* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Marinus] Street Triple  (gelezen 17050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #40 Gepost op: 14 september 2008, 14:56:12 »
Aaah, zijn dat die Zard dempers! ik vind ze mooi! Niet zo overdreven afgewerkt met carbon, tit en met de uitstraling dat het net zo stevig is als een blikje fris zoals bij sommige akrapofietsen!

Het geluid, tja.. :036:

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #41 Gepost op: 16 september 2008, 23:36:09 »
Vanmiddag even de nieuwe mapping erin laten zetten.

In eerste instantie dacht ik dat ie met standaard mapping wat feller leek te zijn, maar hij hield "geluid" in zonder gas, alsof je met choke reed op een 2 takt  :043:. Zowiezo is de 3 in 2 mapping nodig, het komt van triumph zelf af, maarum. Hele in me geest discussie gehad over of het nou echt zo was of niet.

Nu met die nieuwe mapping lijkt hij wat mooier te draaien, maar leek hij niet meer zo fel als met de normale mapping. maar dat is belevenis volgens mij want voor het eerst met wat meer herrie enz, dan lijkt het al gauw sneller te gaan en die keer op de snelweg was met wind mee, 160 aant cruisen  :044: terwijl ik normaal max 145 ga ofzo. Tsjah, duh achteraf, wind mee, dan gaat het al gauw lekker  :043:

Anyway, wat wel vreemd is.

Hij rijdt met DB Killer lekker, net zoals die standaard was. Zonder DB Killer lijkt ie pit verloren te hebben :S

Ik rij dus gewoon met DB Killer en kijk verder wanneer ik vol mag, maar hoe kan dit? Heeft iemand hier theorieen over? Beetje het EX-up verhaal, die de striple ontbreekt en daarom de standaard uitlaat mischien meer tegen hield ofzo ???? Waardoor er meer druk is?

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #42 Gepost op: 16 september 2008, 23:41:26 »
Lijkt me een kwestie van afstelling? Zet hem eens op de bank bij Ruud Fredriks.. dan weet je of de air/fuel ratio klopt.

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #43 Gepost op: 16 september 2008, 23:46:56 »
Lijkt me een kwestie van afstelling? Zet hem eens op de bank bij Ruud Fredriks.. dan weet je of de air/fuel ratio klopt.

Weinig aan af te stellen, zonder een powercommander o.i.d te halen, dit voor een fiets die momenteel 25kw draait.

Er zijn 3 mappings.

Standaard
3 in 1
3 in 2

ik heb de 3 in 2 mapping, die voor de Triumph offroad dempers zijn ( standaard maar dan open ), of voor bv de Arrows, of deze zards.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #44 Gepost op: 16 september 2008, 23:54:04 »
Weet je dat zeker? Onlangs heb ik nog staan praten met Rinus (dyno operator) en die had het over aanpassen van de ecu.. dus geen piggyback zoals PC of Rapidbike. Of ze dat voor Triumph al doen weet ik niet, maar je kunt allicht eens proberen!

Buiten dat is nog steeds mogelijk om de a/f ratio te controleren met en zonder db killer :054:

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #45 Gepost op: 16 september 2008, 23:57:25 »
Oh ja dat checken dat weet ik wel, maar hij rijdt nu zoals die eerst ook reed, alleen met DB Killer.

Ik zal het nog eens op me gemak uitproberen,

maar zowiezo is het 25kw, dus nog een jaartje dan vol.

zowiezo over dat beter lopen met de standaard mapping is omdat ie wat te arm liep, waardoor het wat feller ging, maarja te arm is niet goed...

DB Killer verhaal is beetje vreemd, ga nog wel ff keertje kijken of het nou klopt of het gewoon tussen me oren zat.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2008, 00:05:06 door -=Marien=- »

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #46 Gepost op: 17 september 2008, 01:05:44 »
Of course :)

Exhaust pipes aren't there just to remove the exhaust gases and quieten the sound. The exhaust system is an open cavity with certain carefully designed characteristics in terms of gas flow and pressure. Pressure waves in the expansion chambers reflect back to the exhaust valves. If you take restrictions out you change the characteristics of the cavity and make the gases flow more freely and the pressure response will be different.

hzrt_18

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #47 Gepost op: 17 september 2008, 16:35:49 »
Marinus op zijn speed triple gespot volgens mij, hij werd net staande gehouden door de politie

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #48 Gepost op: 17 september 2008, 17:31:48 »
Klopt

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #49 Gepost op: 17 september 2008, 17:32:11 »
even een update over het geheel:


I rode this whole afternoon, without the DB Killers,

For starters: The story is wrong, it doesn't affect the performance. But the noise is much louder, so your thinking wow im going pretty fast, but no your not...

I did a few sprints to 100km/h and it didn't change from

Stock muffler + stock mapping = 6.8 seconds
Zard muffler + stock mapping = 6.5 seconds
Zard muffler + 3 - 2 mapping = 6.2 / 6.5 seconds

However, I do feel that it takes longer for the bike to reach higher speeds on the freeway. Im not really sure whether that's just a feeling, or whether it's true.

I do feel that it has lengthened the overall speed of the street, because im now cruising around 150km/h with some wind in the back.

Oh and the 3 - 2 mapping does make it run rich, my bike makes quite some noise when im off the gas. Bangs and what not.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #50 Gepost op: 17 september 2008, 17:44:59 »
Met sprinten ga je zoiets niet proper kunnen testen vermoed ik.. en het kan goed dat ie op hogere snelheid armer gaat lopen!

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #51 Gepost op: 17 september 2008, 17:52:52 »
ik had het idee dat ie tot de 100 er langer over deed, maar goed ik wen heel snel aan veranderingen, om ze achteraf te bekijken wat er nu weer anders was is moeilijk.

Maar de "snelheid" lijkt opgerekt te zijn, alleen hij doet er wat langer over eenmaal voorbij de 120.

maar db killer of geen db killer maakt niet uit, zou wel vreemd zijn, maar het leek echt zo  :070:

ik rij lekker door nu met db killers en over een jaartje die 25kw eruit.

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #52 Gepost op: 02 oktober 2008, 22:15:35 »
 :072:

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #53 Gepost op: 02 oktober 2008, 22:17:36 »
:072:
is niet de bedoeling dat je met zo'n type motor gaan crossen  :032:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #54 Gepost op: 02 oktober 2008, 23:17:53 »
Juist zo zien ze eruit bij goed gebruik  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #55 Gepost op: 02 oktober 2008, 23:47:37 »
Kijk, da`s het betere werk, Marien!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

modkid

  • Gast
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #56 Gepost op: 03 oktober 2008, 01:34:31 »
dat dacht ik ook, de "echte" asfalt vreters denken daar anders over hoor  :070:

ja's mooi.

beetje werken moet ze, eerder maak ik der niet schoon  :069:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #57 Gepost op: 04 oktober 2008, 11:36:25 »
beetje werken moet ze, eerder maak ik der niet schoon  :069:

Je haalt de woorden uit mijn mond, werken kreng..!!  :056:

Ik vind het gaaf om te lezen hoeveel plezier je aan je motor beleefd..
Dat wordt nog een feestje als die 25 kw eraf mag...


Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #58 Gepost op: 04 oktober 2008, 17:40:28 »
:105:

Vaak zijn zulke machines echte garage koninginnen! Ik wens je wel alvast sterkte met het schoonmaken.. waar die troep al niet komt! :033:

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Marinus' Street Triple
« Reactie #59 Gepost op: 05 oktober 2008, 13:33:57 »
Ik wens je wel alvast sterkte met het schoonmaken.. waar die troep al niet komt! :033:



 :026:
Einde reclamezuil :-)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
13 Reacties
3909 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2010, 19:18:50
door The Mechanic
16 Reacties
3198 Gelezen
Laatste bericht 10 april 2014, 19:00:08
door Dick