* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sjees] Suzuki SV  (gelezen 234275 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #740 Gepost op: 30 december 2006, 11:12:01 »
En ik had er idd dunlop sportmaxx voor en achte rop liggen, maar dat type dat ik had (D207) is er niet meer, dat is nu de D208 geworden, maar ik zag dat dat een harley band is..

De D208 een Harley band  :+ , tering heb ik daarmee gereden dan  :093: , zie voorband  :070:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #741 Gepost op: 30 december 2006, 11:22:16 »
Is een Harley band :069:
Ik heb bij Jan in een boek zitten kijken van Dunlop en dat was een Harley band ;)

Ik denk dat mijn keuze de diablo's, pilot power of de roadtec Z6

Ik had het namelijk ook op het SV forum gevraagd en daar kwamen deze 3 uit..
Komt dus aardig overeen met wat jullie allemaal adviseren..
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Matthieu

  • Gast
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #742 Gepost op: 30 december 2006, 11:53:22 »
roadtec z6 is een heeel ander soort band dan de diablo's of pilot power's....

Ik heb het er al eens met loki overgehad, maar zoals ik al zei, speelt gewicht echt een veel grotere rol dan ik eerst dacht.. Ik rijd nu op de gs met anakee's... En dat zijn lang geen pilot powers, maar ik kan er toch zeer ziek mee gummen... Zelfde als een pan european op 020's... Grip waarvan je dacht dat geen enkele bridgestone band het kon bieden. Terwijl de 020 op de cbr overeenkomt met rijden op ijs.

Maar gezien het feit dat de sv al een heel licht fietsje is en jijzelf ook niet echt veel weegt... -> zachte compound...

Daarbij komt dat de pilot power echt heel flitsend instuurt... zal je aangenaam door verrast zijn :)

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #743 Gepost op: 30 december 2006, 11:56:33 »
volgens mij is sjees geen racer zeg maar op haar sv en denk dat daar wat meer rekening mee moet gehouden worden (op de minibike daarentegen wel  ;) ) ik zou als ik haar was een band kiezen met een zachte compound (lichte gewicht wat al werd gezegd) met redelijk tot veel profiel en een lange(re) levensduur.

welke dat precies is weet ik niet, dat laat ik aan jullie over. heb namelijk geen ervaring met de 3 bovengenoemde type banden

hoe moeilijk kan het zijn om banden te kiezen hé  :069:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #744 Gepost op: 30 december 2006, 12:34:16 »
De BT45 die op de Katana van GridGirl liggen, worden ook binnen een poep en een scheet warm. Zijn toer-sport banden speciaal voor de lichtere fietsen. Wellicht geeft dat toch de gewenste grip (icm gewicht en cc) en een behoorlijke duurzaamheid. Zoals gezegd, echt racen is er toch niet bij.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #745 Gepost op: 30 december 2006, 13:16:17 »
De BT45 die op de Katana van GridGirl liggen, worden ook binnen een poep en een scheet warm. Zijn toer-sport banden speciaal voor de lichtere fietsen. Wellicht geeft dat toch de gewenste grip (icm gewicht en cc) en een behoorlijke duurzaamheid. Zoals gezegd, echt racen is er toch niet bij.

Ik heb ze op mn gs500 gehad en ook op dit moment nog op de bandit en ik heb er echt totaal geen problemen mee. Lekker veel profiel, en wordt inderdaad stik snel warm. Met mijn rijstijl doe ik er zo'n 6k mee en dan zit er nog wel wat profiel op, maar ik vervang hem altijd op tijd. Met zo'n band als deze doet sjees vast langer dan 8k.
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #746 Gepost op: 30 december 2006, 13:28:15 »
Sommigen maakten me voor gek uit gezien de bochten die ik soms nam met de 020's.Sinds de mpp's weet ik waarom. Ik zie nu 'racy' banden ook als een vorm van veiligheid. Meer grip, meer vertrouwen en in de regen.. tja geweldig! Vroeger kon je misschien nog zeggen dat die race banden erg duur waren. Maar inmiddels zijn de prijzen dusdanig dat de prioriteiten best wat verschuiven naar mijn idee. Mpp is volgens mij 1 van de banden die een goeie combinatie weet te vinden tussen levensduur en grip, zoniet 1 van de beste momenteel.

Het enigste negatieve wat ik begin dit jaar heb gelezen over mpp's is dat de levensduur tegenvalt. Dat waren echter uitzonderingen, hoogstwaarschijnlijk niet gereden met een SV maar 1 of andere dikke 1000 powerbike.

Ik had trouwens ook het idee dat mpp's een stuk minder zwaar/dik waren dan 020's. Hetgeen goed kan zijn voor comfort en prestaties!

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #747 Gepost op: 30 december 2006, 18:43:05 »
De BT45 die op de Katana van GridGirl liggen, worden ook binnen een poep en een scheet warm. Zijn toer-sport banden speciaal voor de lichtere fietsen. Wellicht geeft dat toch de gewenste grip (icm gewicht en cc) en een behoorlijke duurzaamheid. Zoals gezegd, echt racen is er toch niet bij.

Toen ik proef reed op die Katana was ik van die banden zo gecharmeerd, dat ik ze op m'n zusje d'r CB500 heb laten leggen en die is er heel tevreden over. Slijtage valt zeker met 25 kW heel erg mee, geloof dat ze er inmiddels iets van 5000 kilometer mee gedaan heeft en er zit nog bijna 6 millimeter op de achterband...
Einde reclamezuil :-)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #748 Gepost op: 30 december 2006, 20:12:24 »
Sorry maar ik neem dat soort motorbelevingen van je zus toch met een korreltje zout (een kuub ongeveer) ;)

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #749 Gepost op: 30 december 2006, 20:42:43 »
Sorry maar ik neem dat soort motorbelevingen van je zus toch met een korreltje zout (een kuub ongeveer) ;)

 :050:
Heb nog eens iets gehoord dat evelien d'r al helemaal zoek reed...dus denk dat zij wel iets meer aan kleefbandjes heeft ;)
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #750 Gepost op: 30 december 2006, 20:51:19 »
Sorry maar ik neem dat soort motorbelevingen van je zus toch met een korreltje zout (een kuub ongeveer) ;)

Ja okee, maar ik was er zélf in ieder geval wel van onder de indruk. Dat zij er tevreden mee is... tja, ze heeft weinig vergelijkingsmateriaal...

BT014's op de GSR reden ook goed, vooral in de regen viel me dat op, alleen het zwaar insturen herken ik inderdaad wel ja... het was minder makkelijk gooien en smijten dan nu met de Bandit.
Einde reclamezuil :-)

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #751 Gepost op: 31 december 2006, 12:20:14 »
Sorry maar ik neem dat soort motorbelevingen van je zus toch met een korreltje zout (een kuub ongeveer) ;)

 :050:
Heb nog eens iets gehoord dat evelien d'r al helemaal zoek reed...dus denk dat zij wel iets meer aan kleefbandjes heeft ;)

Ik wil ook kleefbandjes hebben..
Iedereen kan wel zeggen dat ik geen racer ben, maar wat niet is kan nog komen..
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #752 Gepost op: 31 december 2006, 13:23:44 »
Er mankeert erg weinig aan BT45 bandjes, wij gebruiken ze op onze CB500tjes (niet die zilveren). Gaan erg lang mee en goeie grip en je kan er leuk mee spelen. Als je toch niet super veel rijdt kunje inderdaad beter opteren voor superplakkers maar Sjees, het hoeft niet. Als ik van Liere op zijn standaard CB500 uit `95 op BT45 bandjes zie vegen dan zijn het echt superbanden  ;)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #753 Gepost op: 31 december 2006, 13:30:40 »
Kijk eens naar de ,,ouwe'' knarren die rondrijden op brikkenbandjes die achter ruim 10.000km meegaan, daarmee worden zelfs de ,,jongkies'' afgedroogt met hun SS motoren  :+

Bestaan er slechte banden, nee hoogstens betere...............ik zelf rij het liefste ook op plakkers simpel omdat een eventuele schuiver zou kunnen worden voorkomen maar vertrouwen we dan ook weer niet te veel op onze plakkers? Kijk anders eens wat er wordt geadviseerd voor je model motor.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #754 Gepost op: 31 december 2006, 13:48:43 »
Als ik van Liere op zijn standaard CB500 uit `95 op BT45 bandjes zie vegen dan zijn het echt superbanden  ;)

Ik zie hem hier af en toe wel eens van de rotonde af komen of door de bocht bij V/d Have knallen, dan gaat dat nooit echt zachtjes nee  :070: Als je een tweepitter van de rotonde af hoort komen en vervolgens op de Goessestraatweg net zo lang door hoort trekken tot ie in de begrenzer knalt, weet je dat Arjan weer langs kwam  :018:
Einde reclamezuil :-)

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #755 Gepost op: 31 december 2006, 14:12:45 »
Ik zou gewoon even rond vragen op dat SV forum en afwachten wat zei zeggen over de banden die er bij hun opliggen

Heb je in ieder geval beetje vergelijkingmateriaal
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #756 Gepost op: 31 december 2006, 20:45:10 »
Ik zou gewoon even rond vragen op dat SV forum en afwachten wat zei zeggen over de banden die er bij hun opliggen

Heb je in ieder geval beetje vergelijkingmateriaal

Heb ik ook al gedaan en de uitkomst daarvan heb ik ook al gepost..
Wel opletten he.. ;)
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #757 Gepost op: 31 december 2006, 21:53:19 »
Goed, waar het dus op neer komt ...

je hebt de volgende 3 beste keuzes (blijkbaar), rekening houdend met een lichte bestuurder, lichte fiets en 25kw, sportief rijgedrag maar niet extreem...

- bt45
- pilot power
- bt014

Ze staan (naar mijn mening) in volgorde van houdbaarheid. Dwz dat ik verwacht dat je BT45's de meeste KM's zullen maken.

De rest moet je zelf beslissen en daarbij kun je eventueel je financien laten meetellen. Binnen deze keuze is het (denk ik) niet reeel om te oordelen dat je je op onveilige banden begeeft wegens financien.

Matthieu

  • Gast
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #758 Gepost op: 02 januari 2007, 13:55:32 »
BT45 kan niet onder de sv... zijn ook diagonaal banden....

@sledge: Ik deed met bt45 op m'n cb500(60pk) minder lang dan met pilotpower's op de cbr(110pk)

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Vraagje: Suzuki SV
« Reactie #759 Gepost op: 02 januari 2007, 17:26:40 »
@ Matt : dat kan ook aan veranderde rijstlijl liggen. Kheb sinds het begin 020 eronder, maar doe daar inmiddels langer mee dan eerst. Voornamelijk omdat het eerst voluit rechtdoor was en ik nu bochtjes leuker vind (en veiliger voor mn rijbewijs).

Ik breng het wat kort door de bocht, maar je begrijpt vast mn strekking.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
707 Reacties
142582 Gelezen
Laatste bericht 23 oktober 2009, 18:45:11
door Bright
164 Reacties
30750 Gelezen
Laatste bericht 11 juli 2013, 22:53:52
door Arnemuiden-RS
19 Reacties
5286 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
[BA] Suzuki GSXR 750w 1994

Gestart door ba searcher!! « 1 2 3 » De Garage - Onze Motoren

57 Reacties
13593 Gelezen
Laatste bericht 10 oktober 2011, 21:38:07
door Zeeuwse Klei
0 Reacties
1799 Gelezen
Laatste bericht 28 maart 2011, 17:18:24
door Border