* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Benny de caferacert!  (gelezen 64718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[MotorFreak] Benny de caferacert!
« Gepost op: 28 november 2007, 22:24:02 »
We gaan even ruim 2 jaar terug in de tijd toen benny is ontstaan bij een vorige eigenaar.

Nu Benny, want zo heet m'n CX, klaar is, en rijdt, werd het tijd om een foto op te sturen voor de showroom.

In deze staat heb in 'm voor het eerst gezien in de schuur van mijn buurman. Het was een krijgertje dat hij meekreeg bij de aanschaf van een gebruikte FJ1200. Wat ik begreep van het verhaal, had een van de vorige eigenaren het idee om de CX klaar te maken voor een of andere race-serie (?), maar heeft op een bepaald moment de lust in het project verloren.





Je zou kunnen zeggen dat het liefde op het eerste gezicht was. Ik realiseerde me wel dat er een behoorlijke bult werk aan zou gaan zitten om deze motor de weg op te krijgen. Zo zou ik op zoek moeten gaan naar een kenteken, en zou er een zitje op gemonteerd moeten worden, en natuurlijk rijdbaar gemaakt worden. De motor was voor de rest wel compleet.

Omdat ik meteen al van plan was er een soort van café racer achtig iets van te maken, gelijk de boel maar even uitgezocht, en alle overtollig onderdelen verkocht.

Toen begon de grote klus. Zoals velen kunnen beamen, je begint klein, maar uiteindelijk wil je het wel een beetje knap in elkaar zetten. Om te beginnen ben ik begonnen met het maken van een zitje op basis van de gebogen constructie die achterop het frame is gezet. Dat werd niks moet ik zeggen. Dat moest ik dan maar anders oplossen. Gelukkig had ik nog een zitje liggen wat eigenlijk op een CB hoort, maar deze staat wel gaaf en dus deze maar erop gezet.

Ondertussen heb ik in het zuiden van het land een frame, met compleet kenteken kunnen vinden, deze natuurlijk meteen voorzien van een nieuw laklaagje.





Maar goed als het frame weer mooi is, moet het blok ook weer netjes glimmen, dus ook deze maar in de lak gezet. En dan moeten de carburateurs natuurlijk ook mooi glimmen, nou goed, je snapt het projectje wordt toch allemaal weer mooier dan eigenlijk de bedoeling was.

En zo ben je dan hele dagen bezig in de schuur.


Omdat ik de motorfiets eigenlijk zo kaal mogelijk op wil bouwen, was het nodig om een montageplaat te maken waar alle electronica op gemonteerd zou kunnen worden. Het originele luchtfilterhuis is namelijk ook verdwenen, dus voor de accu moest ook een mooie oplossing gemaakt worden. Na wat puzzelen een stuk plaatstaal gesneden en op het frame gelast.




Natuurlijk netjes zwart gemaakt. Deze zekeringkast was inmiddels ook verhuist van het stuur naar een plekje onder het zadel. Het contactslot heb ik samen met m'n vader ook op deze manier een prima plekje kunnen geven.

Na een aantal weken zwoegen kwam ik dan ook op een mooie tussenstand.




Maar goed de boel moest natuurlijk wel een mooi kleurtje krijgen. Ik had al een tijdje in m'n hoofd om een soort van Gulf-achtige kleuren te gebruiken, dus die zijn het ook geworden;





Ben zelf best wel trots op het resultaat. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het niet helemaal perfect is, en ik heb al weer de nodige klusjes klaar liggen voor de komende tijd, zo moet ik nog verlichting maken in de toerenteller, ben ik niet gelukkig met de snelheidsmeter, en ben ik niet 100% tevreden met hoe de draden lopen.



Inmiddels wel de boel nog een beetje opgevrolijkt met een mooie sticker.



En zo blijven we bezig. In dit korte verhaaltje ben ik een heleboel details waarschijnlijk vergeten, maar als er vragen zijn over hoe of wat, dan hoor ik dat wel via de mail of tijdens een treffen.



Ivo

« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:42:26 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2007, 22:31:21 »
wil hem toch eens horen lopen die bennie..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2007, 22:49:15 »
wil hem toch eens horen lopen die bennie..
Geloof me als je hem niet ziet maar alleen hoort is het net een dikke Norton  :039:

Afijn ik kwam Benny dus tegen voor een leuke prijs, stond in Den Bosch en mijn bod was oke om er om te komen en dat hebben we vorige week dus gedaan op de avond dat AOC afgebrand is...........wij waren het dus niet  :070: Benny werd verkocht vanwege de krappe ruimte in de schuur van de vorige eigenaar, het feit dat woon-werk verkeer voortaan op de fiets kon gebeuren en Benny niet heel erg lekker meer reed, hield behoorlijk in en meer zaken waren niet je van het, ook het uiterlijk is afgelopen jaren wat achteruit gegaan maar aangezien in het uiterlijk van een motor niet zo belangrijk vindt was de koop snel gesloten en een proefrit overbodig. De vorige eigenaar schreef al dat Benny behoorlijk luidkeels door het leven ging en niets is minder waar  :103: Oke Benny opgehaald en het weekeind daarop eens gewassen en kijken of we benny beter rijdend konden krijgen, oke dat beter rijdend maken was de avond na ophalen eigenlijk al een feit  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2007, 23:03:27 »
Leest lekker weg Louis ga zo door :039:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2007, 23:06:35 »
Benny heeft netjes gesoldeerde draaden en aansluitingen, kan zeker nog verbeterd worden maar voorlopig kan het ermee door, de accu flink bij gevuld en weer vastgezet met de spanband, bijna 2 liter olie bijgevuld want dat was wel nodig, koelvloeistof bijgevuld, half litertje en zit er nog is  :039: , remblokken opgeschuurd en remolie vervangen en uiteraard alles ontlucht, gelijk de carbs maar even synchroon gezet................heerlijk dat setje  8) Geheel een beetje fatsoenlijk gemaakt, stuur vastgezet met 4 bouten ipv 2  :012: , koplamp recht gezet, lampjes vervangen, cardan even gechekt, banden voorzien van meer lucht, zekeringenkast goed vastgezet, carbs maar even gereinigd en vlotternaalden 1 tandje naar beneden gezet en de powerfilters eraf gehaald want tijdens de kennismaking met Benny viel het me gelijk op dat die filters naar binnen waren gezogen, ook zaten ze behoorlijk dicht met vuil en dus deed mij dat denken dat daar het probleem in zou kunnen zitten van het inhouden op hogere toeren....................yepzzzz na verwijderden powerfilters liep het toerental stationair al ruim 3000 toeren op en bij gazzzzzzz geven dik over de 9000 toeren en dat klonk goed in de straat  :048: Maar nu was het probleem dat je zo recht in de carbs kunt kijken en dus bij in de regen rijden trek je het vocht zo naar binnen en krijg je snel ,,knikkers'' waardoor het motortje niet meer lekker draait. Oke even een panty van Sunny geript en de rubbers van de powerfilter's voorzien van een stukje huisvlijt met een panty.............zojuist geboren een 2-tal pantyfilters van hoge kwaliteit, dubbel geweven en prima voor Benny  :018: oke het aantrekken van vocht is nog niet uit de wereld maar voorlopig al meer dan ongeveer 500km onder de kont, geen problemen gehad behalve de gehoorbeschadiging dan..............Benny rijdt tof, stuurt beter dan verwacht en zo er zeker eens de Nurburgring mee over willen, remt redelijk maar zit wat hard, het Joe Bar gehalte is behoorlijk opgezweept hier.................meer rijeigenschappen en plannen met Benny volgen hier zeker  :057:
« Laatst bewerkt op: 29 november 2007, 17:29:14 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2007, 23:09:55 »
Stoer dingentje Freak  :054:

Greetz Sratch & Zoef!!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2007, 23:26:09 »
Echt een mooi apparaat freak, daar kun je geersdijk en omstreken wel weer mee wakker maken denk ik :036:


Is there anybody out there

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2007, 00:16:20 »
Benny heeft het maar getroffen, Sunny wat minder die heeft kouwe benen...  :D

Freak  :039:  :036:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2007, 13:01:47 »
Weer lekker bezig geweest :039:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #9 Gepost op: 29 november 2007, 18:19:40 »
Benny rulezzzzz.............vandaag uiteraard als 1e vertrokken vanaf de stoplichten Goes richting Noord-beveland en zowel de 1e als de 2e versnelling deed de achterband roken op het natte wegdek  :070: , niet vanwege de overvloedige power maar de achterband is tot op de draad versleten maar benny verdient een nieuwe set banden, gedacht wordt aan een lekker stuursetje zoals de Bt-045, of er moet nog wat op de plank liggen hier  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #10 Gepost op: 29 november 2007, 18:22:19 »
Zou er niet toevallig gemakkelijk het rijwielgedeelte van een CBR F2 in passen? :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2007, 18:28:11 »
Alles is passend te maken toch  :+


Heb wat verhalen gevonden over benny  ;)

Volgend op de vreugdevolle uitingen dat Benny zich is gaan gedragen, en nu fatsoenlijk rijdt besloot ik Benny eens even lekker te verwennen, en waarmee verwen je nu een mooie brik, inderdaad met een mooie sticker !

En we plakken niet zomaar een stikker, nee, we pakken een:


Dan ben je een best wel stoere bikkel. Niet dan ??

(zal morgen even foto's maken, is nu wel een beetje laat, en donker)

In ieder geval sinds het plakken van deze stickers hebben zich een aantal merkwaardige problemen zich voorgedaan met Benny.

1) Om te beginnen hebben de voorremmen vastgezeten. 
Na Vehikel in Utrecht was het de bedoeling dat in naar Coevorden zou rijden. Zo gezegd zo gedaan, ik op pad, en na een kilometer of 2 lijkt het of de motor steeds harder moet gaan werken om dezelfde snelheid vast te houden. Vreemd, een meter of 100 verder is een pomp waar ik zowiezo even zou moeten tanken, dus daar maar even kijken dan. In een moment van verstandsverbijstering vraag ik mezelf nog of ik de handrem erop heb laten zitten  . Zit natuurlijk niet op de motor, maar komt aardig in de buurt. Maar goed ik sta dus stil, en mijn blokken roken gewoon of ik in de fik sta. En de remmen voor zitten echt muur en muur vast. Samen met pompbediende (alleen lukt niet eens meer), motor aan de kant geduwd en ANWB maar eens gebeld, en netjes binnen 15 minuten was Dirk de super-ANWB-monteur ter plaatse. Leuke vent, rijdt HD, en die heeft in een minuut of wat de boel weer gangbaar gemaakt. Bleek uiteindelijk dat de terugvoer naar het remvloeistofreservoir helemaal verstopt zat. Boel weer netjes in elkaar met verse remolie, en knallen met die handel, op naar Coevorden dus. 

2) In Coevorden aangekomen merk ik dat van de twee plaatjes waar het kentekenplaatje aan vast zit, er een los zit. Niemand die me op dat moment helpen kon aan een boutje M6x15, dus dan maar vingertjes gekruist houden op weg naar huis.

3) Achterrem naar de kl#@$$. Om een uurtje of wat maar eens besloten op huis aan te gaan, vriendin zou achter me aanrijden, en op deze manier kon ik gelijk even de snelheid-indcator (lees:toerenteller) even ijken (hoeveel toeren in welke versnelling is welke snelheid). Prima geregeld toch ? Niet dus. Tot aan de lichtmsi gaan we lekker samen op. Snelweg op, ik dus maar even flink aan het gas hangen, ik bedoel moet toch wel een beetje indruk maken toch. Eenmaal op de snelweg richting Zwolle, wist ik, zo bleek later, toch nog even ongeveer een kilometertje of 150 a 160 per uur uit die CX te persen. (theoretisch dan he  ). Maar goed we raakten elkaar even kwijt, dus helemaal aan het einde van de afslag richting Kampen, vlak waar je de N50 opgaat ik maar even wachten. Ik wilde met m'n achterrem wat afremmen, en tot m'n grote schrik trap ik door het pedaal, en schiet met m'n voet op de grond.  Ik denk dat hoort niet. Ondertussen kwam voorgenoemde vriendin langs, dus ik seinen. ZIj stoppen, ik erheen pruttelen, wat bleek...
Op de een of andere manier is de reactiearm van de achtertrommel losgeschoten, en op het moment dat ik remde, heeft de trommell dus op eigen houtje een paar rondjes gedraaid, waardoor de remstang nu voor een deel om de naaf gevouwen zit, de remhevel helemaal krom is. En iets heeft m'n kentekenplaat behoorlijk uit fatsoen geslagen.   . Na wat heen en weer gesteggel besloten om zonder werkende achterrem , maar naar de benzinepomp te rijden die zo'n 3 kilometer verderop is. Daar aangekomen kreeg ik eerst een behoorlijke preek over oa snelheid, weggedrag, en bovenal over de meerwaarde van een redelijk nieuwe motor ten opzichte van een brik. Mijn mompelende excuses over meewind, charme van een brik en risico van het vak konden de chef maar redelijk bekoren dus ik heb voordat ik, voor de tweede keer die dag, de ANWB zou gaan bellen, maar even een bosje bloemen gekocht.  Nadat die potentiele crisis in de kiem gesmoren was maar even de ANWB gebeld, en wat denk je..   Yes, weer Dirk. Was toch best wel gezellig. Maar Dirk had er geen zin in om ea recht te buigen, dus hij heeft me heen gezonden na de boel veilig rijdbaar te hebben gemaakt. Ook hiervan al ik foto's maken dus.

Ondertussen nog een losgetrilt schroefje gevonden dus die ook maar vastgezet. Nu weet ik dat Mr Horsepower Amerikaas is, maar dat betekent toch niet dat Benny zich in een keer als een HD moet gaan gedragen ? 

Zit nu even achter een potje bier de dag te overdenken, en ik vraag me af;
A) Wat wil mijn brik mij duidelijk maken ?
B) Hebben bovengenoemde voorvallen iets te maken met de Mr Horsepower stickers ?
c) Ben ik de enige die dit soort zaken meemaakt, of zijn er meer prutser ?
D) Heeft er iemand nog toevallig een rechte remstang + remhevel voor een CX liggen ?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2007, 18:31:15 »
Ja ja weet het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen.

Erg druk met werk, bruiloften, jubilea, verjaardagen, en ziekenhuisbezoeken. Kom dan ook amper aan het werk met Benny toe.

Maar wel zo af en toe wat kunnen doen.

Heb de tank bijna klaar, maar man-o-man wat is dat een takkewerk. Heb me er echt wel in vergist. Plamuur netjes eraf, stickers eraf geschuurd, spuitplamuur erop, type-plaat-bevestigings-gaatjes dichtmaken etc. Heb de boel nu netjes opgeschuurd, maar ben zelf nog lang niet tevreden. Je kan de plaatjes waar je de Honda-logo's tegenaan schroeft nog zien.... 

Heb van het nieuwe frame inmiddels de middenbok eraf kunnen slopen. Dat kreng zat zo vast dat ik het alleen met de slijptol kon verwijderen. De as die namelijk er doorheen loopt zat een beetje vastgerot.

Uitlaatjes en luchtfiltertjes gehaald. Luchtfilters passen perfect. Uitlaat-stukkies gaan nog best wel wat hoofdbrekens kosten. Ik ben bang dat zo als ik ze erop wil zetten ze tegen de voetsteunen aan komen. (of de steunen tegen de uitlaat, net hoe je het bekijkt...). Ik heb bedacht dat ik eerst maar even blok en zooi ga overbouwen naar nieuwe frame, schakelpootje, en rempedaal monteren, en dan eens kijken hoe het uitlijnt met elkaar.

Het zitje eigenlijk voor de rest nog niks aan kunnen doen, behalve mezelf af te vragen of ik niet een enorme klus op m'n schouders heb gehaald. Ik zat me van de week namelijk te bedenken dat ik maar wellicht eens moest gaan kijken of het niet mogelijk is om een GSX-R SCRAD buddy-afdek-kapje erop te passen. Volgens mij is dat bijna dezelfde vorm.

Vanavond even de maten goed opnemen, morgen ga ik met vriendin op pad motorfietsen kijken (voor haar*), kan ik even op m'n gemak passen en meten bij zo'n SCRAD.

Voor de rest even wachten op een weekend waarin het droog is en ik de tijd heb om het blok los te maken van het oude frame, en het nieuwe frame erop te kwakken.

* Helaas kan ik haar niet gek krijgen voor een mooi brik. 'wat moet ik met die ouwe zooi, je weet dat ik daar niet van hou'  Beetje jammer. Dus we gaan morgen kijken naar 'zo'n mooie blauwe' 
Probeer haar een beetje gek te maken voor een Yamaha TRX, heb er zelf een tijdje op gereden en dat reed wel erg geinig. Is natuurlijk wel een beetje eigenbelang, kan ik er lekker ook op rijden van tijd tot tijd. Dus liever een mooie 2 of 3 cilinder. Ach we zien wel.

Groetjes

ps donaties zijn welkom...
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #13 Gepost op: 29 november 2007, 18:32:09 »
Hallo lieve Brik-vrienden,

Vandaag weer lekker veel kunnen doen (eindelijk...) Vanmorgen vroeg wakker, dus lekker om 8 uur al in de schuur.

Ben maar eens begonnen met het frame van het blok te scheiden. Dat viel me best wel mee moet ik zeggen. Handig zo'n fiets met cardan. 

In ieder geval zag het blokje er een beetje niet meer zo fris uit, dus ben begonnen blokje weer een beetje toonbaar te maken. Hoeft allemaal niet zo heel erg sjiek te worden, maar een beetje netjes is wel het minste dacht ik zo.

Goed ontvet en met de dremel een beetje geschuurd, en hopla, helemaal in nieuwe zilverlak. Wowie, wat een verschil. Ben er zelf wel trots op. Best wel een klus uiteindelijk om alle dingetjes en datjes eraf te halen. Maar goed, het is het waard uiteindelijk.

Ook nog wat beugeltjes waarmee het blok aan het frame komt te hangen weer een nieuw zwart jasje gegeven, dus ook dat is weer mooi.

Heb een aantal plaatjes gemaakt, maar heb helaas de kabel om ze op de pc te zetten op kantoor laten liggen, volgen later dus.

Had op een gegeven moment de carbs in m'n hand, en zag de dremel liggen..... Inderdaad heb een hele dappere poging gedaan die dingen min of meer te polijsten, en damn, dat ziet er wel stoer uit zeg.

Heeft iemand een idee hoe ik dat aluminium nu kan beschermen tegen weersinvloeden ? Goed inwrijven met WD40 ? Is dat een goed idee.

In ieder geval, ga nu naar Noordwijk, lekker hapje eten. En voor de rest een goed weekend .
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #14 Gepost op: 29 november 2007, 18:35:35 »
Die avond hoopvol de eerste startpogingen gedaan..

Nisk dus, zowat de hele straat liep uit bij mijn ouders, dus onder het toeziend oog van veel publiek wijgerde Benny gewoon alle dienst.

We hadden al een vermoeden dat de carb's niet al te best zouden zijn omdat de hele boel een behoorlijk tijdje stil heeft gestaan.

Dus carb's eraf, en die waren dus gewoon verroest van binnen.. 

Carb's weer lekker schoon van binnen, boeltje erop, en starten maar.

Weer niks, wel starten maar niet aanslaand. Hele dikke back-fires maar niet meer dan dat. Grmbl. Hele kabelboom doorpluizen, ja alles zit vast volgends de tekening. Snap er echt helemaal niks van.

CDI-unit en alles doorgemeten. Was ook wel goed. Op een gegeven moment, in een vlaag van proberen een paar stekkers om gedraaid. Op een CX zitten 2 omvormers, 1x links, en 1x rechts, voor de corresponderende bougie dan ook. Links heb je een roze draad, en rechts en gele. Deze gaan naar de betreffende aansluiting in de kabelboom. Ook volgens tekening. Maar dus deze 'ns als probeersel ongeruild, en..  ... een woeste brul...

Hij doet... Yeehaa.

Dus even draaien etc, en nu willen we 

Helaas, er gebeurde helemaal niks. In z'n 1, koppeling los, en ik bleef stilstaan. Kon gasgeven wat ik wilden maar helemaal. Niks. Koppeling helemaal los, en weer niks.

Behoorlijk  Benny maar weer naar huis geduwd. Kom ik onderweg mijn buurman tegen. Die mij vriendelijk vraagt ik alles wel goed weer in elkaar heb gezet. Natuurlijk hab ik dat. Komt die met de suggestie dat de cardan wel eens niet goed vast zou kunnen zitten...  Wat een enorme sukkel ben ik de cardan niet goed over de uitgaande as geschoven, dus die is er vrolijk vanaf gegleden.

Druifje, nogmaals bedankt.

In ieder geval ik had toen een rijdende motor, dus hopla, helmpie op en rijden maar. Maar je motorend ei lang stilstaan... De proefrit was super. Echt waar. Wat een brul, voor een 500 V-twin voelt het wel redelijk vlotjes aan, de boel moet zeker even goed afgesteld worden. Maar de indruk is er.

En man o man wat brult dat gekke ding door die open filters en dempers.

Maar goed, op een bepaald moment de sensatie als of de motor geen brandstof meer krijgt. Kan niet wat genoeg benzine in tank. Maar gewoon niet meer aan de praat te krijgen dus even Benny maar weer naar huis geduwd (ruim 3,5 km..)

Heb nog niet gekeken daarna, maar ik denk dat er wat viezigheid in de sproeiers zit.

En nog meer leesvoer op de Cx club en hiero  :054:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/98300/0/0/benny
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #15 Gepost op: 29 november 2007, 23:06:02 »
Een reaktie van de bouwer van Benny  :018:

Leuk om te lezen dat Benny zo'n goed tehuis heeft gevonden!

Inderdaad wel erg geinig ding, een echte nekkentrekker, ben ooit wel eens naar een meeting bij de Road Rocket club geweest, en dat gekke ding had bijna meer bekijks dan al die 'bijzondere' Nortons, Triumphs en ander rijdend gajus 

Super!

Heel veel plezier ermee.

heel stiekum, toch wel een heel klein ietsie pietsie spijt ervan dat Benny op een gegeven moment definitief de straat uit is gereden.... Overigens komt het Benny van Benny Nijman. Toen ik de eerste avond aan het prutsen was eraan, had ik de hele tijd die magistrale hit 'Een vrijgezel die gaat pas slapen' in m'n hoofd rondzingen  mocht je 'm ooit weer zat zijn, mail me dan even

Overigens klopt jouw verhaal over die panties wel. Zelf heb ik op een gegeven moment de filters vervangen voor open kelken, en dat ging aanmerkelijk beter.

Nogmaals veel plezier ermee, en ik zal af en toe eens meelezen op dat andere forum, en hoop Benny nog eens in levende lijve te mogen zien

benny nijman.................shit dat meen je niet  :X
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #16 Gepost op: 29 november 2007, 23:41:56 »
Haha, Benny Nijman... Nou hup, je schuur in en zet ff samen in met Sunny:"Maar waarom fluister ik je naam nog, hoor ik steeds je stem.."lalalaaaaaaaaaaaa :103:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #17 Gepost op: 17 december 2007, 22:40:03 »
Zondag gaat benny ingezet worden en de eer is aan Sunny, natuurlijk zorgen we dat benny wordt voorzien van verse sappen, nieuwe filters, vervanging van 1 panty want die is vanavond door wat backfire gesneuveld, andere achterband, eens kijken of we remlicht kunnen maken, verlichting valt vaak uit dus ook een puntje, gelijk even de cardan van nieuw bloed voorzien, gelijk de remmen even nachekken...............uuhhhh oke grote beurt maar gelijk dan  :044:

vanavond even een lekker stuk mee gereden, was weer eens heerlijk om te vegen en gummen, hier en daar goed glad maar met aanpassen was het heel goed te doen, ook mijn wintervoering weer eens aangetrokken en niks geen kou  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #18 Gepost op: 18 december 2007, 22:00:55 »
Mmmhhhhhh gaat nog niet geweldig met benny, cardandopmoer verrot---->gerepareerd, inlaatrubbers verrot------>morgen repareren, verklaard de valse lucht en dikke klappen, gazzzzzz kabel was nog op 1 haartje na los--->gerepareerd, nieuwe cardanolie, filter en nieuw bloed in het blok dus dat zit weer prima, kleppen stellen moeten we ff uitstellen tot het achterwiel er is want nu kunnen we niet doordraaien in de versnelling, reserve wiel past niet in benny.......weten we ook weer. En vandaag even bij Ruud geweest om 2 excentrische K&N filters------> 110 euro afgetikt  :044:, 2 filters dus net zo duur als Benny zelf  :X evengoed zal dit beter zijn voor knikkers vocht in de carbs en vuil, ander achterbandje komt eraan.............BT045 vanwege de steverige hiel van de band  :054: Hopelijk gaat donderdag het vulcaniseren van de inlaatrubbers lukken en kunnen we de carbs terug monteren en wat beter afstellen, synchroon zetten komt zaterdag wel, de overvloedige pekel laat al zijn sporen na in de vorm van vliegroest maar dat kan benny wel hebben  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Benny de caferacert!
« Reactie #19 Gepost op: 21 december 2007, 23:04:19 »
Zo velg en band zitten op hun plaats, kleppen zijn gesteld, afgebroken bouten uitgeboord en voorzien van helicol's, andere spiegels omdat Sunny dat prettiger vindt rijden................K&N filters gemonteerd en blok lijkt prima te draaien  :034: Morgen een hoop andere zaken even nakijken/verbeteren en kijken of we remlicht kunnen krijgen op de een of andere manier...........en een stuk proefrijden zodat Sunny op weg kan met een niet al te gladde band, schaamranden eraf rijden zal wel tegenvallen  :097:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
23400 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
144 Reacties
29105 Gelezen
Laatste bericht 08 maart 2011, 11:28:51
door Sledge HaMMeR
113 Reacties
22313 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
68 Reacties
17685 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2012, 11:11:01
door The Mechanic
30 Reacties
5335 Gelezen
Laatste bericht 09 maart 2013, 18:24:33
door Pepe