* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 61212 keer)

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #180 Gepost op: 26 mei 2008, 01:21:40 »
Waren die rubbers ongelijk versleten dan?

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #181 Gepost op: 26 mei 2008, 20:42:44 »
Waren die rubbers ongelijk versleten dan?
Ingedeukt en aan stront getrokken dus speling op het tandwiel, elke kaar als er dan opgetrokken wordt dan krijgt het steeds een knauw in de rubbers...............beter gewoon nieuw erin steken want het vrouwtje wil er voorlopig mee blijven rijden omdat ze er van overtuigd is dat de Viffer meer kan dan zij zelf  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: 03 juni 2008, 22:40:09 »
Zo, nieuw setje tandwielen + ketting zijn vanavond gemonteerd, gelijk alles maar weer er terug op gezet, ketting moet alleen nog keertje goed geklonken worden, maar dat regelt Freak donderdag, dan issie toch vrij. Kunnen we weer lekker gazzzzzzzzzz geven zonder dat irritante zoef, zoef, zoef te horen en vooral voelen. Transmissierubbers hadden we vorige week al vernieuwd, dus hele zaakje zit weer naar behoren. Plekje op de heftafel is gelijk ingepikt door de DR, die gaat ook eens nader onder de loep genomen worden. Kan nog ff met mijn bandjes vooruit, maar zal er geen 5.000 km meer mee kunnen rijden. Ben ondertussen aan het shoppen voor progressieve voorveren, want bij afremmen en optrekken voelt de vering wat slapjes aan, is verder ook niets aan te verstellen, behalve met dikkere olie of meer lucht in de poten, maar dan toch liever maar wat straffere veren erin, scheelt weer een cuppende voorband (hoop ik). Ziet er weer mooi bling-bling uit op de foto :034:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #183 Gepost op: 03 juni 2008, 23:15:24 »
Das inderdaad weer netjes en zal zeker goed aanvoelen, gelijk heel de achterkant gecontroleerd en remmen ff nagezien en alles is weer prima in orde bevonden, binnenkort een beurtje en eventueel proggesieve veerring, nieuwe bandjes en het blok en carbs ff als nieuw behandelen...................komt weer helemaal goed met de Viffer en ik vindt het machtig dat je er nog steeds met zoveel plezier op rijdt dus zorgen we dat alles betrouwbaar/veilig blijft  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #184 Gepost op: 03 juni 2008, 23:23:05 »
Tis maar goed dat jullie samen gaan trouwen, want ik lees soms dingen van Sunny waar ik nog nooit van gehoord heb, of waarvan ik denk 'waar zit dat dan, voel je dat dan, merk je dat zo erg ?'. Behalve dat daaruit blijkt dat ik een n00b ben, is het ook duidelijk dat Sunny een ware motorfreak is (geworden).  :039:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #185 Gepost op: 04 juni 2008, 19:23:51 »
Tis maar goed dat jullie samen gaan trouwen, want ik lees soms dingen van Sunny waar ik nog nooit van gehoord heb, of waarvan ik denk 'waar zit dat dan, voel je dat dan, merk je dat zo erg ?'. Behalve dat daaruit blijkt dat ik een n00b ben, is het ook duidelijk dat Sunny een ware motorfreak is (geworden).  :039:

Wie met pek omgaat.............. :069:

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #186 Gepost op: 04 juni 2008, 20:19:43 »

Je hebt toch ook gemerkt dat je na de bt020's een heel ander soort band had(hebt), daar is niets n00b aan! Je kan ook niet alles merken of voelen.. net waar je je voor interesseert.. dat gaat steeds makkelijker.. en als je het weet te plaatsen begint te pret pas echt! Dan beginnen allerhande dingen voor afstelling ook pas sense te maken!

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #187 Gepost op: 04 juni 2008, 22:51:32 »
En dat begint bij Sunny nu ook echt te komen, vorig jaar had ze zoiets van de voorveerring.............die doet het toch prima................nu merkt ze toch wel verschil zodra het wegdek veranderd en dan uiteraard heb ik het over asfalt en asfalt, straks als ze eventueel andere veren heeft dan zou ze kunnen zeggen.................zo das een verschil  ;)

Er wordt hier ook redelijk wat over motoren gepraat en dan pik je ook sneller wat termen op, vaak praat ze met iemand en die zie je dan denken...........ben jij monteur ofzo  :037:

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #188 Gepost op: 05 juni 2008, 16:56:45 »
Leerling monteur komt anders aardig in de buurt heb ik het idee :103:

