* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Zeeuwse Klei] Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.  (gelezen 32602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #60 Gepost op: 28 mei 2006, 19:09:41 »
97cm.........zelfs Freak paste erop al was het tenenwerk  :037:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #61 Gepost op: 29 mei 2006, 23:12:02 »
Ziezo, de achterkant is nu een kleine 5 cm naar beneden, al komt die er straks weer een kleine 2 naar boven door een verse band. De ketting liep te veel over de ketting-glijder heen en dat gaat niet goed komen. Ook stuurde hij te nerveus op hoge snelhied, en dat kan ook weleens nadelig uitpakken. En dat met een kale band, met een nieuwe achterband zou hij nog meer voorover komen.

Tis immers toch een hogesnelheidsenduro en geen crosser, dus gekozen voor wat meer rechtuitstabiliteit.

Ik vind het wel een beetje jammer, want ruig staan doet het zondermeer.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #62 Gepost op: 31 mei 2006, 18:38:45 »
Ruig eruit zien oke maar om nu steeds op je bek te gaan voor een hoog pimp-gehalte.............nee doe maar niet  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #63 Gepost op: 01 juni 2006, 08:50:42 »
Plaatjes nu hij wat normaler is qua hoogte?

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #64 Gepost op: 01 juni 2006, 18:10:03 »
Bij deze. Hij staat nu nét iets hoger als origineel, maar heb het idee dat de veervoorspanning een fractie hoger mag. Zakt nu zonder mij erop ongeveer 3 cm of iets meer in. Zeker met bepakking volgende week zal ie wat hoger moeten. Maar dat kan nog ruim.

Ben heel erg in de buurt van totale tevredenheid nu  :)

[attachment deleted by admin]
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #65 Gepost op: 01 juni 2006, 20:57:20 »
Gaaf ding, Klei, zo 1 zou ik ook wel willen  :070:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #66 Gepost op: 01 juni 2006, 21:59:27 »
Serieus goed man!

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #67 Gepost op: 01 juni 2006, 23:01:51 »
Gaaf ding, Klei, zo 1 zou ik ook wel willen  :070:

Nietus, jij wit een SP 46, geen SP 44.  :070:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #68 Gepost op: 03 juni 2006, 15:45:10 »
Zoiets toad?



alleen volgens mij ontbreken er nog twee spacers in de voorvork..... :093:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #69 Gepost op: 03 juni 2006, 19:10:13 »
Zoiets toad?

[afbeelding]

alleen volgens mij ontbreken er nog twee spacers in de voorvork..... :093:

Jaja, ik kan niet toveren, ongeduld.

Maar in de lekkende voorvork van de DR zit een nieuwe dichting, de oude was niet voor niets lek, die zog er slecht uit. Das een geruststelling. De andere poot doe ik nog wel een keer, nog geen zin in (jaja, slecht, ik weet het)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #70 Gepost op: 03 juni 2006, 20:02:16 »
Wat is daar nou slecht aan? Beide vorkpoten zijn toch net van verse olie en nieuwe veren voorzien?

Nou, dan zou ik die andere niet openmaken om te kijken of de keeringen nog goed zijn. Als hij gaat lekken kun je altijd nog.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #71 Gepost op: 03 juni 2006, 21:16:52 »
Evengoed als je toch bezig bent gelijk de andere ook, je koopt ze per 2  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #72 Gepost op: 03 juni 2006, 21:41:49 »
Evengoed als je toch bezig bent gelijk de andere ook, je koopt ze per 2  :|

Kom jij het doen? ;) Remklauw loshalen, voorpoot eruit, uit elkaar slopen, terug in elkaar.. :017:

Maar dat is niet het grootste drama. Ik moet nog even informeren naar de grootte van de luchtkamer en de olie die erin zit, want dat weet ik niet. Als ik die andere poot openhaal verlies ik geheid olie en ben ik heel de instelling weer kwijt. Nu is er uit de ene poot maar een drupje gelekt en ik heb er (op de gok) wat terug in gegooid dus is de instelling in ieder geval nog half goed. Waarschijnlijk ligt het er niet ver vandaan.

Zal na de MS 1000 zijn, nu geen zin en teveel andere klusjes aan die motor.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #73 Gepost op: 07 juni 2006, 23:07:54 »
Denk je dat je klaar bent, geeft die teflon binnenkabel het ineens op.  :027: Wéér prutsen dus. Maargoed, dat is maar een kleine operatie, morgenavond is de DR de eerste. Oja, nog ffkes een sluitschakel scoren ergens.

Verder is de carterplaat af, voorvork dicht, buddyseat getaped (rode tape ditmaal) en nog wat klein spul. Nog wel wat klein gepruts, maar das allemaal niet dramatisch.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Davalanche

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #74 Gepost op: 07 juni 2006, 23:56:50 »
dat is maar een kleine operatie, morgenavond is de DR de eerste.

Kzie het al voor me  :051:.............................Klei met mondkapje, gewapend met gereedschap in aanslag  :070:

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #75 Gepost op: 24 juni 2006, 20:49:36 »

Kzie het al voor me  :051:.............................Klei met mondkapje, gewapend met gereedschap in aanslag  :070:

Scheelt niet veel:


Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #76 Gepost op: 30 juni 2006, 18:19:43 »
Jahaaaaaa  :062: , Jan belde dat de onderdelen binnen waren, dus van het weekend hoop ik met het eerste stuk van de operatie te starten.

Nu hopen dat mijn nokkenstok de ellende overleefd heeft, maargoed, er is nog hoop.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #77 Gepost op: 30 juni 2006, 18:56:44 »
Twur wel tiet ok he?

Maarre, goed nieuws dus, over drie weken sta je met die fiets bovenop een Alp.  :072:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #78 Gepost op: 30 juni 2006, 19:00:05 »
Twur wel tiet ok he?

Maarre, goed nieuws dus, over drie weken sta je met die fiets bovenop een Alp.  :072:

eh, ja, nouja..

Cilinder en zuiger waren al klaar, maar ik was met mijn stomme kop vergeten de distributieketting en balansasketting te bestellen..  :011:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Max Kool

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #79 Gepost op: 30 juni 2006, 19:02:54 »
Wat hebbie nu?

Wiseco, Carillo, big bore,  hoge compressie?

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
8 Reacties
3515 Gelezen
Laatste bericht 06 september 2007, 00:45:00
door easy pete
57 Reacties
12600 Gelezen
Laatste bericht 19 mei 2008, 00:02:54
door Zeeuwse Klei
27 Reacties
6413 Gelezen
Laatste bericht 31 juli 2015, 21:27:07
door MotorFreak
39 Reacties
5375 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak
4 Reacties
1794 Gelezen
Laatste bericht 20 januari 2018, 21:23:28
door Ghulst