* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Allroadtoad] R.I.P.  (gelezen 26472 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2008, 09:29:47 »
Vraagje, merkte je iets van een verminderd vermogen de laatste tijd?

Niet echt, wel dat ie liep alsof ie slecht afgesteld was, hij liep ook rauwer en triklde meer. Dit was niet constant. Sommige momenten meer dan anders.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2008, 09:31:52 »
Wat mij echt frappeert is dat bij iedereen de rechter cilinder aan gort draait en niet de linker.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

mrx506

  • Gast
Re: R.I.P.
« Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2008, 10:38:29 »
Ik hoop voor ze dat ze hier zoala Loki zegt niet moeilijk over gaan doen...
klote dat het NET na de garantie gebeurt, maar ik denk niet dat het mag gebeuren bij een fiets van 20 mille na 2 jaar, wat zeg ik, überhaupt niet!

Als BMW of MP deze zaak 'slecht' afhandeld komen heel veel moorrijders dit te weten denk ik zomaar...
Als je iemand tevreden moet houden en als er 1 ongezouten zijn mening geeft is het ART wel... En gelijk heeft ie

Maar hoe gaat het nu allemaal verder? Via Dek, of heb je zelf ook nog wat te zeggen, neem aan van wel toch?
Ik ben echt wel benieuwd hoe het gaat aflopen dit. Ik hoop op het beste  :054:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2008, 10:53:32 »
Nou ik heb er niets aan om mensen, of dealers, tegen mij of m`n werkgever in het harnas te jagen. We moeten het samen oplossen. Ik heb net voor het verstrijken van de garantie dit alles gemeld, ik kon pas 2 weken later een beurt plannen, daarna ging motoport op vakantie en in de week daarop loopt ie in de soep. Klote samenloop van omstandigheden natuurlijk. Ik denk echter wel dat, gezien het aantal gevallen dat ik nu al op het internet kan vinden met precies hetzelfde tot gevolg, er een sterke zaak is richting BMW wat betreft materiaal defect.

Gister contact gehad met Arjan, hij is motorcoordinator. Ik maak momenteel een excelsheet met daarin andere gedupeerden, de km-standen waarop het gebeurde en hoe het opgelost werd. Dat krijgt motoport en zij gaan weer in conclaaf met BMWNL. Hoe het opgelost wordt weet ik niet, ik weet wel dat ik donderdag 4 september weer begin met werken en ik dan een werkmotor moet hebben.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2008, 11:00:38 »
Ik blijf er bij, probleem met de distributie (gok ik vanuit de foto's)

2 uitlaatkleppen af.. Distributiespanner stuk? Die krengen tikken de eerste paar seconden ook altijd zo eng bij een ouwe 1100/1150....
Trial and error... vooral veel 'error'.

Matthieu

  • Gast
Re: R.I.P.
« Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2008, 12:56:45 »
Pfff. jzs die foto's..... Erg jammer JP..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: R.I.P.
« Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2008, 13:33:37 »
Wat mij echt frappeert is dat bij iedereen de rechter cilinder aan gort draait en niet de linker.

En in de UK..??  :030:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #47 Gepost op: 17 augustus 2008, 14:04:57 »
Rauw lopen.. hmm..

Kwam dit nog tegen trouwens.. http://www.beemershop.com/mistakes.php

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: R.I.P.
« Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:30:00 »
Zeg JP misschien een rare vraag maar zet(te) jij de BMW altijd op de jiffy of op de bok?
Ik weet nog uit lang vervlogen tijden  :007: dat er meer merken waren die dan omdat de cilinders niet gelijkmatig afkoelden problemen gaven
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #49 Gepost op: 18 augustus 2008, 08:44:20 »
Staat altijd op de bok want op de jiffy verstookt ie nog meer olie...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #50 Gepost op: 18 augustus 2008, 08:44:32 »
Citaat van: Mr. M
Niets aan de hand

Arjen (Arjen de Jong, Directeur BMW NL) wipt onrustig op zijn lederen buro-stoel heen en weer. Zijn overhemd mag vanavond weer in de was. En de eerste pukkeltjes komen tevoorschijn op zijn anders zo strakke mooie huid. Tegenover hem zit Dr. Ing. Norbert Reithofer, de grote baas uit Duitsland. Voor intiemi Norbert. Even had Arjen dat ook gemogen, maar hij besluit het vandaag te houden bij Herr Dr. Reithofer. Een paar minuten geleden was Norbert ziedend zijn kamer binnen gestormd. Of Arjen het allemaal niet begrepen had, of Arjen nog wel in controle was, het woordje Scheisse stond inmiddels in zijn geheugen gegrift. "Aber, aber, ich wuste es nicht" probeert ie nog, maar Norbert is niet meer te houden. Hoevaak had ie die verdammde Hollander nu uit moeten leggen dat er met de rechter cylinder van de 1200 GS niets aan de hand is. Dat de memo van 2005 uit Munchen toch duidelijk was. Er stond met koeienletters: Met de Rechter cylinder van de 1200 GS is niets aan de hand. Hij is hetzelfde als de Linker cylinder, maar dan in spiegelbeeld. Dat was de 'message'! Dat is marketing en dat is de waarheid. Natuurlijk was er dat incident geweest in Oktober 2004 tijdens de Oktober Festen. In een vlaag van goedertierenheid had Norbert de Berlijnse staf uitgenodigd om de introductie van de 1200 GS te vieren en de Berlijners hadden ietwat te diep in de decolleté's gekeken. Liever gezegd liggen woelen. En ja de Rechter cylinder-uitlaatklep-groep had zich niet kunnen beheersen en ja de tepelvormige uitlaatklep verhoogde niet de performance van de motor, slechts het testosteron-gehalte van de rijder. Maar de boodschap was helder: Er is niets mis met de Rechter cylinder!! En krap vier jaar later laat Herrn de Jong zich in de luren leggen door een stelletje snotneuzen uit de provincie. Norbert begrijpt het nog steeds niet. Had Arjen geen voorbeeld kunnen nemen aan zijn Engelse collega die die Hooligans van het ADV-forum duizenden ponden laat betalen. En waarom is die verdammte GS club nog steeds niet ingelijfd bij de BMW club Nederland? Dan was dit nooit gebeurd. Het antwoord van Arjen dat de GS club "dit niet wil" is olie op het vuur. Niet willen? Ze hebben niks te willen. Op een BMW rijden betekent dat je lid bent van de familie en die familie heeft regels, punt! Op dat moment komt de secretaresse van Arjen hem een brief brengen. Meewarig kijkt Norbert naar de hooggesloten jurk die eindigt op de enkels. Een brief van Ernst-TT zegt Arjen, dat wij de schade moeten betalen. Zie je, briest Norbert, daar heb je die wijsneus. Ik was er al bang voor. Dat verdriet pretendeert overal verstand van te hebben. Als je hem vraagt naar de beste condoom lepelt ie waarschijnlijk 23 testen op en legt ie uit waarom je in verschillende omstandigheden verschillende condooms nodig hebt. Meteen verscheuren, en straks komt die Mofkap zeker ook nog met een vodje om de hoek kijken, of die Schenk. Allemaal amateurs, nog nooit een diploma gehaald, volhouden, er is niet mis met de Rechter cylinder van de 1200 GS.
Kijk, de Jong, we hebben twee gevalletjes. De een heeft onze mooie 1200 een facelift gegeven met die idiote Rapid Bike, dus weg garantie! Had ie het maar bij onze race afdeling moeten laten doen. En die andere, die Zeeuw, hoe heet ie ook alweer? Ja J-P. Nou die is niet eens de eigenaar van de motor, dus daar hoef je niet mee te praten en bovendien die gaat zometeen een ontwennings-kliniek in, want de mosselen raken op. Problem solved! Bovendien, er is niets aan de hand met de Rechter cylinder van de 1200 GS.
Arjen knikt, er is niets aan de hand ......
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

robs

  • Gast
Re
« Reactie #51 Gepost op: 18 augustus 2008, 09:20:48 »
hehehe wat een verhaal.. :+ Ziet er zo op de foto's te zien niet goed uit :X

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: R.I.P.
« Reactie #52 Gepost op: 18 augustus 2008, 09:34:29 »
Citaat van: Mr. M
Niets aan de hand

Arjen (Arjen de Jong, Directeur BMW NL) wipt onrustig op zijn lederen buro-stoel heen en weer. Zijn overhemd mag vanavond weer in de was. En de eerste pukkeltjes komen tevoorschijn op zijn anders zo strakke mooie huid. Tegenover hem zit Dr. Ing. Norbert Reithofer, de grote baas uit Duitsland. Voor intiemi Norbert. Even had Arjen dat ook gemogen, maar hij besluit het vandaag te houden bij Herr Dr. Reithofer. Een paar minuten geleden was Norbert ziedend zijn kamer binnen gestormd. Of Arjen het allemaal niet begrepen had, of Arjen nog wel in controle was, het woordje Scheisse stond inmiddels in zijn geheugen gegrift. "Aber, aber, ich wuste es nicht" probeert ie nog, maar Norbert is niet meer te houden. Hoevaak had ie die verdammde Hollander nu uit moeten leggen dat er met de rechter cylinder van de 1200 GS niets aan de hand is. Dat de memo van 2005 uit Munchen toch duidelijk was. Er stond met koeienletters: Met de Rechter cylinder van de 1200 GS is niets aan de hand. Hij is hetzelfde als de Linker cylinder, maar dan in spiegelbeeld. Dat was de 'message'! Dat is marketing en dat is de waarheid. Natuurlijk was er dat incident geweest in Oktober 2004 tijdens de Oktober Festen. In een vlaag van goedertierenheid had Norbert de Berlijnse staf uitgenodigd om de introductie van de 1200 GS te vieren en de Berlijners hadden ietwat te diep in de decolleté's gekeken. Liever gezegd liggen woelen. En ja de Rechter cylinder-uitlaatklep-groep had zich niet kunnen beheersen en ja de tepelvormige uitlaatklep verhoogde niet de performance van de motor, slechts het testosteron-gehalte van de rijder. Maar de boodschap was helder: Er is niets mis met de Rechter cylinder!! En krap vier jaar later laat Herrn de Jong zich in de luren leggen door een stelletje snotneuzen uit de provincie. Norbert begrijpt het nog steeds niet. Had Arjen geen voorbeeld kunnen nemen aan zijn Engelse collega die die Hooligans van het ADV-forum duizenden ponden laat betalen. En waarom is die verdammte GS club nog steeds niet ingelijfd bij de BMW club Nederland? Dan was dit nooit gebeurd. Het antwoord van Arjen dat de GS club "dit niet wil" is olie op het vuur. Niet willen? Ze hebben niks te willen. Op een BMW rijden betekent dat je lid bent van de familie en die familie heeft regels, punt! Op dat moment komt de secretaresse van Arjen hem een brief brengen. Meewarig kijkt Norbert naar de hooggesloten jurk die eindigt op de enkels. Een brief van Ernst-TT zegt Arjen, dat wij de schade moeten betalen. Zie je, briest Norbert, daar heb je die wijsneus. Ik was er al bang voor. Dat verdriet pretendeert overal verstand van te hebben. Als je hem vraagt naar de beste condoom lepelt ie waarschijnlijk 23 testen op en legt ie uit waarom je in verschillende omstandigheden verschillende condooms nodig hebt. Meteen verscheuren, en straks komt die Mofkap zeker ook nog met een vodje om de hoek kijken, of die Schenk. Allemaal amateurs, nog nooit een diploma gehaald, volhouden, er is niet mis met de Rechter cylinder van de 1200 GS.
Kijk, de Jong, we hebben twee gevalletjes. De een heeft onze mooie 1200 een facelift gegeven met die idiote Rapid Bike, dus weg garantie! Had ie het maar bij onze race afdeling moeten laten doen. En die andere, die Zeeuw, hoe heet ie ook alweer? Ja J-P. Nou die is niet eens de eigenaar van de motor, dus daar hoef je niet mee te praten en bovendien die gaat zometeen een ontwennings-kliniek in, want de mosselen raken op. Problem solved! Bovendien, er is niets aan de hand met de Rechter cylinder van de 1200 GS.
Arjen knikt, er is niets aan de hand ......


 :018: geinig
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: R.I.P.
« Reactie #53 Gepost op: 18 augustus 2008, 11:02:39 »
Gatver, das balen JP!
Hopelijk word het netjes opgelost..
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: R.I.P.
« Reactie #54 Gepost op: 18 augustus 2008, 11:18:30 »
geweldig JP :037:


Is there anybody out there

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: R.I.P.
« Reactie #55 Gepost op: 18 augustus 2008, 12:16:35 »
Citaat van: Mr. M
Niets aan de hand

 :037:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

mrx506

  • Gast
Re: R.I.P.
« Reactie #56 Gepost op: 18 augustus 2008, 12:32:15 »
gewedig leuk verhaal  :037:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #57 Gepost op: 18 augustus 2008, 13:23:27 »
Mooi verhaal inderdaad!

Mare, zitten er nu 2 camchaintensioners op dat blok? :042:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #58 Gepost op: 18 augustus 2008, 14:02:24 »
geen idee. Overigens is de column geschreven door Marten Renkema, lid van de GSclub.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #59 Gepost op: 18 augustus 2008, 19:11:55 »
had al zo'n vermoeden dat zo iemand de tekst had geschreven, maar geef hem daar maar een flink applaus voor  :039:
ondanks dat er niet om gelachen kan worden, kan er nu toch om gelachen worden... :+


( is dat een beetje de "Rik" van de GSclub??  :054: )

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
27 Reacties
7170 Gelezen
Laatste bericht 07 juni 2007, 15:13:27
door Sabre-Zeeuw
8 Reacties
3972 Gelezen
Laatste bericht 20 augustus 2008, 16:23:03
door Allroadtoad
82 Reacties
17530 Gelezen
Laatste bericht 06 maart 2013, 13:47:54
door Ghulst