Sunny

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: 05 juni 2008, 17:18:41 »
Het is al zo onze Nestor zei: waar je mee omgaat wordt je mee besmet, maar je moet het vooral ook leuk vinden om zelf met zwarte klauwen rond te lopen en van alles uit te pluizen op internet en in de boeken, zo leer je nu eenmaal het meeste. En ik vond techniek altijd al interessant, dus kan ik dat mooi op mijn eigen fietsje uitproberen. Gisteren trouwens de ViFfeR nog wat verder "gepimpt", de handvatten die we in Duitsland gekocht hebben, zijn er op gegaan en ook gelijk de stuureinden maar weer mooi zwart gemaakt, want die waren op sommige plaatsen wat bruinig uitgeslagen. Kwam omdat 1 of andere Jandoedel er heerlijk met een tang zijn lusten op gebotvierd had, was vast in de overtuiging dat er stuurgewichten op zaten, maar hij kon waarschijnlijk het schroefje niet vinden waar ze mee vast hoorden te zitten :046:. Nee sukkel, die zitten er niet op, er zit gewoon een randje in die clipon, zodat je kunt zien tot hoever je handvat erop moet! Maar goed, dan maar een schuurpapiertje erover, met een zwart lakstiftje erover en dan ziet het er weer netjes uit.

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #190 Gepost op: 05 juni 2008, 18:13:55 »
ziet er heel goed uit sunny :021: :052:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #191 Gepost op: 05 juni 2008, 18:32:52 »
kijk ens aan!! dat is die shit!!!  8)

:012: :070:

Offline V-Strom Pierrio

• 4th King Of ZMVC
  • **
  • I'll see you on the dark side of the moon
« Reactie #192 Gepost op: 05 juni 2008, 22:21:00 »
nice :036: ik kom hem morgen in het echt bekijken :022:

Is there anybody out there

Offline Border

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
« Reactie #193 Gepost op: 06 juni 2008, 19:31:34 »
ziet er top uit hoor, je staat er zelf ook nog op in de spiegel en je hebt zelfs het meervoud van handvat goed geschreven  :093:, wow  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Sunny

• Gast
« Reactie #194 Gepost op: 07 juni 2008, 14:38:09 »
als je maar vaak genoeg gecorrigeerd word door iemand die weet hoe het hoort, leer je het vanzelf :034: En fiets voelt een stuk stabieler aan nu, ben gisteren ff naar Moto10c gereden om de ketting goed te laten klinken, was blij dat ik daarna weer gazzzzzzzzzzzzz kon geven, want het is niet echt mijn stijl om die ruim 15 km niet boven de 90 km p/u te komen, maar ik moest wel even rustig aan doen vanwege de nieuwe ketting en het klinkschakeltje wat nog niet 100% vast zat. Op de terugweg dus maar ff Veere meegepakt, ging weer lekker! Was blij om na 2 weken weer op mijn eigen fiets te mogen rijden, die CX500 Custom is dus echt zwaar bagger en stuurt voor geen meter (hoe zou het komen met 2 vierkante banden, een hoog stuur en waarschijnlijk een rot balhoofdlager :027:). Heb dus echt weer genoten van de Viffer, al was het maar een klein stukje. Morgen nog eens een stukkie toeren als het weer meezit en me dan eens over de prijzen en kwaliteit van de progressieve vering gaan bezinnen.

Sunny

• Gast
« Reactie #195 Gepost op: 08 juni 2008, 21:56:51 »
Vandaag toch stiekum wel een beetje bezig geweest met verzitten en knie uitsteken, geen rare dingen gevoeld aan de motor, geen uitbreken vanwege de gewichtsverplaatsing, geen zwabberen aan de voorkant e.d. maar toch gaan er nieuwe veren aan de voorkant in. Dinsdag eens vragen bij Motoport of ze die kunnen bestellen, bij wie en hoe de prijzen dan liggen. Heb hier een vergelijkingslijstje liggen, dus kan ze het vuur aan de schenen leggen :018:

Offline Bright

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Ride your bandit like you stole it!
« Reactie #196 Gepost op: 08 juni 2008, 22:06:03 »
Geloof me... andere voorveren maken veelal een wereld van verschil! Zeer zeker bij mijn bandit! Waarvoor nog dank aan Freak en Aqua  :039:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #197 Gepost op: 08 juni 2008, 22:29:36 »
Standaard of proggesiefe verring maakt altijd een hoop uit dus we gaan ze er maar insteken , zeker gezien de rijstijl van Sunny geen overbodige luxe   :054:

Misschien gelijk dan ff dat superbike stuurtje monteren, ander voorkapje, kuip verwijderen  :048:

Sunny

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: 08 juni 2008, 23:20:21 »
Wist niet dat er op die CX Custom ook een kuip zat :093:

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #199 Gepost op: 08 juni 2008, 23:40:35 »
Vandaag toch stiekum wel een beetje bezig geweest met verzitten en knie uitsteken, geen rare dingen gevoeld aan de motor, geen uitbreken vanwege de gewichtsverplaatsing, geen zwabberen aan de voorkant e.d.

Zolang je rustig en beheerst jezelf verplaatst is er niets aan de hand..! Heb je dus al gelijk goed gedaan!

Afhankelijk van de geometrie is het leed ook wel te overzien. De Bandit schudde wel eens, maar heel loom en gecontroleerd! Je Vif is misschien wat agressiever qua geometrie maar het zal niet gauw een probleem zijn denk ik :054: