* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 1978.  (gelezen 29977 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #60 Gepost op: 26 november 2007, 17:01:26 »
goed bezig, iedere motor die in de garage van freak en sunny gaat. Moet gelijk op de operatie tafel :054:

En meestal komt er nog wat leuks uit ook :036:


Is there anybody out there

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #61 Gepost op: 26 november 2007, 20:40:20 »
Haha, top man! Nou moet ik eigenlijk wel eens langskomen, gaaf man!!!! :022:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #62 Gepost op: 26 november 2007, 23:03:56 »
De gele is inderdaad een eind gesloopt ja, onderdelen genoeg weer en dat voor oud-ijzer prijzen, geen kenteken overgenomen want een deel was weg dus maakt slopen makkelijker. Van de week de rode op de heftafel en dan kan ik na maanden eens zien hoeveel toeren we eigenlijk maken  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #63 Gepost op: 27 november 2007, 21:52:36 »
Haha, top man! Nou moet ik eigenlijk wel eens langskomen, gaaf man!!!! :022:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, gesellie!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #64 Gepost op: 07 december 2007, 14:24:50 »
Is er nog wat gedaan van de week..............zeker weten en voornamelijk door BA  :036: , de CX moest eens aangepakt worden en dus;

Andere dempers, balanspot, een werkende toerenteller, remlichten doen het weer, andere achterband met velg, buddy zit vast zonder trekbandjes en kan er makkelijk af door de orginele scharnierpunten nu, kleppen gesteld, andere [lees niet gescheurde] inlaatrubbers en inlaatkanalen,nieuw luchtfilter, andere voorpoten met nieuwe olie en luchtondersteunend, accu weer gevuld en volgeladen, veel kleine zaken verbeterd

Binnenkort nieuwe olie, kaarsen en koppelingsplaten en we kunnen weer veel kilometers gaan maken, eventueel nog even synchroon zetten maar vanochtend trok de CX weer door tot in het rood in alle versnellingen  :071: , geen rare plofjes en knallen uit de dempers dus een grote verbetering, ondertussen toch alweer 5000km meer op de teller...........op naar de 100.000 km, net ingereden dus  :+

Binnenkort zelfs even poetsen en dan maken we er weer een foto van voor het nageslacht  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #65 Gepost op: 02 januari 2008, 22:18:43 »
Twas niet echt warm vanmorgen richting de baas en onderweg bleek de achterrem last te hebben van de pekel afgelopen weken, na 2 keer remmen achter zat het wiel behoorlijk vast en niet aan te pakken zo heet. ik had juist achter alleen geremd omdat ik dacht dat de voorrem behoorlijk sleepte  :046: maar die zijn pas nog goed nagezien, het asje op de remankerplaat wil niet goed draaien dus daar gaan we snel eens wat vet aan smeren nadat alles eerst schoongeschuurd is.............pekel zuigt maar dat wisten we al  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #66 Gepost op: 16 januari 2008, 22:57:46 »
Achterrem weer vast, kilometerteller heeft het begeven en ik vermoed een ietwat beginnende krome schakelvork, moest er vandaag een beemer uit trekken bij het stoplicht en schoot uit de 2e versnelling...........verlies ik nog ook van een beemer X5  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #67 Gepost op: 17 januari 2008, 09:54:48 »
Wordt toch eens tijd om die brikken te verkopen en een goede motor te kopen  :069:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #68 Gepost op: 17 januari 2008, 10:01:56 »
Achterrem weer vast, kilometerteller heeft het begeven en ik vermoed een ietwat beginnende krome schakelvork, moest wilde er vandaag een beemer uit trekken bij het stoplicht en schoot uit de 2e versnelling...........verlies ik nog ook van een beemer X5  :046:

Waar haal je de tijd vandaan voor al dat sleutel werk..???
Want volgens mij maak je toch ook geen kantoor uren..  8)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #69 Gepost op: 17 januari 2008, 16:42:55 »
Een dag bestaat uit een ochtend, middag, avond en nacht, ochtend en middag worden besteed aan de baas, avond aan sleutelen en nacht aan slapen, dus zo doe je dat, simpel zat.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #70 Gepost op: 17 januari 2008, 18:09:43 »
En loopt het werk in de avonduren wat uit dan gewoon doorgaan in de nacht zo deden we dat vroeger toch ook op het rennerskwartier mocht er weer een zuiger vast lopen tussen 2 wedstrijddagen  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #71 Gepost op: 17 januari 2008, 18:10:53 »
Wordt toch eens tijd om die brikken te verkopen en een goede motor te kopen  :069:
Ik denk er stiekum wel eens aan maar al die brikken bijelkaar leveren nog niet een bedrag op voor een echte goede motor en daarbij tot afgelopen jaar had ik een nette motor [KTM640sm] ernaast.............en daarbij brikken sieren de mens  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #72 Gepost op: 17 januari 2008, 18:34:44 »
En een leuke bandit voor ernaast? Ik heb met de mijne nog nooit problemen gehad.. Bandits (hoeven) niet veel te kosten.
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #73 Gepost op: 17 januari 2008, 19:06:09 »
graag..............heel graag zelfs...........je ging hem dus weg doen voor weinig  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #74 Gepost op: 17 januari 2008, 21:23:55 »
Nee ik blijf er nog wel 2 jaar op rijden... Pas als ik klaar ben met studeren of als die kapot is (wat niet zomaar gaat gebeuren) dan koop ik een andere. Voorlopig moet ik heeellll veeellll euro's steken in het studeren.

Maar voor 2000 euro moet je toch wel een goede bandit kunnen vinden?
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #75 Gepost op: 17 januari 2008, 21:58:28 »
Moet je wel 2000 euro hebben  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #76 Gepost op: 17 januari 2008, 21:59:40 »
tjsa, dat lijkt me duidelijk....
Komt helemaal goed !

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #77 Gepost op: 17 januari 2008, 22:22:05 »
Paar brikken verkopen  ;) Hoeveel heb je er eigenlijk in totaal staan? Zou je daarmee de 2000 halen?
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #78 Gepost op: 17 januari 2008, 22:27:58 »
haha ik verkoop niet gelijk alle brikken..............ik zou best aan dat geld kunnen komen maar dan zit ik zonder brikken en werk in de avond omdat ik dan een motor heb waar ik niks aan kan doen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 1978.
« Reactie #79 Gepost op: 23 januari 2008, 22:24:15 »
Het moest even gebeuren, al tijden zonder kilometerteller die het deed en een achterwiel wat vast zat door de pekel, althans de remschoenen.............even een teller wisselen, jaja anderhalf uur werk om dat hele cockpithuis te slopen en weer netjes terug te plaatsen en er dan achter komen dat het naaldje van de kilometerteller er af flikkerd bij de 20km/h  :046: :025: , afijn dat laten we ff zo. De remschoenen werken wer als nieuw, de adapterplaat en remhevel zaten werkelijk retevast en moest even de moker aan te pas komen, na veel schuren, ontvetten en weer netjes invetten werkt dat weer prima en dus kunnen Sunny en Freak vrijdag op de CX richting ZXR  :103: Morgenavond even de voorkant eruit en gelijk daar even de remcilinders/cups soepeltjes maken, beetje invetten, gangbaar maken en kijken of de opnemer in het voorwiel loopt te kloten.............ben gelijk wel 20.000 kilometer gezakt op de teller  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
51 Reacties
12175 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
36 Reacties
11413 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
143826 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
81904 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
54 Reacties
8846 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak