* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny  (gelezen 59597 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #60 Gepost op: 28 juni 2007, 08:57:23 »
Leuke motor Ria,
(goed merk ook....)
veel plezier ermee  :074:

SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #61 Gepost op: 29 juni 2007, 22:55:16 »
Morgen bij goed weer nog ff een stukkie sturen (goed excuus als je weet dat je toch nog weg moet, dus waarom niet op de motor?) Heb navraag gedaan naar de banden, want de achterband is aan vervanging toe en momenteel ligt er een toerbandje op, maar dat is nou niet bepaald mijn eerste keus. Het voorwiel is een rotmaat (100/90-16) en er zijn maar heel weinig merken die deze maat ook daadwerkelijk in hun leveringsprogramma hebben. Ik wil zowel van voor als van achter hetzelfde merk en liefst ook hetzelfde type band erop hebben liggen, dit voorkomt eventuele rare verhoudingen of uitstapjes en dat moet je niet hebben in de haarspeldbochten in de Eiffel, dan valt er weinig te corrigeren als je in de binnenbocht zit en steil naar beneden van een berg af komt denderen. Heb er het liefst een setje Bridgestones op liggen, maar de 090 wordt niet in de goede maat voor de voorband geleverd, dus kom je automatisch op de 045 uit, waar ik ook heel goede ervaringen mee heb (lagen onder de lesfietsjes en heb ik ook onder de Suzuki GSX400F laten leggen toen ik deze nog maar net had). Geen rare uitstapjes meegemaakt, kunnen veel water verwerken (ook wel fijn, want in de Eiffel kan het soms best een buitje doen...) en goede grip, zowel droog als nat. Zit er dan ook sterk aan te denken om deze eronder te laten leggen. Als alles goed gaat, hangt de VFR volgende week in de garage in de spanbanden voor een onderhoudsbeurt, dus kunnen de wielen eruit en kunnen misschien de nieuwe banden er ook meteen onder. Kan ik weer lekker een poosje vooruit.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #62 Gepost op: 29 juni 2007, 23:35:18 »
De VFR die hangt aan het plafon.............ja we moeten de achterbok eens verbouwen naar 1-zijdige opbokking  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #63 Gepost op: 30 juni 2007, 09:32:20 »
Heej Mooi zo :054:
Ben toch wel benieuwd hoe de motor er in het echie uit ziet.. :034:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #64 Gepost op: 30 juni 2007, 21:03:53 »
Als je een andere band kunt krijgen dan de 45 zou ik het liever wel doen.. De 45 is toch echt meer een toerband en hoort niet echt op zo een lekker stuurfietsje thuis (hoop niet dat ik hier iemand mee voor zijn schenen schop  :012: )
Dakutnieweetuh..

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #65 Gepost op: 01 juli 2007, 12:26:37 »
Giteravond nog gepoogd wat meer info over de NC24 te verzamelen. Kwam een advertentie tegen van een NC24 die te koop stond met splinternieuwe Pirelli Sport Demon bandjes eronder, stond ook bij vermeld dat dat de beste banden zijn voor deze fiets. Gelijk ff een prijsje erbij gezocht en zitten iets lager dan de BT-045, dus ook gunstig. Vrijdag nog wat aan het rondbellen geweest voor bandjes in de maat van de VFR, Moto16c gaat e.e.a. uitzoeken voor me.Ff fotootje erbij voor de duidelijkheid en als er mensen zijn die ervaring hebben met deze banden zijn alle reacties welkom, positief of negatief.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #66 Gepost op: 03 juli 2007, 21:43:24 »
Net de nieuwe motor van sunny mogen bewonderen..
En ik vind het echt een leuk ding.. :034: :054:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Sunny

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #67 Gepost op: 04 juli 2007, 20:44:30 »
Thanx, lekker klein en handelbaar en dat gaat er hopelijk alleen maar beter op worden zodra de nieuw bestelde bandjes (de Pirelli Sport Demons) om de velgen liggen. Gisteravond trouwens wel ff mooi tussen alle buien door gereden, eerst ff bandjes bestellen bij Moto16c, daar onweerde het al een beetje, toen door naar Vlissingen om ff te kijken bij het huis van Baggercoureur. Daar was de straat wel nat, maar onderweg erheen geen regen gehad. Toen op het gemakje om kwart voor 9 terug naar huis gereden, onderweg me groen en geel zitten ergeren aan een duitser in een busje die heel erg veel moeite had met het lezen van de (snelheids)borden en zo te merken een zeer vermoeide rechtervoet had. Er dus bij St. Laurens maar snel voorbij geknald en ff Veere meegepakt, daar was de weg droog. En jawel hoor, ik kwam bij de verkeerslichten richting de dam weeeeeeeeer achter die ellendige duitser te zitten :027:. Gelukkig had hij al in de gaten dat hij een file veroorzaakte en hij was zo slim om net voor de dam rechtsaf te slaan, zodat de rest weer gas kon geven. Maar toch was er weer iemand die het bord 100 over het hoofd gezien had, dus maar even legaal ingehaald (moet het niet weten dat ze me pakken als ik over een doorgetrokken streep inhaal...) Eenmaal thuis aangekomen was Freak weer blij dat ik heelhuids terug was, het had hier en daar flink geknetterd en gestortregend, maar ik heb onderweg geen druppel regen gezien, alleen maar de nattigheid die door de auto's van het wegdek op de voorkant van mijn motor en helm terecht kwam. Ben dus echt tussen de buien door gereden. Ben trouwens wel heel benieuwd hoe die bandjes zijn, heb Moto16c nog even naar zijn mening gevraagd en toen hij zei dat ze er bij Ducati mee racen, heb ik ze meteen besteld (zie ook het topic "Welke banden", daar heeft Freak de bevindingen van een test neergezet). Nu nog "ff" 5,5 week werken en dan het nieuwe rubber eens op de Ring uit gaan proberen (en hopen dat het daar goed weer is...).

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #68 Gepost op: 08 juli 2007, 01:24:28 »
Zo groot onderhoud aan de VFR van Sunny...ze heeft de motor goed warm gereden vandaag en de garage was er compleet klaar voor vandaag, de olie die eruit kwam zag er redelijk goed uit en ook het filter vertoonde geen vreemde zaken, geen alusnippers of andere rottigheid dus dat zag er goed uit  :) We hebbenbesloten om het weer gelijk goed aan te pakken en dus een grote beurt uit te voeren met de volgende zaken;

-olie/filter wissel, blok spoelen met half-syntheet omdat we niet weten welke olie er in zat
-nieuwe kaarsen, hele kleine voor een grote prijs
-nieuw luchtfilter omdat de oude een kerkhof is voor ongedierte
-nieuwe set banden
-onder voorbehoud progesieve veren voor, uiteraard nieuwe olie, keerringen zijn dik in orde
-remmen en blokken controle en gangbaar maken remcups, rempotje ook nazien en uiteraard nieuwe olie
-elektra is geheel orgineel zonder verbrekingen maar toch nalopen
-valse lucht opheffen
-blauwe lamp plaatsen voor
-kleppen stellen [weet iemand wat gegevens]
-subrame netter maken
-koelvloeistof vervangen
-alles netjes in het vet
-balhoofd afstellen
-buddy aanpassen, netter maken
-rechterspiegel vervangen of beide ligt aan de prijs
-alle lampjes nazien en bij twijfel vervangen
-ketting reinigen en nazien net als de tandwielen
-poetsen, ja vooral poesten
-carbs nazien en sychroon zetten
-bedieningskabels nazien
-heel veel andere zaken nazien en verbeteren waar nodig

Op laag toerental en op de gazzzzzresponz is er een probleem wat hopelijk al gevonden is, de carbs zaten niet vast op de inlaatrubbers en daar werd valse lucht getrokken, ook reageert de VFR niet goed op de choke en daar is de boosdoender een aantal heveltjes die niet goed vast zitten van. De kuipdelen kunnen nog wat netter maar ik denk dat we er een goed motortje van gaan maken...............voorlopig staat de VFR er diep gestript bij en wat een klere motor om aan te werken eigenlijk want hoe hebben ze dat allemaal zo dicht op elkaar kunnen inbouwen in dat frame..........kunstenaars maar het is wel een genot om weer aan zoiets nieuws te werken.............we gaan ons best weer doen  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #69 Gepost op: 08 juli 2007, 07:48:44 »
Er kan ook niet veel mis mee zijn, het is tenslotte een Honda  :054:





on-topic: goed bezig Freak/Sunny

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #70 Gepost op: 08 juli 2007, 16:04:06 »
Zo das een Naked bike geworden vergeleken met zaterdag  :031:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #71 Gepost op: 08 juli 2007, 21:04:12 »
Zo das een Naked bike geworden vergeleken met zaterdag  :031:

Greetz sratch & Zoef!!
Dit was zaterdagavond een uurtje of 10  ;) , nu is er nog meer af en je kijkt zo het blok in  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #72 Gepost op: 09 juli 2007, 08:15:23 »
Lekker bezig geweest! :054:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #73 Gepost op: 09 juli 2007, 08:52:52 »
Zooo, dat gaat nogal..
Gaat helemaal goed komen voglens mij :054:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 768
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #74 Gepost op: 09 juli 2007, 15:13:02 »
 :039: lekker bezig jullie

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #75 Gepost op: 09 juli 2007, 18:43:24 »
Het gaat zeker goed, vanavond de wielen eruit om nieuwe banden te monteren en gelijk maar de voorvork eruit zodat we het balhoofd goed kunnen controleren en de voorpoten kunnen voorzien van nieuwe olie.

0,7 is trouwens niet goed Enrico, we zijn er inmiddels achter dat de Nc24 nooit officeel door Honda is geimporteerd in Nederland vandaar dat het moeilijk is om gegevens te verzamelen, evengoed hebben we ondertussen een berg gegevens via het grote www en kunnen we aan de slag, als alles op tijd binnen is aan onderdelen dan proberen we zaterdag de VFR weer op de weg te hebben en hopelijk met en beter stuur gedrag en een wat feller reageerd motorblok  :054:

Dus elke avond weer tot laat bezig zijn wat we hebben weer wat bedacht hoor  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #76 Gepost op: 09 juli 2007, 18:55:46 »
ach freak als je weet dat je meissie dan op een goed en veilig fietsje rijd, heb jij die late avondjes er wel voor over :071:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #77 Gepost op: 09 juli 2007, 23:13:12 »
Zeker weten en ik wil dat ze met haar rijstijl ook iets onder de kont heeft waarop ze kan vertrouwen, mocht er iets mis gaan dan niet om een lullig iets vanwege een slechte veerring of remmen.........nee we werken er hard aan om deze VFR weer op en top te krijgen en te verbeteren  ;)
Zo kwamen we er vanavond achter dat de balhoofdlagers hun beste tijd hebben gehad zoals bij veel motoren die er te lang mee door blijven rijden..........een nieuwe complete set wordt hopelijk zsm geregeld, Hiervoor is de VFR weer wat verder gestript dan we eigenlijk wilden maar straks zal het strakker sturen dus is het het ook waard, ik denk dat sommigen hier een hart beroerte zouden krijgen als ze hun motor er zo bij zagen staan, Sunny zal misschien ook even moeten slikken maar hier staan vaker motoren er zo bij en steeds flikken we het om er weer betere motoren van te maken...........1 uitzondering was de CB200 die we niet goed kregen maar je kan niet alles hebben toch  :+ Afijn de VFR staat er kaal bij, hangt eigenlijk meer op omdat alles eronderuit is gesloopt, geen verdere vreemde dingen tegengekomen en de lage km-stand lijkt steeds meer te kloppen na opmeten van de remschijven die bv nog bijna aan hun max dikte zitten en dat stemt altijd weer vrolijk  :026:


The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #78 Gepost op: 09 juli 2007, 23:20:23 »
ach op een gegeven moment ben je klaar met demonteren en kan je gaan opbouwen en dat is het zicht werk. dat gaat voor het zicht!! altijd hard.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

ba searcher!!

  • Gast
Re: De nieuwe fiets van Sunny
« Reactie #79 Gepost op: 09 juli 2007, 23:31:11 »
We gaan de fiets van Sunny op en top aanpakken zodat ze straks er in duitsland en daar buiten veel plezier aan gaat beleven zonder dat daar veel aan gesleuteld moet worden muv de beurten.
Je kan het beter maar nu tegen komen als dat je straks ergens staat met de brokken.
En als ie weer in elkaar staat en er word dan een proefrondje mee gedaan en het voeld goed, ga je toch iedere veel vertrouwder op pad, je weet dat je wat goeds onder je kont hebt dan
 
Maar we doen ons best om Sunny der fiets er weer tip top bij te zetten :034: :026: :039:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
164 Reacties
28680 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
4094 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16227 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2388 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
6252 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees