* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mechanic] Mike The Bike Lookalike  (gelezen 61731 keer)

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Mike The Bike Lookalike
« Reactie #40 Gepost op: 27 april 2006, 18:33:47 »
De meesten die al jaren rijden worden vaak onderschat, en dan doel ik zeker op de goldwing/BMW-toerbuffels enz  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #41 Gepost op: 27 april 2006, 19:26:24 »
Bedankt Sledge   :036:  :036:  :036: Ja...... die sticker op de kont hè  :/  Waren iig genoeg lui die mijn kont gezien hebben  :103:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #42 Gepost op: 01 mei 2006, 19:09:54 »
De zoon van Ton, waar je mee naar croix bent geweest, zit bij mij in de klas... Had het vandaag nog met hem over het zmvc en zo kwamen we op jou en ton terecht :007: Was is de wereld toch klein  :034:

Zie deze post van jou nu pas Bright. Sorry voor de late reaktie.  :044: De wereld is idd erg klein, en zeker hier in het Zeeuwse, wat ik overigens helemaal niet erg vind want zo heb je nog eens wat te lullen toch  :039:

Nelis00

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 02 mei 2007, 16:53:40 »
De zoon van Ton, waar je mee naar croix bent geweest, zit bij mij in de klas... Had het vandaag nog met hem over het zmvc en zo kwamen we op jou en ton terecht :007: Was is de wereld toch klein  :034:

Zie deze post van jou nu pas Bright. Sorry voor de late reaktie.  :044: De wereld is idd erg klein, en zeker hier in het Zeeuwse, wat ik overigens helemaal niet erg vind want zo heb je nog eens wat te lullen toch  :039:

Al weer een jaar later...
Momenteel worden de laatste modificaties verder geperfectioneerd en dan
worden de oude mannen volgende weekend weer los gelaten op Croix.

2 Bright: in de klas zitten met jou?
Volgens mij bedoel je Sten de jongste telg van de familie.
Die was vorig jaar niet op Croix, dat was ik zijn oudere broer.

Offline Bright

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Ride your bandit like you stole it!
« Reactie #44 Gepost op: 02 mei 2007, 18:29:04 »
Zin kan je op meerdere manier inderdaad interpreteren  :+ Maar ik bedoelde het in de zin van, dat Ton degene is waarmee hij naar Croix was gegaan. Zijn zoon, Sten inderdaad, zit bij mij in de klas en is meegegaan naar Canada.  8)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #45 Gepost op: 02 mei 2007, 18:57:23 »

Al weer een jaar later...
Momenteel worden de laatste modificaties verder geperfectioneerd en dan
worden de oude mannen volgende weekend weer los gelaten op Croix.

2 Bright: in de klas zitten met jou?
Volgens mij bedoel je Sten de jongste telg van de familie.
Die was vorig jaar niet op Croix, dat was ik zijn oudere broer.

Zoals je weet, Nelis, wringen er zo hier en daar nog wat schoenen  :/ Maar we gaan er vanuit dat alles weer goed zal komen voor volgend weekend  :026:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #46 Gepost op: 03 mei 2007, 00:18:13 »
Aah ... hoor ik daar weer een verslag en een berg foto's aankomen ??
op voorhand alvast veel succes, maar bovenal een geweldige dag toegewenst  :039:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #47 Gepost op: 03 mei 2007, 18:11:00 »
Aah ... hoor ik daar weer een verslag en een berg foto's aankomen ??
op voorhand alvast veel succes, maar bovenal een geweldige dag toegewenst  :039:

Zal best weer wat over te vertellen zijn Sledge. Bedankt voor de goede wensen en wij gaan er gewoon weer voor  :022:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #48 Gepost op: 17 mei 2007, 19:02:35 »
Afgelopen winter heb ik weer teen en tander aan het Hondaatje geknutseld;

Vijfhonderd blokje op de kop getikt bij de Menkels. Volledig gedemonteerd, schoongemaakt en de buitenkanten gepareld. Blokje weer opgebouwd met nieuwe lagers en keringen. Koppeling van een vijfeneenhalfje voorzien van een extra plaat en pasgemaakt samen met het deksel. Zuigertjes voorzien van nieuwe veren. Hele dunne voetpakking in kombinatie met hele dunne koppaking (koperringen 0,3 mm ingelegd in papierpakking), zodat de kompressie naar 1:10,5 ging. 28 mm carbs op de kop getikt en in orde gemaakt en de kop geflowed (kwam één vloerblik aluminium uit!). Tank en zitje eindelijk fatsoenlijk gespoten en zitje laten bekleden bij Brouwer.

Eén druk op de knop (starter zit er nog steeds op) en lopen als een zonnetje! Paar honderd kilometer mee op de weg gereden om de zuigerveertjes in te laten lopen. Gepiel met gasschuiven die bleven hangen, zowel bij gas afsluiten, als bij gasgeven. Dacht dat er op de bank bij Ruud Fredriks er wel uit te krijgen (leek eigenlijk net of ze bevroren). Op de bank, sproeiersetting, stationairafstelling en vermogen natuurlijk bekeken, maar het gedonder met de carbs bleef. Ruud kende dat verschijnsel omdat hij vroeger met zijn vijfhonderdje ook met deze carbs geprobeerd had. Resultaat; in de kreukels omdat hij op zijn bek gegaan was wegens blijven hangende gasschuiven. Vermogen was niet slecht. Ik was er van uit gegaan, dat ik tevreden zou zijn met hetzelfde vermogen als het vijfeneenhalfje. Er zat zelfs iets meer in, maar het koppel was veel te laag naar mijn zin.

Thuisgekomen de 22 mm carbs weer pasgemaakt, afgesteld en proefrit gemaakt. Lopen als een kogel! Gelijk langs Motorini om daar nog een keer op de bank te gaan voor de sproeiersetting. Resultaat dik 48 PK aan het achterwiel en hetzelfde koppel als het vijfeneenhalfje, ondanks dat de hoofdsproeiers iets te groot waren. Was ik toch niet voor niks bezig geweest en dat gaf dan ook een goed gevoel.

De volgende dag alles klaar gezet om op te laden voor de circuitdag op Croix, waar we zaterdag heen gereden zijn om er zondag op het circuit te rijden.

De weersverwachtingen waren slecht, maar we hebben droog op kunnen laden, onderweg ook steeds droog gehad, maar wel bewolkt en Arras lag alweer in een zonnetje en bij onze chambre d’hote was het stralend!

Dat één zwaluw nog geen zomer maakt

Bleek de andere morgen. We hadden net de tent nog droog op kunnen zetten en toen begon het te spetteren, dus de eerste sessie gereden op een tamelijk nat circuit

De 2de sessie regende het echt behoorlijk en toen schoven er al diverse deelnemers over en langs de baan met het rubber boven. Gelukkig allebei uitgereden zonder gevaarlijke situaties.

Tegen de middag begon het gelukkig op te klaren, wat met de drie vrije sessies (s’morgens rijd je met voorrijder) in het vooruitzicht kan je dan lekker voluit gaan!

HEERLIJK GEREDEN!!!!!!!!!!!!! De Honda loopt als een kogel. Op het rechte eind ging ik iets sneller dan een Guzzi Le Mans en deze stuurde ik er dan in de eerste bocht al tientallen meters uit, en net zo snel als een Ducatist op een Darmah of Pantha 900, maar die stuurde weer net iets beter dan ik. De meeste anderen ging ik in de 20 minuten durende sessie meerdere keren voorbij.

Na onze 2de vrije sessie, pakten de wolken zich jammer genoeg samen en begon het ook te waaien. Vlug de tent afgebroken en nog droog opgedoekt in de auto. Net op tijd, want het begon me toch te hozen en te onweren, zodat we onze 3de sessie niet hebben kunnen rijden. Even de bui afgewacht, opgeladen en weer droog naar huis gereden. Ondanks de nattigheid toch een zeer geslaagde dag.

Tinus

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 17 mei 2007, 19:07:29 »
Mooi stukkie Joop.  :054:

Ik hoor Ruud 't al vertellen dat hij in de kreukels lag doordat zijn schuiven bleven hangen.  :070:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #50 Gepost op: 17 mei 2007, 19:23:21 »
De foto's willen er niet tussen zoals ik wil  :027:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #51 Gepost op: 17 mei 2007, 19:26:46 »
Dan maar zo  :070:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #52 Gepost op: 17 mei 2007, 19:31:39 »
in 2 woorden: gaaaaaaaaaf Joop  :039:

Offline KawaJJ

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #53 Gepost op: 17 mei 2007, 19:46:15 »
 :021: zeker GAAF  :054:

Offline Bright

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Ride your bandit like you stole it!
« Reactie #54 Gepost op: 17 mei 2007, 21:57:54 »
Mooi verhaal en mooie fotos joop (en mr. van kruiningen  ;) )
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #55 Gepost op: 17 mei 2007, 22:12:49 »
Helemaal fantastisch!  :036:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #56 Gepost op: 18 mei 2007, 18:35:46 »
Geweldig weer..............een zeer hoog CRT gehalte mag er altijd zijn  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #57 Gepost op: 18 mei 2007, 19:18:40 »
1 smily:

:039:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #58 Gepost op: 19 mei 2007, 00:41:14 »
Joop tof dat je eens hier bent wezen kijken gisteravond, heb je dat sleutelhok ook eens gezien  :039:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
« Reactie #59 Gepost op: 19 mei 2007, 09:51:20 »
Joop tof dat je eens hier bent wezen kijken gisteravond, heb je dat sleutelhok ook eens gezien  :039:

Je hebt het fijn voor mekaar daar Louis  :054: Ben echt onder de indruk  :036: