* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sjees] Suzuki SV  (gelezen 233760 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #180 Gepost op: 28 mei 2006, 21:01:09 »
Vering (ik hoor verhalen dat de suzuki vering slecht is en je beter andere vering kan nemen, dus wie weet..)

Klopt, gister ff geprobeerd maar die vering is net zo zacht als op mn Bandit. Zonder echt je best te doen krijg je 'm bij slalommen tot aan de aanslag d'r in.


Misschien is Sjees wel iets lichter dan jij? Natuurlijk win je veel met nieuwe vering van een aftermarketmerk als Technoflex/Hyperpro/WP/Wilbers of Ohlins, al is het alleen maar aan instelbaarheid. En een verlanglijstje is nooit verkeerd natuurlijk. Misschien is het echter helemaal niet nodig vanwege haar postuur? Ik bedoel eigenlijk te zeggen, eerst ff gaan rijden en dat ding leren kennen, geld uitgeven kan je altijd nog  :103: ;)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #181 Gepost op: 28 mei 2006, 21:03:14 »
Misschien is Sjees wel iets lichter dan jij?

Het lijkt me niet dat ze ook 71 kilogram weegt nee  ;)
Einde reclamezuil :-)

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #182 Gepost op: 28 mei 2006, 21:05:44 »
 ;) Dus slaat ie wellicht wat minder snel door als zij erop rijdt. Ik MOET bij elke motor die ik koop andere vering kopen, ik weeg wel 2 japannertjes... :044:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #183 Gepost op: 28 mei 2006, 21:26:14 »


Misschien is Sjees wel iets lichter dan jij?


Dat mag ik hopen  :070:

Even kort, ik heb twee jaar op mijn motor gereden, met baggervering. Nu heb ik aan de voorkant wel wat moeten doen, halverwege, maar twas nog knudde. Ook met iets mindere vering kun je, als je niet al te extreem doet, best prima rijden hoor. Ik kon er in ieder geval vrij redelijk mee meekomen.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #184 Gepost op: 28 mei 2006, 21:39:51 »
Op mijn bandit zit ook nog steeds de oude slappe voorvering... Ik kan zelf niet echt zeggen of stuggere voorvering nou veel uitmaakt want ik kan het niet vergelijken. Toch wil ik van de winter ook nieuwe voorvering erop gaan zetten. Maar ja als je kijkt naar mijn rijstijl met de bandit kan ik gewoon perfect meekomen en heb ik er weinig last van. Wel zakt die aardig door...
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #185 Gepost op: 28 mei 2006, 21:44:07 »
Ik wil ook inderdaad eerst lekker op mn motortje gaan knorren en kijken of de vering bevalt.
Het is nu in ieder geval zo dat als ik er op ga zitten dat ie dan niet zo heel veel inzakt..
Maar ik zei ook.. wie weet komt dat ooit nog eens..Ik ga dr gewoon eerst lekker van genieten :D
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #186 Gepost op: 28 mei 2006, 22:12:03 »
Op mijn bandit zit ook nog steeds de oude slappe voorvering... Ik kan zelf niet echt zeggen of stuggere voorvering nou veel uitmaakt want ik kan het niet vergelijken. Toch wil ik van de winter ook nieuwe voorvering erop gaan zetten. Maar ja als je kijkt naar mijn rijstijl met de bandit kan ik gewoon perfect meekomen en heb ik er weinig last van. Wel zakt die aardig door...

Bright, controleer eens je nivo van de voorvorkolie. Of je olie is aan vervanging toe, of er zit een verkeerde visco in. Voor je je op kosten gaat jagen  ;)

Of heb je dat al gedaan? Dan heb ik niks gezegd...
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #187 Gepost op: 28 mei 2006, 22:17:54 »
Heb er nog niet naar gekeken maar heb er ook nog geen last van. Van de winter gaat die weer deels uit elkaar en ga ik ook eens kijken naar de olie in de voorvorken. Thx voor de tip in ieder geval  ;)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #188 Gepost op: 28 mei 2006, 22:37:57 »
Op mijn bandit zit ook nog steeds de oude slappe voorvering... Ik kan zelf niet echt zeggen of stuggere voorvering nou veel uitmaakt want ik kan het niet vergelijken. Toch wil ik van de winter ook nieuwe voorvering erop gaan zetten. Maar ja als je kijkt naar mijn rijstijl met de bandit kan ik gewoon perfect meekomen en heb ik er weinig last van. Wel zakt die aardig door...

Bright, controleer eens je nivo van de voorvorkolie. Of je olie is aan vervanging toe, of er zit een verkeerde visco in. Voor je je op kosten gaat jagen  ;)

Of heb je dat al gedaan? Dan heb ik niks gezegd...

Nou jongens, ik heb me een beetje verdiept in vering, omdat ik voor mijn deel van de hobby behoorlijk afhankelijk van ben.

Olie is in principe alleen voor de demping, dikkere olie heeft geen invloed op hoever een motor duikt bij aanremmen.
Wat wel een feit is dat de progressieviteit van de voorpoten bepaald wordt door de luchtkamer in de vork. Weinig luchtkamer = veel progressiever als veel luchtkamer. Als je te dikke olie in de voorvork gooit, ga je op den duur een wiel krijgen wat ofwel niet in wil veren door de sterke demping, ofwel niet uit wil veren (zwevend voorwiel, en das eng)
Niet zomaar wat zelf mee gaan knoeien, best de opgave van b.v. Technoflex of wat dan ook aanhouden. Die klopt erg goed! Mag wel ook, zij hebben er verstand van... Wat ik wel vrij goed durf is de luchtkamer verkleinen omdat je dan de demping niet beinvloed. Maakt je vork veel progressiever. Niet te grote stappen, 1 cm is al veel

De veerconstante bepaalt hoeveel de motor duikt (als je de luchtkamer wegdenkt) als je remt of hoever de veer indrukt bij oneffenheden. Als je op de motor gaat zitten is aan de achterkant ongeveer ene negatieve veerweg nodig van zo'n 1/3 van de veerweg. Wat inzakken is dus beslist niet zo erg als het lijkt! Als je geen negatieve veerweg hebt, trek je het achterwiel van de grond wanneer je over hobbels rijdt (of eigenlijk als je de helling vande hobbel afrijdt) en das niet goed omdat je veer dan helemaal uitgeveerd is en niet meer verder kan. Ik heb dat ongeveer 2 maanden goed gevoeld, nu zit er nog steeds een klein beetje gevoelloos plekje aan de achterkant van mijn rechtse bovenarm...
Hoe dat van voren is weet ik niet precies...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #189 Gepost op: 29 mei 2006, 01:35:12 »
Ik wil ook inderdaad eerst lekker op mn motortje gaan knorren en kijken of de vering bevalt.
Het is nu in ieder geval zo dat als ik er op ga zitten dat ie dan niet zo heel veel inzakt..
Maar ik zei ook.. wie weet komt dat ooit nog eens..Ik ga dr gewoon eerst lekker van genieten :D



 :039:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #190 Gepost op: 29 mei 2006, 21:49:06 »
zekers eerst lekker rijden en dan kan je pas wat zeggen, en ligt mischien ook een beetje aan je rijstijl.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #191 Gepost op: 29 mei 2006, 21:53:54 »
zekers eerst lekker rijden en dan kan je pas wat zeggen, en ligt mischien ook een beetje aan je rijstijl.

Als ze dan d'r naam eer aan doet :079: :079: 8)

Ik vind het trouwens nogal een waslijst wat je van plan bent om nu of in de toekomst te vervangen

Sander
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #192 Gepost op: 29 mei 2006, 21:56:34 »
jaja komt goed, alleen jammer voor haar dat ze dan maar een 25kw heeft, al moetik zeggen op een sv met 25kw kan je nog lekker goed sjeezzen hoor, gaat broer lief het toch afleggen bij het stoplicht :037:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #193 Gepost op: 29 mei 2006, 21:58:34 »
jaja komt goed, alleen jammer voor haar dat ze dan maar een 25kw heeft, al moetik zeggen op een sv met 25kw kan je nog lekker goed sjeezzen hoor, gaat broer lief het toch afleggen bij het stoplicht :037:

Das niet zo moeilijk mijn koekblik staat momenteel voor de 2x deze week in de garage :(
Hoop dat er nier weer zo'n rekening als de laatste keer aankomt want dan duurt het nog wat langer voor ik een motor kan kopen...

greetzz

Sander
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #194 Gepost op: 29 mei 2006, 22:03:35 »
ach mijn rekening kwam binnen, afgelopen vrijdag en was maar 1100 euro lichter, 5 weken daarvoor was ik 260 euro lichter voor 1 lampje, hoop niet dat jou rekening hoger is als de mijne,
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #195 Gepost op: 29 mei 2006, 22:12:44 »
auto verkopen  ;)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #196 Gepost op: 29 mei 2006, 22:25:24 »
ik zie trouwens op je lijstje geen duo cover staan, als ik jou was zou ik die als eerste bestellen... denk dat de motor meteen een veel betere look geeft!
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #197 Gepost op: 29 mei 2006, 22:29:33 »
auto verkopen  ;)


zolang die auto mijzelf een euro of 100 in de maand kost hoeft ie niet weg de rest kan ik uit m'n vergoeding halen van de baas,  heb wel voormezelf gezegt, mocht ik morgen een andere baan hebben of eruitgetrapt worden gaat m'n auto direct de deur uit, (heb al kopers voor die vectra,)
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #198 Gepost op: 29 mei 2006, 23:21:18 »
zekers eerst lekker rijden en dan kan je pas wat zeggen, en ligt mischien ook een beetje aan je rijstijl.

Als ze dan d'r naam eer aan doet :079: :079: 8)

Ik vind het trouwens nogal een waslijst wat je van plan bent om nu of in de toekomst te vervangen

Sander
Zit een hoop klein grut bij... Valt dik mee..
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #199 Gepost op: 30 mei 2006, 09:53:41 »
ik zie trouwens op je lijstje geen duo cover staan, als ik jou was zou ik die als eerste bestellen... denk dat de motor meteen een veel betere look geeft!

Ik weet nog niet zeker of ik die er wel op ga zetten..
Maar dat kan ik altijd nog doen, want mn moeder zei gisteren dat ze ook nog een paar keer mee achterop wou..

Zit een hoop klein grut bij... Valt dik mee..

Er zitten inderdaad kleine dingetjes bij, maar helaas geven ze die ook nog niet echt weg.. :/
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
707 Reacties
141875 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2009, 18:45:11
door Bright
164 Reacties
30649 Gelezen
Laatste bericht 11 juli 2013, 22:53:52
door Arnemuiden-RS
19 Reacties
5274 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
[BA] Suzuki GSXR 750w 1994

Gestart door ba searcher!! « 1 2 3 » De Garage - Onze Motoren

57 Reacties
13572 Gelezen
Laatste bericht 10 oktober 2011, 21:38:07
door Zeeuwse Klei
0 Reacties
1796 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border