* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki DR500s  (gelezen 46981 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #60 Gepost op: 05 juni 2008, 23:33:35 »
hey aqua, als je 2 metalen delen op elkaar bevestigd heb je idd kans op opneningen of lekages. normaal gesproken doe je daar een pakking tussen dat is een soort papier/karton wat je indrukt als je de 2 delen aan elkaar bevestigd. aangezien de persoon die aan de DR gesleuteld heeft niet de orginele pakkign heeft gehad, heeft ie er vloeibare pakking op gedaan dat ziet er een beetje uit als kit. dat smeer je op 1 of beide delen en schroeft ze dan aan elkaar die pakking komt er dan een beetje van tussen en dan laat je het drogen. heeft het zelfde effect dat een orginele papieren pakking.

hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb.

Lijkt me duidelijk, een pakking laat niets los en vloeibare kan afbrokkelen, wegsmelten en overal terecht komen dan blijft het taaie troep waardoor je oliekanalen kunnen verstoppen.

OK ik heb het beeld voor me, dank u voor de uitleg  :054:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #61 Gepost op: 06 juni 2008, 18:27:58 »
Zo ik ga me best doen om voor zondag het frame kaal te hebben zodat ik het zondag kan spuiten...................lijkt ineens wel op te schieten met die DR, voor de rest oogt het blok verder redelijk oke en dus wat slijtagelimieten opzoeken en meten wat er echt nodig is om te vervangen  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #62 Gepost op: 06 juni 2008, 20:53:05 »
Ik vreet iedere letter van je verhaal weer op Freak  :057:

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #63 Gepost op: 07 juni 2008, 01:48:13 »
Ik ook, maar denk toch - ergens diep van binnen - 'hij zal daarna wel vonken hé...?'  :+

Als ie net zo mooi wordt als de rest wat je aanpakt, dan zal het wel goed komen  :034:

 :026:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #64 Gepost op: 07 juni 2008, 02:30:12 »
Zo mooi qwa uiterlijk als de jouwe is niet echt te evenaren maar als die er maar een beetje uitziet is het voor mij oke en dan gaan we toch baggeren en slijt alles weer net zo hard  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #65 Gepost op: 07 juni 2008, 18:25:27 »
Zo het slachtfeest is vandaag verder gegaan en motorrijden doen we morgen dan maar want vandaag niet de mooiste dag maar wel een prima dag om de DR500 tot op het frame kaal te maken want de beslissing is gevallen dat deze echt opgeknapt zou gaan worden en dan bedoelen we ook echt helemaal opknappen  :026:

De elektra is een zooitje zoals altijd met brikken, geen wonder na een inspektie achter het lampekapje, straks hopelijk weer licht, pinkers, neutraal lampje en meer zaken die het behoren te doen.



Het frame begint nu echt kaal te worden en de voorkant lijkt wel die van een echte crosser, gewoon een plaat tegen de kroonplaten, nummer erop en rammen met dat ding  :103:



Het balhoofdlager was wel zo rot dat de roest eruit viel, het bovenste lager zat bijna vast en tegenwoordig vervang ik dan ook maar standaard de balhoofdlager, deze keer zonder al te veel toestanden de lagerschalen kunnen verwijderen  :p



Hoppa dat ging weer lekker en de voorkant is nu echt helemaal kaal, je snapt soms niet dat het straks allemaal weer op de juiste plaats terug zal komen maar daar heb ik weer het volste vertrouwen in al keken sommigen ernaar zo van...............dat krijgt die nooit meer netjes terug  :018:



De achterkant zat goed vast en is ronduit smerig, de ketting versleten net als de tandwielen, de kettinggeleiderollen missen de lagers en het rubber is naar de klote, echt veel vet heet de achterkant niet gezien maar de meeste lagertjes zijn redelijk goed en weer te gebruiken  :054:



Zo het frame is op dit moment echt helemaal kaal en klaar voor een verse spuitbeurt nadat we alles ontvet en geschuurd hebben, een pokkewerk omdit weer zelf te doen maar mijn streven is om zondagavond een mooi vers gespoten frame te hebben staan klaar voor de wederopbouw. Natuurlijk zou ik het weg kunnen brengen en laten stralen en poedercoaten maar het is toch wel een beejte een sport om zelf alles te doen en 2 knikkerbussen Hammeritte zijn ondertussen aangeschaft en zullen het frame hopelijk weer een fris uiterlijk geven  :D

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #66 Gepost op: 07 juni 2008, 20:38:36 »
 :039:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #67 Gepost op: 07 juni 2008, 21:17:14 »
Lekker bezig Freak!! ik zeg ook opknappen....

De stukjes die in mijn filter zaten waren gewoon allemaal deeltjes pakking is gebleken bij nader onderzoek. Me gs lekte ook op het oliefilterdekseltje.

Succes ermee Freak
Straight to your face with the truth!

Part timer

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #68 Gepost op: 07 juni 2008, 21:57:53 »
Freak, hier nog een stem voor opknappen. Niet dat je nog terug kan zo te zien.

Ik heb woensdag een opknapper Honda XL500R gekocht die niet loopt. Volgens de verkoper had de vorige eigenaar de nokkenas timing verkeerd gezet.
Bij mijn 2 XR600R-ren kan dat niet want die vonken elke omwenteling, dus 2 keer in het gehele 4-slag proces. Ze hebben 1 zogenoemde "wasted spark".
Misschien heeft iemand hier een idee of dit bij de 1982 XL500R ook zo is, of kan de timing daar wel verkeerd gezet worden. Misschien is er wat anders aan de hand??
Verder is het een leuk project voor na de zomer vakantie.

Ik heb 1 van de XR-retjes aan boord staan (werkzaam in de offshore) om er in Noorwegen mee te kunnen rijden. Lijkt me machtig daar offroad te rijden. Ik had het idee al 2 jaar maar nu staat er 1 XR op de boot.
Ik zal wel eens een paar sfeer foto's maken.

Freak, succes met je gave project. :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #69 Gepost op: 07 juni 2008, 23:41:10 »
Hey die Partimer................die XL heb je dan gekocht van Carl oftewel de bromfietsman [denk er gelijk aan dat ik mijn XL500 WPH moet terug vragen  ;) ]

Zo het frame en achterbrug zijn nu echt klaar voor een nieuwe verfbeurt, zodra alles verwijderd is van het frame dan zie je ineens hoe vet en smerig het frame is dus eerst goed ontvetten en alles nazien, gelijk viel op dat de ophanging voor de jiffy al eens opnieuw gelast was net als 1 blokophangpunt.



Oke ontvetten dan op Frean zijn manier en dat betekent flink scrobben met warm water, beetje ontvetter en dreft, de meeste zooi is er dan gelijk af  :039:



Na het ergste vuil en vet verwijderd te hebben schuren, eerst heel grof met een staalborstel, daarna met de makita en borstel, schuurpapier en scottbright...................ik ben zeker 3 uur bezig geweest met schuren, hier en daar nog wat weggeslepen, wat lasnaden netjes gemaakt en het frame ziet er best goed uit  8)



Als laatste voor vandaag het frame goed met warm water en ammoniak afgedaan en even laten drogen buiten, iederen die lang liep had het weer over een nieuw projektje al zijn er een aantal die het zo de vuilbak in zouden gooien  :068:



Buiten werd het donker en het frame is goed gedroogd en heeft een mooie plaats op de eetkamer gekregen alwaar het netjes op zijn beurt staat te wachten voor een nieuwe jas morgen....hopelijk schijnt de zon en is de temperatuur beter dan vandaag  :034:



De achterbrug doen we gelijk in dezelfde kleur mee spuiten en is ondertussen ook netjes gereinigd en geschuurd, uiteraard de lagers beschermd met dik groen vet  :026:



Oke eigenlijk is het weer een heel verhaal geworden en ondertussen heb ik wat mooie bandjes uit de berging gehaald en staan klaar voor montage.................mooie noppen want Freak wil weer een lekker de bagger in  :+



Wordt weer vervolgt..................
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #70 Gepost op: 08 juni 2008, 00:31:27 »
Eigenlijk gaat het best snel zat ik zo eens te denken  :071: , om het gazzzzzz er maar op te houden gelijk wat spulletjes besteld die we toch nodig hebben...............we doen het goed of anders niet  :103:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #71 Gepost op: 08 juni 2008, 00:32:28 »
Opschakelen...................................... :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #72 Gepost op: 08 juni 2008, 09:29:13 »
Goed bezig geweest :036:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #73 Gepost op: 08 juni 2008, 11:21:26 »
Kolere  :031: wat ben je weer goed bezig Freak

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #74 Gepost op: 08 juni 2008, 12:39:30 »
Ik geloof dat het bij freak ook wel alles of niets is, en meestal draait het uit op alles :037: :039:


Is there anybody out there

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #75 Gepost op: 08 juni 2008, 12:59:17 »
Mooi gedaan Freak maarre????????

Als je hebt schoongemaakt met ammoniak vergeet je toch niet om( nog )eens na te spoelen met warm water hee?

Anders heb je misschien kans dat je verf niet voldoende hecht.

Is maar een suggestie hoor anders niks als lof en ik zou zeggen:    doorgaan vooral dooooorgaan :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #76 Gepost op: 08 juni 2008, 13:39:01 »
Uiteraard goed napoelen want de ammonia-resude zorgt voor smerige vellen en blazen in de verf  :034: En alles of niks, nou meer daar tussen want ik ga echt niet veel nieuwe dingen aanschaffen, alleen wat echt nodig is en breng hem weer terug naar orgineel, zou best kunnen kiezen voor een kappenset van bv een DR400Z, dikkere wielen, andere veerring maar dan maak je het zo gruwelijk duur [maar wel hel mooi ], gewoon lekker bezig en de waarheid is inderdaad als ik ergens aan begin ik het niet kan laten om een aantal onderdelen zo terug te plaatsen zonder dat het even bewerkt is  8)

Oke het spuitwerk is klaar, hangt nog keurig te drogen maar het viel tegen want de 1e knikkerbus wil;de niet echt lekker, behoorlijk stotteren en een te grove druppel en met de 2e bus was het niet minder  :027: , we zullen vanavond zien of het is geworden wat ongeveer de bedoeling was, zoniet oke dan ga ik het dus gewoon overdoen :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #77 Gepost op: 08 juni 2008, 14:58:29 »
bussen beetje warm houden (maken ) in b.v. oven wil wel eens helpen.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #78 Gepost op: 08 juni 2008, 17:18:11 »
zo, heb nu pas de tijd gehad om je topic helemaal door te lezen, maar sodekolere je bent weer lekker bezig!! :036:


ik las ook nog iets over een verkeerde nokkenastiming van een XL500R. Dat kan zeer zeker, als de nokkenas "verkeerd getimed" staat ten opzichte van de krukas..
dan heb je de kans dat er kleppen openstaan op het moment dat je zuiger op zn BDP is... gevolg: kleppen krom/gebroken....
( als ik me niet vergis was daar namelijk nog geen reactie op gekomen, dus bij deze  :054: )

Part timer

  • Gast
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #79 Gepost op: 08 juni 2008, 20:23:35 »
ik las ook nog iets over een verkeerde nokkenastiming van een XL500R. Dat kan zeer zeker, als de nokkenas "verkeerd getimed" staat ten opzichte van de krukas..
dan heb je de kans dat er kleppen openstaan op het moment dat je zuiger op zn BDP is... gevolg: kleppen krom/gebroken....
( als ik me niet vergis was daar namelijk nog geen reactie op gekomen, dus bij deze  :054: )

Bedankt,

Ik ga na de zomer eens kijken wat er loos is.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5261 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
22 Reacties
6888 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2010, 16:11:04
door Bright
359 Reacties
65210 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
106 Reacties
16360 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:23:31
door Dick
39 Reacties
5375 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak