot gelijk tot de stuit en gelijk weer dicht.......waaaaAAAAUUUUW....rumble de rumble weer tot stationair toerental terug. Machientje reageerd weer keurig netjes op de commando's die we uitgedeeld hebben.

Dit hadden we zonder het op gevoel en gehoor en de meters, verstellen van de carbs nooit gelukt en zeker niet zonder de gegevens die we gevonden hebben van de NC24 op het internet. :036:

Verder weer alles netjes afgebouwd aan het motorische gedeelte, morgen de rest er terug op bouwen qua kapwerk van de VFR en dan kan smiddags de 1e rit weer gemaakt worden met de goed onderhouden machine!! :054:

Als ik de VFR zo heb gehoord vanavond moet dat zeker ook wel goed komen!!

Freak..dit was me avondje weer wel, het loont echt enorm na al dat werk wat we aan de VFR hebben verricht met zijn 2en, zeker als je zo een mooi machientje  goed hoort draaien!! :034:

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #105 Gepost op: 14 juli 2007, 21:22:39 »
Ik ga vandaag is ff niks posten over de VFR... :017: :046:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #106 Gepost op: 14 juli 2007, 21:25:37 »
hoezo dat dan??
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #107 Gepost op: 14 juli 2007, 22:59:57 »
Ik ga vandaag is ff niks posten over de VFR... :017: :046:

Stribbelt ze nog??? :012:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #108 Gepost op: 14 juli 2007, 23:36:18 »
Dat gelukkig niet meer...maar nu door blijven hopen dat de motor droog blijft ipv zeikende nat van de benzine  :019:

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #109 Gepost op: 14 juli 2007, 23:37:40 »
Dat gelukkig niet meer...maar nu door blijven hopen dat de motor droog blijft ipv zeikende nat van de benzine  :019:

Ik hoop mee  :054:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #110 Gepost op: 14 juli 2007, 23:48:57 »
Wat een begon de dag kut hier, echt vreselijk klote en onverdient.............vreselijk dat dit een begin van een mooie zaterdag had moeten worden...........!
Vroeg de wekker want de handen moesten uit de mouwen vandaag zodat begin de middag de VFR klaar zou staan en ik nog wat hak en breekwerk kon verrichten aan het stuckwerk, niets is minder waar zou later blijken  :046: We wilden beginnen in de garage en daar viel ene lichte benzine geur waar te nemen, oke geen nood maar bij nadere inspektie bleek er ook wat benzine onder de motor te liggen.............oke ene slangetje lek of een aansluiting niet goed vast of weet ik veel wat maar leek niet belangrijk  :014: Bij nog wat nadere inspektie bleek het ergens in de buurt van cilinder 1 te komen en net op een plaats waar je niet makkelijk bij kunt, het plan was om de motor te testen met koude motor want gisteren wisten we alleen nog maar wat de VFR met warme motor deed en toen was het echt prima dik in orde en deed niet onder voor een jonge racer qwa gazzzz reaktie enz  :103: Afijn ff benzine lekje opsporen en kuipdelen monteren zodat de VFR snel klaar stond.............helaas moest het luchtfilterhuis wijken om bij het lekje te kunnen komen , ff de carbs eraf voor beter zicht en toen sloeg de schrik me om het hart..............het hele inlaatkanaal/inlaatspruitstuk bleek gevuld met benzine, werkelijk tot aan de rand gevuld en geloof me dan voel je je eigen flink kut want stel dat ik toch de VFR had proberen te starten heb je dus een volledig gevulde cilinderkop [boven de kleppen] en carb met benzine, door de startknop in te duwen maak je een mooie vonk en voeg je door de draaiende beweging een hoop lucht toe..............dit had werkelijk een heuse vuurbal kunnen worden in de garage en met de tank half afgevuld daarboven en de andere carbs ernaast had het echt verkeerd kunnen aflopen  :032: Misschien had de bougie nat geslagen maar daar ben ik niet zeker van.............afijn dit was dus in zicht en de kenners zien het waarschijnlijk meteen  :044:



Fuckerdefuck wat is dat nu, een lekke vlotter, een compleet verkeerd aangesloten retourleiding of vacuumslang, tering dat kan bijna niet want een uur of 12 geleden draaide de VFR nog prima en was er niks aan de hand en alles was in orde  :042:............uiteraard de peilstok uit het blok gedraaid en de dag werd er niet vrolijker op, de benzine had het carter weten te vinden en de kersverse nieuwe dure olie was vergeven van de benzinelucht..............shiterseshit waarom kurva matc, dapjeer dola spierdalij, pisda pikka teringtyfus  :025: Oke dit betekend een hoop kosten voor niks gemaakt en een berg tijd kwijt maar het moest opgelost worden en dus alles weer gedemonteerd en uren van testen was aangebroken, de carbs vertoond geen gebreken en het vlotterniveau lijkt prima in orde, vlotterpen en zitting schoon en sluit netjes af................shit een lekke vlotter......testen dus.



Niksnada geen bellen en dus geen lekke vlotter...............oke testen met de benzinetank en ook toen niks aan de hand. De benzinekraan en vacuum gedeelte, even leek het erop dat daar een probleem was maar achteraf ook prima werkend en niks aan de hand...............oke alle zooi weer monteren en de tankerop, kraan open en toen zeek de benzine over het blok, dikke stralen benzine met de bijbehorende dampen..............fuckerdefuck en achteraf bleek het rubber tussen benzinekraanhuis en onderkant tank scheef te zitten en dus een lek.............oke ook weer opgelost en na een uur of 6 kon er getest worden.............hoppa alles leek weer in orde en het blokje draaide prima al was er merkbaar een dip in de lage toeren, beetje prutsen en we zijn na vele uren weer waar we gisteravond gestopt waren  :017: Niks geen lekagge tot nu toe en helaas ook nog geen oozaak kunnen vinden...............je gaat je rot lopen denken wat dit geweest kan zijn, uiteindelijk komen we niet verder dan dat er tussen de vlotternaald en zitting een vuiltje terecht moet zijn gekomen, insiders zouden nu meteen roepen maar dan loopt alleen je vlotterbakje over en niks in je blok..............fout want deze carbs hebben wel een overloop maar deze zit te hoog waardoor het eerst via de gasbuis en schuif zo je inlaatrubber in loopt  :046: de japanner die dit heeft uitgevonden moeten ze opknopen  :097: Afijn het blok is weer in orde en van binnen brandschoon en weer voorzien van goede dure olie en tot nu toe geen benzinelucht of lekagge kunnen ontdekken maar ik zit niet lekker, omdat je van buiten niet kunt zien of het je cilinder in loopt kun je ook niks doen verder.............oke de bougie is er al diverse malen uitgeweest maar het is nog droog................ik duim dat we dit probleem hebben overleeft en dat we geen verdere problemen meer hebben  :019:

Uiteraard geven ook wij de strijd niet op en de VFR staat dan toch klaar voor gebruik, de kuipdelen zijn gemonteerd en schone olie aan de voorkant, morgen nog een beetje poesten en dan de testrit..............ja de komende week even wat kilometers maken want het sleutelen laat ik even voor wat het is...............Freak heeft het even gehad..........afijn Luctor et Emergo zak me zeggu............foto's na het poesten verschijnen zsm  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #111 Gepost op: 14 juli 2007, 23:57:30 »
Dat geintje met het branstof in het inlaatkanaal van cil 1, stond niet alleen in de inlaat kanaal maar ook de carb stond volledig onder icm de inlaatkelken voor de luchtfilter :019: godver de godver.......daar gaat al onze moeite die we gisteravond hebben gedaan......hoe kan dit nou weer?!  :046: :017:

De moed zakte wel even in me schoenen hoor vanmiddag.... :/ alleen maar gezeik
met lekkages terwijl de motor de avond er voor keurig draaide.  :019:

En tot het ergste van alles kreeg ik nog is ruzie met een claxon die niet nar mij wou luisteren.....die heb ik ff de wind van voren gegeven toen ie eindelijk goed zat en functioneerde(half uur bezig geweest aan een claxon weer goed te laten werken :047:) :034:

Maar goed zal mij benieuwen hoe jullie rit is geweest als jullie nog op pad gaan morgen :103:
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2007, 00:02:55 door BA Searcher »

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #112 Gepost op: 15 juli 2007, 00:41:51 »
Ben ook heel erg benieuwd hoe dat zal rijden, een compleet en tot in details nagelopen fietsje met nieuw rubber eronder, de clip-ons in een andere stand en voorzien van nieuwe sappen... gaat spannend worden de eerste km's! Ff de weergoden aanbidden dat het weer goed blijft...

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #113 Gepost op: 15 juli 2007, 11:15:10 »
Is het in de garage droog, regent het buiten  :027:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #114 Gepost op: 15 juli 2007, 11:36:56 »
Het zal weer is meezitten...  :020:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #115 Gepost op: 15 juli 2007, 11:52:00 »
ja hier nog 1 nieuwe koppelingsplaten gemonteerd ze bleken te slippen ook nieuwe veren gemonteerd, nu effe een paar vulringen tussen de veren gezet maar wil even test rijden iemand uit middelharnis zou er vandaag naar kijken maar buiten sleutelen met die regen
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Subito

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #116 Gepost op: 15 juli 2007, 11:53:55 »
 :020: shit happens.

Ba en Freak, hopelijk is nu wel alles in orde ;)

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 768
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #117 Gepost op: 15 juli 2007, 12:45:45 »
 :o  das niet mis zeg , succes er verder mee

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #118 Gepost op: 15 juli 2007, 23:06:37 »
Zo vandaag de testrit, geen benzinezooi meer aangetroffen en het vertrouwen groeit  :054: , na 35 km kwam Sunny erachter dat er iets mis was met de remmen, onderweg bleek er een bout van de remklauw ophanging verdwenen te zijn, losgetrild oid maar ze is veilig thuis gekomen en dan is de prima werkende achterem een must  :039: , na het vastzetten van de remklauw vond ik dat de remplunjer niet goed terug kwam uit zijn huisje.............shiterdeshit en dus de hele handel maar gedemonteerd en wat ben ik dan blij dat wij veel nieuwe onderdelen hebben vergaard de laatste jaren, een nieuwe remplunjerveer, wat schoonmaakwerk, afvullen met remolie, luchtbellen eruit zien te krijgen en ontluchten en dit keer op keer...........de rem werkt weer prima en de remlichtschakelaar is ook weer op orde  :054: Het probleem was dat de remplunjer bleef hangen en maar langzaam terug kwam uit de houder, daardoor bleven de remblokken druk uitoefenen op de remschijf die weer dikker werden door de warmte en je raadt het al na 5 km sta je zo vast als een huis en komt de rook je voorbij..............alles oke en volgens mij is Sunny toch wel heel, blij met de VFR ondertussen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #119 Gepost op: 15 juli 2007, 23:09:52 »
En toch baal ik nog steeds als een stekker :046: :017:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
27872 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
3861 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
15685 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2269 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
5979 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees