* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 59885 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #200 Gepost op: 10 juni 2008, 13:44:47 »
Ben voorlopig weer even uitgereden...gistermorgen achterrem uitgefikt en plaatje tussen kettin/tandwiel en achterremschijf bijna compleet gesmolten. Sta je dan midden op Clara's Pad in Heinkenszand, motor wil geen mm meer voor/ of achteruit, komt er een marechaussee (niet in functie op dat moment) op je af en zegt dat je een verkeersgevaarlijke situatie veroorzaakt door midden op de weg stil te gaan staan. Nee, net of ik daar voor mijn lol compleet in leren pak stond te bakken naast mijn motor in het zonnetje! :027: Komt 'ie ook nog met de handige vraag of er alarmlichten op zitten... DUHHH op zo'n antiek supersportje zeker? :043: Freak maar ff gebeld om te vragen waar hij uithing, niet in de buurt dus, daarom Kleintje maar ff gebeld die meteen omgedraaid is om zijn aanhanger te halen en mijn kant op te komen. In de tussentijd is er nog een vriendelijke vrachtwagenschauffeur gestopt die me geholpen heeft de Viffer aan de kant te zetten door hem aan de achterkant op te pakken, was ik eindelijk van de doorgaande weg af. Vandaag ff nieuwe remblokken en stofring gehaald, remcupje is besteld. Heb volgens Freak donders veel mazzel gehad dat de Viffer niet afgefikt is, dat zou pas echt :025: zijn! Was net zo blij dat ik weer kon rijden, maar goed, zondag in ieder geval genoten. Vanavond de boel maar eens uit elkaar trekken, remschijfje weer in orde maken en kijken of er niet nog meer schade is. Remvloeistof moet ook vervangen worden, heeft gelukkig nog net niet staan koken. Gelijk mijn achterwiel weer maar afschrobben, ziet er niet uit met al die roetvlekken! Ach, zo blijf je lekker bezig zullen we maar denken... :017:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #201 Gepost op: 10 juni 2008, 13:59:06 »
Sjezuss dat lijkt wel smeerkaas daar aan het achterwiel :033: Succes met het uit elkaar halen en de weder opbouw :054: . Wel jammer, kun je weer niet rijden :017:


Is there anybody out there

SCREWBEAST

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #202 Gepost op: 10 juni 2008, 14:30:27 »
Gelukkig is het matrieele schade dit soort "defecten" kunnen serieuze schade aan mens en machine opleveren blij dat je zelf niets mankeerd en met de viffer komt het wel weer goed!  :026:

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #203 Gepost op: 10 juni 2008, 15:37:58 »
Kan wel rijden hoor, hebben hier zowiezo nog "Benny" staan en de Custom is ook beschikbaar, dus no problemo, al rij ik toch het liefste van al op mijn eigen fiets, maar goed, wie niet? En heb inderdaad mazzel gehad dat ik alles verder nog heel gehouden heb, had net zo goed onderuit kunnen gaan ofzo, achterwiel zat muuuuuurvast.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #204 Gepost op: 10 juni 2008, 17:27:35 »
 :o *slik*, dat zit er idd niet helemaal functioneel uit!!

enig idee hoe het uiteindelijk gekomen is??? :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #205 Gepost op: 10 juni 2008, 17:40:10 »
Vanavond weten we meer maar het lijke wel of er iets tussen de remschijf en blokken is gekomen waardoor de zaak aan is gelopen met als gevolg een brandje waarbij de velg ook aangetast is, de binnenbak vol met roet en gesmolten plastik......................vanavond meer nieuws  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #206 Gepost op: 10 juni 2008, 17:56:53 »
 :019: klinkt alsof sunny idd veel geluk heeft gehad dat niet de halve viffer is gesmolten....

aan de andere kant... door de snelheid waaien de vlammen wel een btje naar achteren he  ;)

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #207 Gepost op: 10 juni 2008, 18:07:16 »
aan de andere kant... door de snelheid waaien de vlammen wel een btje naar achteren he  ;)

Yep, zolang je blijft rijden kom je best een eind. Ook de rem zal pas vast slaan bij lagere snelheden, na stilstand is dan ook geen beweging meer in te krijgen.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #208 Gepost op: 10 juni 2008, 18:13:33 »
aan de andere kant... door de snelheid waaien de vlammen wel een btje naar achteren he  ;)

Yep, zolang je blijft rijden kom je best een eind. Ook de rem zal pas vast slaan bij lagere snelheden, na stilstand is dan ook geen beweging meer in te krijgen.

:095:

Eventjes over het fietspad gas erop en de bus voorbij knallen.. dat ging opzich goed. Gas los en hap zei de zuiger.. :012:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #209 Gepost op: 10 juni 2008, 18:23:32 »
hihihi, ik nog eens een paar wiellagers van mn golf opper dan op gereden. Het kraakte al een tijdje, maar ach ... kraak ijs is geen breek ijs. Tot ik op een goede dag voor een file voor het stoplicht moest remmen ..... ennnn VAST.
Met rokende koppelingsplaten een parkeerplaats gehaald. Na wat dubben en overleg toch besloten naar huis te rijden, met gepaste snelheid. Tot ik mn voorband voorbij zag komen ..... van de hitte spontaan alle bouten eruit gesprongen. Kon ze gelukkig nog terug vinden op de autoweg  :o al waren de mensen achter me niet blij. Met nog gepastere snelheid toch huis bereikt.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #210 Gepost op: 10 juni 2008, 18:46:34 »
:037:

Wat dacht je? hoe erg kan het zijn :070:

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #211 Gepost op: 10 juni 2008, 18:59:11 »
:019: klinkt alsof sunny idd veel geluk heeft gehad dat niet de halve viffer is gesmolten....

aan de andere kant... door de snelheid waaien de vlammen wel een btje naar achteren he  ;)
Die snelheid werd steeds lager, kon al niet lekker doorrijden omdat ik achter een lesvrachtwagen van Dek zat en de laatste paar honderd meter voordat ik dus helemaal vast stond, voelde ik al dat er aan de achterkant iets niet echt goed zat. Was in de veronderstelling dat ik mijn bestemming nog wel zou bereiken, maar dat is helaas jammerlijk mislukt. Al met al viel het met die snelheid dus ook wel mee, ben niet boven de 30 km p/u geweest toen ik de bebouwde kom inreed, dus dat waaien kun je dan wel vergeten. Heb zelf geen vlammen gezien, maar gezien de roetsporen moeten die er zeker wel geweest zijn, ben maar al te blij dat ik het zelf niet gezien heb, zou toch ff heel raar doen denk ik, al heb ik nu geen idee wat dat zou zijn. En gelukkig is mijn kuipwerk (voor zover we nu kunnen zien) ook nog aardig intact gebleven. Zoals Freak al zei: vanavond weten we meer, dus zo maar weer eens aan het sleutelen slaan aan de Viffer.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #212 Gepost op: 10 juni 2008, 19:17:29 »
Wat jammer nou Sun  :/ maar gelukkig niks gebeurt Gaat zeker weer goed komen  :026:  :026:  :026:

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #213 Gepost op: 10 juni 2008, 21:05:04 »
Ja hoor, net het hele boeltje uit elkaar gepakt, remblokjes eraf, schijf opgeschuurd, achterwiel schoongemaakt, remzuigertje eruit gehaald en zodra de stofring binnen is, kan de boel weer in elkaar. De gesmolten plastic plaat heeft officieel de naam van "disk splash guard", stond wel netjes aangegeven op de microfiche van de NC24, maar het Honda-nummer stond er niet bij. Aangezien de remblokken hetzelfde zijn als op een Hawk uit 1988 daar even de microfiche van opgezocht, hier zit eenzelfde plaat gemonteerd (aangezien dit ook enkelzijdige wielophanging is), zag er precies hetzelfde uit, net als de complete remklauw (met dezelfde onderdeelnummers), dus daar het nummer van genoteerd en morgen maar eens bij de Motoport navragen of deze voorradig of te bestellen is. Voor nu ziet alles er weer goed uit, al is de linkerachterkant van mijn kentekenplaat ook aardig zwart geblakerd, maar dat heb ik lekker laten zitten, wordt toch niet opgemerkt door oom agent mocht ik ooit eens aangehouden worden :D. Dus hopelijk kan de boel weer snel in elkaar.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #214 Gepost op: 10 juni 2008, 22:20:01 »
Het valt gelukkig nog mee en plastik wat aan het smeulen.branden is geeft nu eenmaal een dikke zwarte roetontwikkeling  :012: , de remklauw zit alweer bijna inelkaar op de stofring na en alles ligt klaar voor montage  :026: Een draaibank hebben we niet maar de remschijf was wel flink aangetast en dus de motor laten draaien in de 2e versnelling en zo de schijf iets ,,afgedraaid'' , nu is die weer iets gladder en zit nog 0.92mm boven de miniumdikte dus prima wat mij betreft, wel is duidelijk geworden dat er echt iets tussen de blokken is gekomen want het was 1 bende uitgesmeerd aluminium, ook tussen de piepplaatjes allemaal aluminium deeltjes maar wij missen zelf niks van de remklauw, ringentjes oid.....................binnenkort eens wat foto's posten maar dat zal Sunny wel doen want die heeft een mooi overzichtje gemaakt  :071:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #215 Gepost op: 11 juni 2008, 19:15:43 »
Het valt gelukkig nog mee en plastik wat aan het smeulen.branden is geeft nu eenmaal een dikke zwarte roetontwikkeling  :012: , de remklauw zit alweer bijna inelkaar op de stofring na en alles ligt klaar voor montage  :026: Een draaibank hebben we niet maar de remschijf was wel flink aangetast en dus de motor laten draaien in de 2e versnelling en zo de schijf iets ,,afgedraaid'' , nu is die weer iets gladder en zit nog 0.92mm boven de miniumdikte dus prima wat mij betreft, wel is duidelijk geworden dat er echt iets tussen de blokken is gekomen want het was 1 bende uitgesmeerd aluminium, ook tussen de piepplaatjes allemaal aluminium deeltjes maar wij missen zelf niks van de remklauw, ringentjes oid.....................binnenkort eens wat foto's posten maar dat zal Sunny wel doen want die heeft een mooi overzichtje gemaakt  :071:
Toch geen aluminium smurf of welpie tussen gevallen  :042:

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #216 Gepost op: 11 juni 2008, 22:17:49 »
Hierbij nog maar ff de fotootjes posten die Freak beloofd heeft, want wat de 1 belooft, moet de ander nakomen, toch? :093: Fiets staat trouwens weer in elkaar en Freak heeft er al een proefrondje op gedaan, achterrem is nog niet helemaal op kracht, maar dat komt omdat de schijf aangetast was en er nieuwe blokken op zitten, moet nog ff op elkaar ingeremd worden (maar niet zoals de vorige keer!). Freak heeft het vermoeden dat er een ringetje tussen gekomen is, want toen ik pech had, viel het me op dat er een boutje met moertje uit de linkerkuip miste, en daar... jaja, u raad het al: zat een ringetje tussen! Het kunststof plaatje wat tussen ketting/tandwiel en remschijf moet is er nog niet, maar wel vandaag besteld, dus denk dat ik morgen bericht krijg dat ik het op kan halen, kunnen we daarna weer gazzzzz geven (als ik me weer helemaal beter voel, darmen speelden weer even op vandaag... :().

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #217 Gepost op: 11 juni 2008, 23:01:51 »
Yepzzzz ik heb al een rondje gedaan en het voelt weer prima aan al is de schijft gewoon wat verfikt en goed blauw dus die zal nooit meer zo remmen als het moet maar dat die wel wat remt is zeker, belangrijker is dat de remcilinder ook prima lost en dit kan ook niet anders met een nieuwe seal, stofring en remmenvet. Ik heb het metaal van de blokken afgeschuurd en veel deeltjes bovenin de remklauw verwijderd en warempel daar leek wel een stukje van een ringetje tussen te zitten en toen ging er een lichtje branden.............een aantal ringen, met bout en moer was losgekomen van de kuipdelen [zit nu wel geborgd] en het zou kunnen dat dat een oorzaak was, vreemd wel want ookal komt er iets tussen dan krijg je niet gelijk dit effekt maar evengoed is er verder geen schade en viel de kosten redelijk mee en heb je nu weer nieuwe remblokken, een gereviseerde remklauw, schone olie en goed ontlucht  :071:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #218 Gepost op: 11 juni 2008, 23:02:47 »
Misschien een domme vraag, maaruh wat is dat ding dat tot kaasfondue is getransformeerd en waar zit dat dan?


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #219 Gepost op: 11 juni 2008, 23:09:09 »
Domme vragen...............nee er zijn wel domme antwoorden  :+

Dat ding, dat zit aan de achterzijde van de enkelzijdige achterbrug en zit gemonteerd tussen de ketting/tandwiel en remschijf...............zit die er niet dan zou er kettingvet op de schijf terecht kunnen komen en als je dan wil remmen...................juist ja  :|

Is dus niet meer als een rem/olie afscheider  :007:

Op deze foto kun je hem goed zien zitten  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
28769 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
4112 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16266 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2393 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
6277 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees