* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TheMechanic] RC181LAL-MK2  (gelezen 101536 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #400 Gepost op: 31 december 2008, 19:03:40 »
Vandaag het blok zover opgebouwd gekregen, dat het in het frame gehangen kan worden. Maar dat doen we volgend jaar wel weer een keertje  :069:
De pics spreken voor zich...............


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #401 Gepost op: 31 december 2008, 19:06:56 »
MmmhhhYammie  :057:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #402 Gepost op: 31 december 2008, 19:33:17 »
vak manschap  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #403 Gepost op: 08 januari 2009, 20:50:17 »
Hier weer even een paar fotootjes van de vorderingen


Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #404 Gepost op: 08 januari 2009, 20:53:47 »
Best een hoop werk, die carburateurs, zeker als de vlotternaalden niet goed afsluiten  :017:
Dus alsnog maar een revisiesetje besteld  :034:


Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #405 Gepost op: 08 januari 2009, 21:48:50 »
Bijna zonde om straks een kuip over al dat moois heen te monteren! Het ziet er echt schitterend uit!

Keep up the good work!  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #406 Gepost op: 09 januari 2009, 15:47:41 »
Bijna zonde om straks een kuip over al dat moois heen te monteren! Het ziet er echt schitterend uit!

Keep up the good work!  :054:

Is idd altijd heel erg mooi om die ouwe mechaniek in beeld te hebben. Wat dat betreft heeft een top-half altijd wel wat. Maar ja..............RC181LAL hè, en die heeft een volle kuip.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #407 Gepost op: 09 januari 2009, 15:49:25 »
Hier nog even de twee laatste overzichtsfotootjes van vanmiddag.........


Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #408 Gepost op: 09 januari 2009, 16:04:37 »
Mooie zwarte puupjes!!!! Wordt klasse dit!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #409 Gepost op: 09 januari 2009, 16:06:10 »
Pijpjes zien er super uit zo!  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #410 Gepost op: 09 januari 2009, 16:27:22 »
Het wordt  maar mooier en mooier en mooier en mooier en mooier.

Grote klasse Joop :021: :021: :036:


Is there anybody out there

ba searcher!!

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #411 Gepost op: 09 januari 2009, 18:08:47 »
 :014: Joop dat ziet er weer heel erg goed uit met die uitlaten er onder  :034:
Snel afbouwen en mee gaan rijden in de classic races te wemeldinge zeker?

Echt mooi dit, joop veel succes verder met het afbouwen vaan deze klasieker!! :026:

Gr Rob  :021:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #412 Gepost op: 09 januari 2009, 18:49:17 »
:014: Joop dat ziet er weer heel erg goed uit met die uitlaten er onder  :034:
Snel afbouwen en mee gaan rijden in de classic races te wemeldinge zeker?

Echt mooi dit, joop veel succes verder met het afbouwen vaan deze klasieker!! :026:

Gr Rob  :021:

Het is iig de bedoeling dat ie meerijdt op 17 mei in den Helder, maar het kan ook zo maar zijn dat ie z'n debuut al gemaakt heeft dan op Croix.

Verder bedankt voor support Rob  :071:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #413 Gepost op: 10 januari 2009, 12:27:28 »
 :036:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #414 Gepost op: 18 januari 2009, 11:37:41 »
hoe doe je dat toch allemaal zonder sponsor  :043: :093:  ;)
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #415 Gepost op: 18 januari 2009, 15:56:23 »
hoe doe je dat toch allemaal zonder sponsor  :043: :093:  ;)

Ff goed teruglezen, dan snap je dat meteen  :069:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #416 Gepost op: 18 januari 2009, 18:51:24 »
Oliekoeler is hopelijk ook geregeld  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #417 Gepost op: 18 januari 2009, 20:25:18 »
Oliekoeler is hopelijk ook geregeld  :034:

Zou lekker zijn Freak  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #418 Gepost op: 25 januari 2009, 10:55:19 »
Doet ie er nou nog wat aan, zullen jullie onderhand wel denken.
Wees gerust, ik doe er nog wat aan, maar de griep heeft mij al een paar weken in haar macht, en dat decimeert de vorderingen.
Met een griepje onder je leden is het dus veel te koud voor in de werkplaats, en de (wel aanwezige kachel) is geen echte optie, want eer dat je de 300 ton staal, die er aanwezig is in die ruimte opgewarmd hebt, is het al weer voorjaar denk ik.
Dus zijn de werkzaamheden beperkt tot de huiskamer en de wel goed te verwarmen garage.
Dat wil zeggen dat de revisiesetjes voor de carburateurs gemonteerd zijn, zodat naar ik hoop het overlopen van de vlotterbakken vt zal zijn. De door mij gemolesteerde aftapplug uit een van de vlotterbakken, werd vanzelfsprekend naadloos aangeleverd door Motorfreak. Tevens heb ik nieuwe aanzuigrubbers gemonteerd en de slangklemmen weer netjes gemaakt.
Het zitje heb ik, nadat ik het zelf voorzien heb van schuimrubber, naar de stoffeerder gebracht, voor het maken van een juchtlederen dekje.
Ook de hoogspanningsspoelen, kabels en bougiekappen hebben aandacht gekregen. De spoel van de cylinders 2 en 3, had helaas slechte bougiekabels, net waar ze uit de spoel komen kon je zo op de kern kijken. Hij mat nog wel goed door en gaf ook een goede vonk. Gelukkig bood Motorfreak met zijn onuitputtelijke magazijn, weer uitkomst, door de levering van een puntgave gebruikte spoel, en twee halfhaakse bougiekappen. Er zaten nu drie haakse en een rechte bougiekap bij. Twee haakse en twee halfhaakse horen het te zijn! Bij het schoonmaken en testen, kwam ik er toch achter, dat de oude haakse bougiekappen (want die horen op cyl. 2 en 3), ook niet meer helemaal “je dat” waren, ze hadden een weerstand van meer dan 50 K Ohm, terwijl 5 K Ohm de goede waarde is(de halfhaakse van Freak hadden netjes die waarde). Dus toch ook die haakse maar vervangen.
De kabelboom heb ik helemaal gepeld, en de kabels die ik nodig heb voor het zeer sterk afgeslankte kabelboompje, heb ik er uitgehaald.
Met dank wederom aan Motorfreak, ligt er nu ook een puntgave oliekoeler op de werkbank, waarvan de diverse onderdeeltjes morgen weer gestraald en gespoten kunnen worden en na montage van nieuwe slangen, weer netjes afgehangen.
De oliekoeler was gelukkig reeds voorzien van een tussenring, waar de slangen op aangesloten zitten.
Bij mijn eigen racer heb ik die ring indertijd zelf gedraaid, op een manier dat de olie “full flow” door de koeler stroomt.
Nu zit er bij deze ring een tamelijk groot gat in de tussenwand, zodat bij dit systeem geen sprake zal zijn van “full flow”. Nu is het zo, dat ook de binnen diameters, van de pijpjes, daar ook niet erg geschikt voor zijn (8 mm). Bij mij is dat 12 mm.
De werking zal volgens mij nu als “by pass” op thermosyphon principe plaats vinden, want de druk aan weerszijden van het tussenschot zal hetzelfde zijn. Puntje van aandacht tijdens het proefdraaien op de testbank straks!


Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #419 Gepost op: 25 januari 2009, 10:57:38 »
En nog wat plaatjes van de koeler  :026:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
268 Reacties
30456 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2020, 12:55:36
door Mielko