* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Liegebeest] Eindelijk weer een motor!!!  (gelezen 8931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #20 Gepost op: 06 maart 2007, 20:08:09 »
Dat kan dat ik in de war ben met de nieuwere ja. Een 2 cilinder is imho altijd smoother dan een 1 cilinder echter. Overigens is jouw F650 ook niet de jongste denk ik?
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

liegebeest

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #21 Gepost op: 06 maart 2007, 20:09:49 »
Dat kan dat ik in de war ben met de nieuwere ja. Een 2 cilinder is imho altijd smoother dan een 1 cilinder echter. Overigens is jouw F650 ook niet de jongste denk ik?

'96-er, de vorige ook.

En ook deze worden vaak té duur verkocht.....of iig aangeboden. Heb nu een goede deal kunnen maken. Met de vorige ook trouwens, ook met het verkopen ervan. :070:

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #22 Gepost op: 06 maart 2007, 22:59:24 »
Hoe dan ook, gefeliciteerd ;)

Wel zo'n beetje het enige wat ik níet verwacht had in het rijtje dat Matthieu laatst opnoemde  :+
Einde reclamezuil :-)

liegebeest

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #23 Gepost op: 07 maart 2007, 09:13:50 »
Hoe dan ook, gefeliciteerd ;)

Wel zo'n beetje het enige wat ik níet verwacht had in het rijtje dat Matthieu laatst opnoemde  :+

 :070: Ik ook niet eigenlijk. Maar ja ik heb gekozen toch iets minder uit te geven en dit is voor mij een soort succesrecept, ik weet wat ik met die motor kan en ik kan eerlijk zegggen dat ik het de leukste van al mijn motoren vond. Ik heb nog even naar een (schijnbaar) nette dominator geloerd, ook heel leuk en heb ik bij de vorige aanschaf ook overwogen, maar ik heb meer vertrouwen in deze blokjes en vind ze lekkerder sturen en remmen.

Zo blijft er gewoon lekker wat over de komende tijd voor motorvakantie, wat nieuwe kleding en een lc8 adventure/wat anders spaarpot.

Potver, morgen ophalen, ik heb er zin an. :052:

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #24 Gepost op: 07 maart 2007, 17:55:10 »
Maar ja ik heb gekozen toch iets minder uit te geven en dit is voor mij een soort succesrecept

Ken het gevoel, was ook aan het sparen voor een zgan Z1000 toen ik tegen die Bandit aan liep. Kostte een smak geld minder en idd een succesrecept. Er zijn tenslotte nog meer dingen in het leven dan alleen die motor, en als het gevoel bij je motor goed is, is dat ook heel wat waard :)

Maar uh... we verwachten morgen natuurlijk wel een berg foto's  :+
Einde reclamezuil :-)

easy pete

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #25 Gepost op: 07 maart 2007, 18:06:58 »
hé, had dit topic nog niet in de gaten.

Mooi brommertje Liegebeest ! Het is een van m'n favoriete modellen ! Ik heb er ooit een dag ene gehuurd. Heel leuk ding ! Mooi om zien. Maar als je er een lange afstand mee wil doen is hij minder leuk.

 :039:

liegebeest

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #26 Gepost op: 07 maart 2007, 19:34:00 »
hé, had dit topic nog niet in de gaten.

Mooi brommertje Liegebeest ! Het is een van m'n favoriete modellen ! Ik heb er ooit een dag ene gehuurd. Heel leuk ding ! Mooi om zien. Maar als je er een lange afstand mee wil doen is hij minder leuk.

 :039:


Nou.............eerlijk gezegd. Bioj de aanschaf van de vorige liep ik er straal langs omdat ik die lamp zo lomp vond en dacht dat ie te laag was....dominators en pegaso's vond ik mooier..............maar dit model reed beter en zit goed voor mij. Ze zijn wel heel mooi gemaakt, veel rvs en kunststof tankje etc.

Lange afstand vind ik wel te doen, ik zit iig goed dan. :070: T is geen snelwegbeest, maar goed meekomen doet ie wel.

Blokje wordt ook overal geroemd als meest betrouwbare mono.

Is ook favoriet bij de supermono racers (die pami dingen zijn hier al eens aan bod gekomen laatst :103:  :044: ) en (iets aangepaste.... :103: :026: )bmw's met dit blokje hebben een aantal dakars gewonnen natuurlijk. :018:

liegebeest

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #27 Gepost op: 09 maart 2007, 08:07:05 »
Zoooo die is thuis.....na een redelijk 'avontuur'.

Ik had al gevraagd bij de desbetreffende zaak of er benzine in zat....ze gingen kijken en toen ging er nog wat bij. Kraantje op 'on'.

En jawel....pruttel pruttel uit bij het stoplicht voor de snelweg. Ik vlug aan de kant en op 'res' zetten. En ik dacht dat mijn vriendin de snelweg wel opgedraaid zou zijn.......... :012:

Niet dus.......en zij had mijn gsm (voor de tomtom) en mijn gewone jas met portemonnee lag achterin........... :046: Tja daar rij je dan zonder gsm, zonder geld en met minder dan een reservevoorraad aan benzine........... :044:

Ik ben uiteindelijk gestopt bij een busje met pech om te vragen of ik een gsm kon lenen. Blijkt het een hele club portugese jongedames te zijn met een lekke ouwe band en alleen een lekke potkrik en wat sleutels bij zich waar ze niet echt raad mee wisten. Toen ik belde kwam mijn vriendin net de vluchtstrook op, ze had me de snelweg op zien rijden. :036:

Heb de portugeesjes nog even geholpen met iig de wielmoeren te lossen. De improvisatiekrik die je bij een 206 krijgt komt echter niet hoog genoeg voor een hyundai busje en die schiet er sowieso af. Ze werkten hier dus volgens mij hadden ze alweer hulp ingeroepen van vriendjes of het uitzendbureau, maar dat ging even duren, ze gingen allemaal weer het busje in (portugesen zijn koukleumen)

Vandeweek maar even een potkrikje kopen bij Huts want met zo'n flutkrik ga ik dus echt geen wiel wisselen, zelfs niet bij de 206.

Maar goed, eind goed al goed. T was iig weer een hele belevnis, kan er zeker om lachen......achteraf dan. :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #28 Gepost op: 09 maart 2007, 10:16:18 »
Nu ben ik toch eens benieuwd je hebt hem bij Zwartepoorte gekocht en nabij de snelweg viel die al uit, zijn ze daar zo krenterig dat je zo'n beetje benzine mee krijgt of.............ik snap je verhaaltje eigenlijk niet want ze hebben toch benzine erbij geflikkerd voor je hem meenam  :042: en dan heb je toch reserve aan boord  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #29 Gepost op: 09 maart 2007, 10:17:16 »
Volgens mij heeft ie `m bij Hofland gekocht...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #30 Gepost op: 09 maart 2007, 12:56:24 »
Waar blijven de foto's  :012:

Krik heb ik me ook al vaker over verbaasd ja dat er standaard zulke goedkope rommel in een auto ligt... laatst bij de Mazda van m'n zusje een wiel moeten wisselen, wat een gedoe met zo'n prutkrik  :046: (lang leve de garagekrik, 3 slagen en klaar  :018:)

Anyway, veel plezier met de BMW!  :054:
Einde reclamezuil :-)

liegebeest

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #31 Gepost op: 09 maart 2007, 13:06:46 »
Nu ben ik toch eens benieuwd je hebt hem bij Zwartepoorte gekocht en nabij de snelweg viel die al uit, zijn ze daar zo krenterig dat je zo'n beetje benzine mee krijgt of.............ik snap je verhaaltje eigenlijk niet want ze hebben toch benzine erbij geflikkerd voor je hem meenam  :042: en dan heb je toch reserve aan boord  :044:

JP had het goed, heb hem in Amersfoort bij Jan Hofland gekocht. Aardige vent, wel typische handelaar, maar heeft wel een neus voor redelijk nette fietsen (en kan goed poetsen :037: ) En de price was right hoor, wat ik betaald heb kun je ze particulier met moeite voor kopen. Matthieu is er ook wel eens geweest met JP geloof ik.

Die tank was dus echt een eind leeg en ik moest nog flink wat km's. Dat busje stond ergens voor Utrecht.

Beetje een misser dus dat ze zo weinig benzine meegeven (is een halve tank niet gewoon zoals t hoort tegenwoordig :042:)

De ketting stond ook te glimmen in de maneschijn gisteravond, die had ie ook wel een likje vet kunnen geven.

Ik kijk dus zeker de motor nog ff na, want de afleverbeurtjes van Jan Hofland zijn denk ik van de vlugge.

Maakt verder niks uit, wel slordig, maar ik ben er toch blij mee. :070:

Handvatverwarming en hankappen roeleren trouwens. :054:

liegebeest

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #32 Gepost op: 09 maart 2007, 13:08:29 »
Waar blijven de foto's  :012:

Krik heb ik me ook al vaker over verbaasd ja dat er standaard zulke goedkope rommel in een auto ligt... laatst bij de Mazda van m'n zusje een wiel moeten wisselen, wat een gedoe met zo'n prutkrik  :046: (lang leve de garagekrik, 3 slagen en klaar  :018:)

Anyway, veel plezier met de BMW!  :054:

Inderdaad, maar een garagekrik is nogal fors. Die potkrikjes zijn lekker compact en goedkoop, minder dan een 10tje geloof ik ofzo voor eentje tot 2 ton.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #33 Gepost op: 09 maart 2007, 14:15:27 »
Een volle tank is toch wel het minste, zelfs ik als particulier zorg dat een tank vol zit bij verkoop, geeft gelijk een beter gevoel naar mijn idee  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

easy pete

  • Gast
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #34 Gepost op: 09 maart 2007, 18:42:08 »
vind ik ook, maar de mensheid gaat fel achteruit de laatste tijd.

Correct zijn en een beetje gentleman zijn is blijkbaar "uit"

(damn, ik klink al als m'n eigen grootvader)

 :033:


Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #35 Gepost op: 09 maart 2007, 19:05:55 »
Een volle tank is toch wel het minste, zelfs ik als particulier zorg dat een tank vol zit bij verkoop, geeft gelijk een beter gevoel naar mijn idee  :|

Ligt ook aan de prijs... toen ik de Bandit ophaalde zat de tank inderdaad nokkievol en was zelfs de hele motor nog in de wax gezet en de ketting gesmeerd, maar toen ik de DR verkocht heb zat de tank nog half vol. Als het goed weer geweest was, had ik 'm zelfs leeg gereden... de benzine was ongeveer het duurste onderdeel aan de DR  :012:

@ liegebeest: 10tje is wel goedkoop ja... 2tons garagekrik is toch al snel 25 euro en dan heb je nog brol. Heb laatst een 3,5 tons krik voor 99 euro bij AOC meegenomen... was het zat dat die oude langzaam zakte  :+
Einde reclamezuil :-)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Eindelijk weer een motor!!!
« Reactie #36 Gepost op: 10 maart 2007, 00:57:53 »
Correct zijn en een beetje gentleman zijn is blijkbaar "uit"

Seems like it ja.. maar 'een beter begin.." etc dusja, we weten wat ons te doen staat he?

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
20 Reacties
6479 Gelezen
Laatste bericht 01 april 2007, 02:55:26
door Sledge HaMMeR
27 Reacties
6884 Gelezen
Laatste bericht 07 juni 2007, 15:13:27
door Sabre-Zeeuw
17 Reacties
6031 Gelezen
Laatste bericht 09 januari 2012, 23:08:04
door Dick
30 Reacties
5034 Gelezen
Laatste bericht 31 maart 2012, 09:01:45
door Abjuh
4 Reacties
609 Gelezen
Laatste bericht 02 april 2022, 17:00:01
door Raptor