* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Suzuki DR500s  (gelezen 46982 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #80 Gepost op: 08 juni 2008, 22:33:33 »
bussen beetje warm houden (maken ) in b.v. oven wil wel eens helpen.
Warm water.................dat vonkt een stuk minder dan onze combi  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #81 Gepost op: 08 juni 2008, 22:38:09 »
Oke geheel volgens planning is vanmiddag het frame en achterbrug gespoten, hier en daar nog wat napolijsten want de stotterende knikkerbussen hebben wat belltjes veroorzaakt maar oke we hebben het zelf gedaan en ik ben er best tevreden mee......................hierbij verklaar ik dat de wederopbouw kan gaan beginnen  :054:

Ik heb het frame en achterbrug gewoon aan de bekende visdraden opgehangen onder ons afdak, wekr voor mijn prima en het weertje zat redelijk mee want het was windstil  :039:



Uiteraard het frame en achterbrug nog ff helemaal afgedaan met terpentie, daarna nog ff verwarmd met de verfstripper en dit hebben we dan als resultaat  :p




The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #82 Gepost op: 08 juni 2008, 22:39:45 »
Mocht er nog iemand mooie Suzuki-stikkers hebben liggen en/of 6V lampjes en er verder niks mee doet.............ik hou me aanbevolen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #83 Gepost op: 08 juni 2008, 22:45:05 »
Heb nog wel suzuki stickers liggen  ;)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #84 Gepost op: 08 juni 2008, 22:51:16 »
Heb nog wel suzuki stickers liggen  ;)
Vertel, foto, prijs[je]  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #85 Gepost op: 08 juni 2008, 23:10:19 »
Heb nog wel suzuki stickers liggen  ;)
Vertel, foto, prijs[je]  :103:

Gratis en de rest komt morgen nog wel even ;) Nu nog even geen tijd voor enzo... Morgen hoor je meer..

Stuur me even een mailtje zodat ik het niet vergeet  :054:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #86 Gepost op: 11 juni 2008, 18:32:33 »
Zo de lak is wel genoeg gedroogd dus misschien vanavond het frame op de heftafel zetten en weer opbouwen, een aantal onderdelen is al onderweg op blokdelen na maar heb nog niet de tijd gehad om alles op te meten  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #87 Gepost op: 11 juni 2008, 22:50:36 »
Zo de DR500S staat onmiddels weer op de juiste plaats en de achterbrug en Hagon schokkers zijn weer gemonteerd....................de wederopbouw is weer aan de gang  :034:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #88 Gepost op: 12 juni 2008, 05:12:57 »
Nou dat ziet er harstikke goed uit man!  :054:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #89 Gepost op: 12 juni 2008, 08:18:40 »
We geven je op Freak bij Discovery voor "Wreck Rescue" of "Freak's Bike Build-Off" Niet normaal hoe snel jij door zown projectje fietst..

Frame ziet er wel weer deftig uit! En na je kawa verhaal geloof ik wel dat dit ook helemaal goed moet komen :054:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #90 Gepost op: 12 juni 2008, 18:31:40 »
Tis dat ik zoveel tijd kwijt ben voor de baas en alleen in de avonduren [niet elke avond] kan hobbyen anders deed ik er 2 in de week  :048: Vanavond eens kijken of we weer wat op kunnen bouwen  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #91 Gepost op: 12 juni 2008, 21:58:55 »
Zo het is niet veel maar 4 onderdelen zijn weer aangepakt, eerst de ontvetterbak maar eens tevoorschijn gehaald want alles rond de ketting gaan we eerst doen gezien de vettigheid, de kettingcover helemaal schoongemaakt en weer netjes gemonteerd en wat is een ontvetterbak dan toch een uitkomst..............zou niet meer zonder kunnen  :072:



Vervolgens de remblokkerstang, jiffy en kettinggeleider schoongemaakt, geschuurd en gespoten, hangt nu te drogen dus dat spul kan er snel weer op gemonteerd worden  :026:



Voor de rest nog even de schommelarm en bevestigingspunt van de achterrem gangbaar gemaakt, netjes ingevet en met de juiste veer gemonteerd, het frame begint al weer een beetje op een motortje te lijken  :039:



Wordt vervolgt, na het weekeind  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #92 Gepost op: 14 juni 2008, 19:07:26 »
De bandjes zijn omgelegd en voor is het een gekregen band [Kenda K777F-Enduro]geworden die ooit eens van ART in ontvangst is genomen  :036: , achter Bridgestone gritty-ED660A die ik heb gekregen van iemand uit Goes en beide banden zijn nog prima te gebruiken en hopelijk een redelijke combinatie zo. Binnenbanden zijn nog goed en voor is het velglint vernieuwd. Dinsdag als het goed is rollen er wat spullen binnen en dan gaan we verder opbouwen, een spuitbus hittebestendige verf voor de uitlaat is ondertussen geregeld van het mer Hammeritte en wil deze als proef eens gebruiken en eens kijken of dat was is voor het blok eventueel  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #93 Gepost op: 14 juni 2008, 20:31:51 »
he dat zijn bekende velgjes en bekende bandjes vnmiddag nog gezien in een rode alfa
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #94 Gepost op: 14 juni 2008, 23:41:04 »
he dat zijn bekende velgjes en bekende bandjes vnmiddag nog gezien in een rode alfa
Ypezzzzzz Jan heeft het gelijk geregeld  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #95 Gepost op: 15 juni 2008, 13:18:42 »
heb ooit hittebestendige hammerite gebruikt voor het carter van mn MTX, werkte prima, heb toen later ook de cilinder en cilinderkop meegedaan, en dat ging ook best aardig  :071:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #96 Gepost op: 17 juni 2008, 23:20:05 »
Achterwiel zit er weer in en ik ben 3 tanden kleiner gegaan van achtertandwiel [45T], is nu orgineel zeg maar en voor is gewoon hetzelfde gebleven [15T], de nieuwe ketting is dan ook 2 schakels korten maar ik ga deze set toch proberen, het oude voortandwiel was net een cirkelzaag maar achter nog best redelijk dus die bewaren we, de oude ketting kon je vrij trekken van het tandwiel dus die is in de oud-ijzerbak verdwenen  :026: Morgen misschien en anders donderdag weer een up-date   :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #97 Gepost op: 19 juni 2008, 23:15:52 »
Zo vanavond niet rijden, werken of andere dingen die het sleutelen belemmeren maar lekker weer wat doen aan de DR500S  :039: De zaken die al een poosje te drogen hingen van de spuitbeurt zijn gemonteerd en hier en daar wat verbeteringen aangebracht aan de veerring, nieuw achtertandwiel en gelijk overal waar een splitpen in moet deze ook aangebracht................ongelofelijk dat splitpennen zo vaak verloren of vergeten zijn  :012:



Vanavond ook de lagerschalen voor de balhoofdlagers gemonteerd en die gingen er redelijk makkelijk in...............gelukkig maar want op den duur heb je zoveel pasbussen nodig, voor de onderste had ik dus niks passends en dus op de prutsmanier de lagerschaal erin getikt met behulp van een stukje hout en zware hamer..............blijft spannend  :011:



De balhoofdlagers op de balhoofdpen zaten muurvast, echt niet normaal meer en warmte en koeling waren niet voldoende en dus maar de slijptol gehanteerd en zonder verdere schade het onderste lager open  geslepen en met een dikke schroevendraaier het lager kapot getikt.............dit lager heeft verder geen omschrijving nodig, als je dit uit je blok zou vissen dan is er iets goeds mis  :X



Ik had nog wat tijd over en had al het plan opgevat om de balhoofdplaten een nieuwe jas te geven, van zilverkleurig naar goud................een dame heeft nu eenmaal liever goud dan zilver, zeker zilver wat flink verweerd was en naar mijn idee is het goed gelukt na flink schuren, ontvetten, 3 lagen metalic-lak en 2 lagen blanke lak, waren nog knikkerbussen die over waren van een klusje en kwam na 2 jaar dus eens goed van pas en waren nog spuitbaar ook  :021:

Ben heel benieuwd hoe dat er morgen uitziet nadat de balhoofdlagers zijn gemonteerd en de kroonplaten hun juiste plaats krijgen............ik denk een hele verbetering voor het zicht  :026:





Morgen weer meer off de road geneuzel.................ja dit is toch wel een beetje van all-road naar off-road al blijft ze redelijk orgineel.................ben ook wel nieuwschierig hoe Klei en ART dit projektje zullen zien  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #98 Gepost op: 19 juni 2008, 23:22:30 »
Ik vind het helemaal top! Echt erg leuk om dit projekt aan de gang te zien. Die DR is aan jou wel toevertrouwd. :072:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Suzuki DR500s
« Reactie #99 Gepost op: 19 juni 2008, 23:44:06 »
netjes freak :039:


Is there anybody out there

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5261 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
22 Reacties
6888 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2010, 16:11:04
door Bright
359 Reacties
65210 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
106 Reacties
16360 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:23:31
door Dick
39 Reacties
5375 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak