* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 59886 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #300 Gepost op: 14 oktober 2008, 20:22:11 »
Helaas is het niet mogelijk om deze motor op de legale manier op 25 kw te zetten, omdat het een motorfiets betreft die via de grijze import op Nederlands kenteken is gezet. D.w.z. dat er geen type-2 goedkeuring voor dit model is afgegeven door de RDW, waardoor het ook niet mogelijk is om deze op 25 kw op kenteken te zetten. Moet zeggen dat ik er (ondanks mijn rijstijl) nog nooooooooooooooit mee aangehouden ben, dus als je iemand kent die nog een maandje of 3 op 25 KW moet rijden, dit wel een leuke fiets is (mits je je gedraagt als er smeris in de buurt is en je daarvan op de hoogte bent). Heb er zelf ook mee gereden toen mijn roze papiertje nog maar 25 kw toeliet :048:. Misschien dat er wel bedrijven zijn die deze motor d.m.v. wat aanpassingen op 25 kw kunnen zetten, maar het is beter voor het V4-blokje dit niet te doen, deze zijn een stuk gevoeliger dan de 4-in-lijn motoren en het is natuurlijk al een beetje een klassieker aan het worden. 21 jaar oud met nog geen 40.000 km op de teller is natuurlijk niet echt gebruikt, al moet ik zeggen dat ik er al lekker wat km's mee gereden heb (zo'n 12.000) sinds ik hem in mij bezit heb sinds eind juli vorig jaar. Mocht je er iemand voor weten, dan mag je altijd een pm sturen, maar zoals ik al duidelijk maakte: hij moet niet weg.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #301 Gepost op: 06 december 2008, 18:41:51 »
Winterklaar gemaakt..............volgend jaar een nieuwe akkie erin want de huidige is in mindere toestand maar gepoetst en beschermd staat die te wachten op betere tijden  :054:

Nog even de mooiste foto van Sunny en haar motor als afsuiter van 2008  :036:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #302 Gepost op: 07 december 2008, 19:34:56 »
Mmmmoooooooooooi  :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #303 Gepost op: 08 december 2008, 21:19:41 »
Yep  :034: , there she is..!!  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #304 Gepost op: 13 februari 2009, 22:59:04 »
Denk erover om hem te verkopen, wil een zwaardere motor (lees meer cc's, CBR600F lijkt me wel wat), heb hem alleen nog niet te koop gezet. Gaat denk ik binnenkort wel gebeuren, want zit ook met veel problemen aan de knietjes (diagnose van orthopeed: runnersknie aan beide kanten, veroorzaakt door slecht kraakbeen... :017:). Op de VFR zit ik natuurlijk best wel opgevouwen en een motor waar ik een wat minder extreme houding op heb is natuurlijk altijd beter. Maar goed, als het zover is, komt 'ie hier natuurlijk wel in het verkooptopic te staan. Nu staat 'ie nog braaf te wachten tot de winter voorbij is en de pekel van de weg verdwenen is. Nieuwe accu staat al klaar, dus die kan erin zodra het zonnetje gaat schijnen en de temperatuur wat aangenamer wordt.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #305 Gepost op: 14 februari 2009, 21:23:59 »
Gelukkig weet je nu wel wat er aan de hand is met je knie, suc6 en beterschap ermee. :039:


Is there anybody out there

Offline MotoRob

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #306 Gepost op: 14 februari 2009, 22:29:17 »
Ik vond het echt een hele fijne fiets een CBR600F, niet te zwaar en een lekker vermogen erin. Maar is qua zithouding een naked bike niet iets voor je? Daar zit je toch over het algemeen iets minder opgevouwen op als op een sportfiets. Maarja dan moet het model je ook wel aanstaan natuurlijk :) Beterschap met de knie! 

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #307 Gepost op: 14 februari 2009, 23:05:21 »
Zoals de naam het al zegt is de VFR een R-uitvoering, dus met meer nadruk op Race, de CBR600F is daarentegen wat meer toergericht, zodat je vanzelf al een stukje meer rechtop zit en zeker met die lengte van mij merk ik dat verschil heel goed (heb een paar keer op die van de overbuurman gereden, zat ik echt heerlijk op!). Maar eerst de Viffer maar eens kwijt zien te raken, daarna kijken wat we voor dat geld weer terug kunnen kopen. Vind een naked ook wel leuk, maar dan kom je al snel bij de standaard modellen uit die vaak door vrouwen bereden worden (denk aan SV, Fazer enzo en daar ben ik niet echt weg van). Wil je eens iets anders dan anders, dan zul je daar ook flink voor in de buidel moeten tasten en aangezien die zo goed als leeg is, wordt de keus dan al snel kleiner. Hoef er ook niet perse heel veel jaren op vooruit te gaan, jaartje of 4 tot 5 is al prima (dus '91 of '92) en dan het liefst niet met al te veel km's (zeker bij de CBR600F zit je tegen de 50.000 km al snel met nokkenaskettingen en spanners die versleten zijn en dus vernieuwd moeten worden). Wil niet meteen helemaal platzak zijn na de aanschaf van een motor, want Freak kennende gaat er eerst groot onderhoud gepleegd worden: motorolie, remolie, filters, bougies en wat je zoal nog meer tegenkomt bij een beurt. Eerst maar eens met Freak overleggen en zolang de winter nog aanhoudt, blijft de Viffer lekker warm aangekleed en droog op beter weer staan wachten.
En voor wat betreft de knietjes: volgens de huisarts heb ik runnersknieen, orthopeed heeft dit nog bevestigd, nog ontkend, maar me wel een voedingssupplement voorgeschreven wat de opnouw en smering van het kraakbeen in de knie zou moeten bevorderen. Alleen doet dit nog absoluut niet wat het hoort te doen, dus 18 maart ga ik weer terug naar de orthopeed om te kijken wat de verdere mogelijkheden zijn. Hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden, pijn wordt je heel snel beu en zeker als pijnstillers niet helpen. Dus maar rustig aan en niet te veel gekke dingen doen.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #308 Gepost op: 15 februari 2009, 02:58:02 »
Hoi Ria , heb in beide knieën hetzelfde probleem en na een paar operaties was er niks meer aan te doen :025:

Maaaaaaar de vooruitgang staat niet stil, en heb nu veel baat gehad, d.m.v. injecties met een soort siliconen.
Werkt een maand of 3 à 4 en tot op heden redelijk goed.
Het nadeel is echter dat die injecties niet onbeperkt gegeven kunnen worden, maar beter iets als niets, toch :+

Nu veel zuuksex met de verkoop en evt. aanschaf van iets anders.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #309 Gepost op: 15 februari 2009, 10:11:47 »
Veranderen van motor zal niet zo'n probleem zijn Ria  :023:
Met knieën ligt dat wat moeilijker vrees ik  :/
Maar je bent nog jong en je wilt een boel, dus dat komt vast ook wel weer goed  :034:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #310 Gepost op: 15 februari 2009, 11:35:22 »
ook een CBR-F is voor mijn gevoel nog wat krapjes voor de knieen. 1 voordeel, ze is niet heel lang. Maar uiteindelijk is een allroad toch wel de meest geschikte motor voor het postuur en tegen de pijntjes
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #311 Gepost op: 15 februari 2009, 13:02:26 »
Heb al op verschillende allroads gezeten, maar is niet bepaald mijn ding moet ik eerlijk toegeven. Vind modder en steentjes niet erg, zo lang het maar niet op de plaatsen ligt waar ik rij. Ook zijn allroads vaak vrij hoog en kom ik dus in de problemen met mijn kleine gestalte. Heb je een lichtere en wat oudere allroad, zit je al snel met het probleem van aantrappen en ook dat is nou niet iets waar ik een held in ben (gut, wat zijn startknopjes toch een ideale uitvinding). Viffer hoeft ook niet morgen de deur uit, staat me niet in de weg, dus wachten op beter weer en dan eens kijken of er animo voor is.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #312 Gepost op: 15 februari 2009, 13:02:36 »
ook een CBR-F is voor mijn gevoel nog wat krapjes voor de knieen. 1 voordeel, ze is niet heel lang. Maar uiteindelijk is een allroad toch wel de meest geschikte motor voor het postuur en tegen de pijntjes

Is die juist niet te hoog?
Zeker omdat Ria (van freak hee) niet zulke lange stelten heeft?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #313 Gepost op: 15 februari 2009, 13:13:41 »
Heb al op die van de overbuurman gereden, is geen enkel probleem. Het ligt ook veelal aan de breedte van de zitting, als die erg breed is, kom je al snel in de lengte in de problemen (had ik met mijn 400 N'netjes ook, vandaar dat ik van de zwarte de buddy een stukje heb laten verlagen). Op de ZXR kan ik ook maar net met 1 voetje bij de grond, omdat de tank en zit vrij breed zijn, maar bij een CBR600F is dat dus geen probleem. Vind zo'n motor ook heerlijk zitten en rijden, ik zit met mijn benen helemaal uit de wind door de dichte kuip die om de vroegere modellen zit, de latere modellen hebben een kuip waar je tussendoor naar het motorblok kijkt, net als de Viffer. Alleen viel het me bij de eerste modellen (vanaf '87 tot '90) wel op dat ik veel last van wervelingen had, de modellen vanaf '91 hebben een iets hogere kuipruit, waardoor dit probleem verholpen wordt. Heb me zoals gewoonlijk al aardig in dat type verdiept, wil vantevoren wel een beetje weten waar ik aan toe ben.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #314 Gepost op: 15 februari 2009, 13:16:36 »
ook een CBR-F is voor mijn gevoel nog wat krapjes voor de knieen. 1 voordeel, ze is niet heel lang. Maar uiteindelijk is een allroad toch wel de meest geschikte motor voor het postuur en tegen de pijntjes

Is die juist niet te hoog?
Zeker omdat Ria (van freak hee) niet zulke lange stelten heeft?

Ik weet niet hoelang Ria van Freak is maar Ria van J-P is 1.67 en heeft korte beentjes. Maare Ria, omdat je op een allroad rijdt wil niet zeggen dat je ook alle roads moet rijden he. De GSclub barst uit z`n voegen van de asfaltridders  :007:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #315 Gepost op: 15 februari 2009, 13:20:08 »
Haal er bij mij nog maar 6,5 cm af van de totale lichaamslengte (1.60,5 wordt het dan om precies te zijn). Ideale lengte om chopper te gaan rijden zodat je wel met je pootjes bij de grond kunt zullen sommigen wel denken, maar dat is al helemaal niet mijn ding. Heb tijdens een toerrit eens verplicht op een choppertje rond moeten knorren, omdat de CB 200 nog niet helemaal oke was, maar vind het nogal wat om ieder lekker bochtje voetsteunenschrapend door te moeten gaan (gaat je ook een vermogen aan slijtboutjes en/of voetsteunen kosten...). Liefst maar gewoon een lekkere soepele 4-cilinder sport/toerfiets, kun je alle kanten mee op.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #316 Gepost op: 15 februari 2009, 13:20:52 »
Ria, als jij chopper was gaan rijden had ik de pliessie gebeld  ;)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #317 Gepost op: 15 februari 2009, 21:15:03 »
Gelukkig valt er qua zithouding een hoop te rommelen op een elke motor!

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #318 Gepost op: 15 februari 2009, 23:58:31 »
Ria, als jij chopper was gaan rijden had ik de pliessie gebeld  ;)
En ik Emergis :X
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #319 Gepost op: 16 februari 2009, 01:57:24 »
Ria, als jij chopper was gaan rijden had ik de pliessie gebeld  ;)
En ik Emergis :X

Emergis  :027: :027: :086: :086: :086: :086: :086:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
28769 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
4112 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16266 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2393 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
6277 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees