* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sjees] Suzuki SV  (gelezen 234186 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #600 Gepost op: 06 september 2006, 14:33:01 »
k heb net mn eigen keerringen gedaan, dus als die poten zon btje hetzelfde zijn als die van een GS....   :007:




maar ik neem aan van niet...

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #601 Gepost op: 06 september 2006, 15:06:07 »
Zal wel grotendeels gelijk zijn hoor. Gewoon rightwayuppie vork! Als je op hobbelige ondergrond hard gaat remmen dan slijten je keeringen het hardst volgens mij.

Geen demping is trouwens heel erg uncool. Gister nog even een stukje wezen rijden met Thieu over kblad maar die rotatiedemper kan alleen roteren op t moment :019: Geeft een zeer onstabiel gevoel..

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #602 Gepost op: 06 september 2006, 15:12:28 »
Ik merkte het ook nogal goed, dat er te weinig olie meer inzat....
Ontiegelijk zoekerig in de bochten en voelde zwaarder aan dan normaal...
De hele mik gereviseerd en ie stuurt weer zoals een opgehoogde GS dat hoort te doen... :012:

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #603 Gepost op: 06 september 2006, 17:40:34 »
Hij was al lek bij aankoop, dus sowieso meer dan 5000 km met een lekke voorvorkkeerring lijkt mij wel voldoende  ;) (stiekem wel leuk om uiteindelijk tóch gelijk te krijgen  :+ )
Einde reclamezuil :-)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #604 Gepost op: 06 september 2006, 17:42:06 »
ik begin altijd pas te rekenen als het na 1  keer heen en terug naar/van school al over je spatbord loopt...  :007:

Matthieu

  • Gast
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #605 Gepost op: 06 september 2006, 17:51:59 »
Hij was al lek bij aankoop, dus sowieso meer dan 5000 km met een lekke voorvorkkeerring lijkt mij wel voldoende  ;) (stiekem wel leuk om uiteindelijk tóch gelijk te krijgen  :+ )

Dan had ik 'm allang vervangen.....

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #606 Gepost op: 06 september 2006, 17:59:03 »
Dan had ik 'm allang vervangen.....

In het begin was er wat discussie over of ie nou wel of niet lek was. Als ik het goed heb had Sjees toen ook opdracht gegeven de keerring te vervangen maar was ie volgens de dealer niet lek en die heeft 'm dus niet vervangen. Sjees geloofde de dealer en is gaan rijden maar goed, hij was gewoon lek... shit happens.
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #607 Gepost op: 06 september 2006, 18:23:00 »
Dat jullie nog keerringen erin hebben, wat een luxe  :103: , ik heb er geen olie meer in zitten dus lekken ze niet ook  :093:

maarre gewoon vervangen is een goed te doen klusje mits alles gewoon los komt  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #608 Gepost op: 06 september 2006, 18:30:54 »
Dat jullie nog keerringen erin hebben, wat een luxe  :103: , ik heb er geen olie meer in zitten dus lekken ze niet ook  :093:

maarre gewoon vervangen is een goed te doen klusje mits alles gewoon los komt  :039:

het is wel een soes he motorfreak daar hebben we ervaring mee, gewoon de brander op die pootjes zetten en flink rammen  :070: 
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #609 Gepost op: 06 september 2006, 18:52:09 »
het is wel een soes he motorfreak daar hebben we ervaring mee, gewoon de brander op die pootjes zetten en flink rammen  :070: 

 :043:

Het moet natuurlijk ook weer gewoon terug in elkaar passen he
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #610 Gepost op: 06 september 2006, 19:31:17 »
haha geen problemen met mn GS van 91, dan zal dat met die SV van sjees ook wel goedkomen toch?

en anders wil een stalen pijp ook wel eens een uitkomst bieden...

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #611 Gepost op: 06 september 2006, 20:48:18 »
Zoals ik het begrepen heb is het lekken van de voorvorkkeerring nu alleen nog maar erger geworden. Als ik haar was geweest had ik hem al aan het begin vervangen, maar het lijkt me nu wel echt een keer tijd worden om hem te vervangen. Te lang met een lekke voorvorkeerring rijden is gewoon niet goed. Je motor komt steeds meer in onbalans waardoor je motor niet meer goed zal aanvoelen en het simpelweg de prestaties van de motor zal aantasten.

Mn vader zal ze na zondag voor haar vervangen...
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #612 Gepost op: 06 september 2006, 22:28:14 »
helemaal mee eens.... :007:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #613 Gepost op: 06 september 2006, 22:39:51 »
Zoals ik het begrepen heb is het lekken van de voorvorkkeerring nu alleen nog maar erger geworden. Als ik haar was geweest had ik hem al aan het begin vervangen, maar het lijkt me nu wel echt een keer tijd worden om hem te vervangen. Te lang met een lekke voorvorkeerring rijden is gewoon niet goed. Je motor komt steeds meer in onbalans waardoor je motor niet meer goed zal aanvoelen en het simpelweg de prestaties van de motor zal aantasten.

Mn vader zal ze na zondag voor haar vervangen...

Lekkende kering is niet zo erg, als je maar af en toe olie bijvult..  :026: :048:
Ach, nu is de Suzuki vering toch niet van zulk hoogstaand niveau dat dat zo rampzalig is hoor (ja, ik rij ook Suz  8))
Lekkende keerring wordt pas een echt probleem als er geen druppel meer in zit (geen smering) en als het op de schijf komt (toelichting nodig?). En ja, de demping wordt minder, maar daar wen je vanzelf aan omdat het geleidelijk gaat.

(ja, uit ervaring gesproken dus..)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #614 Gepost op: 07 september 2006, 12:24:58 »
Er kwam gisteren nog steeds olie uit, dus er zal nog wel iets olie inzitten, maar ik ga er nu niet meer oprijden, enkel nog een ritje naar Middelburg toe en verder niet.. Dus ik heb maar besloten om em vandaag of morgen maar weer even helemaal te wassen.
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #615 Gepost op: 07 september 2006, 12:53:44 »
@ goodwood ganger:

Dat wennen aan gare vering/demping kan zijn.. maar feit blijft dat het voor heel nare gewichtsverplaatsingen kan zorgen. En dat kan op zijn beurt onvoorspelbare reacties geven..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #616 Gepost op: 07 september 2006, 18:15:05 »
@ goodwood ganger:

Dat wennen aan gare vering/demping kan zijn.. maar feit blijft dat het voor heel nare gewichtsverplaatsingen kan zorgen. En dat kan op zijn beurt onvoorspelbare reacties geven..
Weetje wat het is, sommigen waaronder ik die zijn van mening dat echt niet alles perfekt in orde hoeft zijn zijn om toch fijn motor te kunnen rijden, meer plezier met de oude Xl dan de nieuwe VFR, meer plezier met de Cb500 waar echt veel slecht aan is maar remmen kunnen we prima...............natuurlijk moet alles dik in orde zij  maar dat dan in combinatie met het op het scherpst van de snede rijden.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #617 Gepost op: 07 september 2006, 18:21:10 »
Freak, ik begrijp je helemaal.. met 50 door een bocht op een oude motor kan al te hard zijn enzo. Het is leuk als je de motor (watvoor 1 dan ook) helemaal aanvoelt. Maar voor Sjees lijkt me dat niet zo gunstig zegmaar..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #618 Gepost op: 07 september 2006, 18:24:34 »
Ik heb mijn eerste "rally" (amateur-simulatierally) gereden met een rotte achterschokker en een stel lekke voorpoten. Zonder enig probleem.

Moet zeggen dat ik me in het begin, toen ik mijn motor niet lang had, me heb geërgerd aan de vering en dat terwijl die toen nog prima was! Maar later ga je je stijl daarop aanpassen en reed ik eigenlijk zonder problemen. (en nu ga ik even opscheppen, maar bij dat soort werk rij ik meestal behoorlijk hard door)
Nu is de vering weer top, en ik merk duidelijk verschil, dat moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.

De motor is maar een deel van het verhaal....

Maak je niet al te druk, zou ik zeggen. Zo spannend is een lekke voorvorkkeering niet. Goed is het natuurlijk niet, dat klopt.

Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #619 Gepost op: 08 september 2006, 21:37:34 »
Mn vader is net in mn schuurtje bezig geweest en nou zitten eindelijk mn crash pads erop.. Zelf gemaakt door mn vader en het ziet er heel mooi uit :034: :039: :036:
Foto's volgen nog
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
707 Reacties
142360 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2009, 18:45:11
door Bright
164 Reacties
30750 Gelezen
Laatste bericht 11 juli 2013, 22:53:52
door Arnemuiden-RS
19 Reacties
5286 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
[BA] Suzuki GSXR 750w 1994

Gestart door ba searcher!! « 1 2 3 » De Garage - Onze Motoren

57 Reacties
13592 Gelezen
Laatste bericht 10 oktober 2011, 21:38:07
door Zeeuwse Klei
0 Reacties
1799 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border