Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CB650SC NightHawk 1984.  (gelezen 7044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Gepost op: 02 november 2008, 23:23:20 »
Na met veel plezier elke dag te hebben gereden met een Honda CX500a uit 1978 is het dan toch na ruim een jaar tijd om over te stappen naar een nieuwe woon-werk-pekel-plezier-boodschappen-motor, een nieuwe motor een nieuwe uitdaging en na jaren rijden in de winter weet ik ongeveer alwaar een woon/werk motor voor mij ongeveer aan moet voldoen. Cardan ipv kettingaandrijving is een must, ik ben er zo aan gewend geraakt die makkelijkheid, benzinemeter, echt makkelijk als die goed werkt, goed licht want vaak rijden in het donker, mogelijkheid tot wat bagagemogelijkheden, hydraulische koppeling, niet gelijk een echt must maar elke kabel heeft last van pekel, goede banden om de winter in te gaan, makkelijke houding en een beetje redelijk sturend, met de CX500 ging het goed over de Nurburgring en dan mag de opvolger best nog eens overdoen en dan is een beetje meer vermogen altijd handig  :054:

Ik heb dus gekocht een Honda CB650SC NightHawk uit 1984, 17 jaar in bezit geweesr van iemand uit Hulst en was zijn 1e motor, de man lijkt me een rustig type wat af en toe een rondje ging rijden tijdens een mooie zomerdag en af en toe de motor eens naar het werk stuurde, de km-stand is nog geen 60.000 dus net ingereden  :+ Net een verse achterband gekregen nadat op 25 september 2008 onderstaande foto's zijn gemaakt, de fotosessie werd afgelsloten met een dikke M10 bout in de achterband............niet verkeerd van die bout wat mij betreft  :048: Het uiterlijk, tsja zelf hecht ik er niet zoveel aandacht aan als het maar een betrouwbare kmvreter is, dit windscherm kan er af net als de topkoffer, eventueel eens proberen tijdens winterse dagen en wie weet bevalt het wel voor een poosje, tis geen sjopper maar het Joe bar gehalte is er ook weer niet gelijk, ik zat er prima op en het zat prima, jammer dat het net regende met de proefrit want ik had best zin om ff te vegen  :p



Nog een piccie van een andere hoek.................als geheel zie je in het echt wel wat valschade maar niks ernstigs eigenlijk.



Uitlaatbochten en dempers zijn 2 jaar jong van het merk Jama en kunnen nog best ff een poosje mee, misschien probeer ik ze zelfs nog wel ff netjes te houden maar er ligt nog geen pekel natuurlijk  :012:



De huidige eigenaar is een elektro technisch mannetje en de kabels en aansluiting schat ik dan ook goed in zeker gezien hoe hij er over vertelde dat hij om de 2 jaar deze ff geheel naliep en goed onderhield, de cardanolie trouwens elke 2 jaar netjes ververst, elke jaar nieuwe motorolie en filters, blokkie klinkt zeker fris al is de nokkenasketting/spanner wel te horen maar dat is dan van invloed geweest op de prijs  :026:

Piccie van de achterkant  8)



Het dashbord, mooi...............nee, praktisch.......ja dat wel maar beetje oudbollig en dit heb ik al jaren gezien dat ruitjespatroon, we doen het ermee en alles werkt en dat is 1 van de eisen hier.



Hoe dan ook weer een nieuw begin en ik hoop hier de 100.000km redelijk rap en veilig mee vol te rijden, we gaan het beleven, binnenkort eens een goede beurt geven, WPH, nieuwe bougies zijn meegekregen............. :039:
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:58:37 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:27 september 2017, 21:58:17
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #1 Gepost op: 02 november 2008, 23:30:52 »
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop en ook met deze weer heel veel plezierige en veilige km. toegewenst.  :039:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2008, 23:40:22 »
Dat wordt toch weer dikke pret volgens mij... Veel veilige kilometers ermee  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3063
  • Geslacht: Man
  • Last Login:05 januari 2017, 08:52:22
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #3 Gepost op: 02 november 2008, 23:45:09 »
Dat wordt weer leuk, in principe onverwoestbaar. Ria heeft het iets grotere broertje gehad toen ze nog klein was, was haar eerste motor:

Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 890
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 januari 2015, 20:38:05
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #4 Gepost op: 03 november 2008, 09:15:28 »
Proficiat met de aanschaf :054:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 553
  • Geslacht: Man
  • Last Login:12 februari 2018, 12:28:25
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #5 Gepost op: 03 november 2008, 11:27:01 »
Ziet er absoluut niet verkeerd uit. Heb je volgens mij een goede fiets aan...
Veel veilige km's  :054:
Grz.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #6 Gepost op: 03 november 2008, 12:31:40 »
En ook ik pas er goed op, dus Freak mag wel oppassen dat 'ie zijn nieuwe pekelfiets niet zomaar opeens kwijt is :018:
Vanavond ophalen, binnenkort ook eens een rondje op doen.

Offline Motormuis

  • KTM 1090 R adventure
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3155
  • Geslacht: Man
  • Last Login:18 april 2018, 17:42:06
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #7 Gepost op: 03 november 2008, 16:56:55 »
dus sunny heeft een fiets om nar ellefantreffen te gaan :+
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat weer gaan vlammen..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4852
  • Geslacht: Man
  • Last Login:20 april 2018, 19:20:52
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #8 Gepost op: 03 november 2008, 19:01:03 »
Peuke fiets voor dat doel Freak  :071: en ziet er nog helemaal niet verkeerd uit ook  :)
Lekker karren met dat ding  :022:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #9 Gepost op: 03 november 2008, 20:33:21 »
Een peukefiets zegt die dan  ;)

tegen de 70km zijn er weggereden, ik ben net thuis [ :027: storingsdienst dus was laat  :025:] maar ga hem zo eens goed bekijken in het volle licht van la garage  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4852
  • Geslacht: Man
  • Last Login:20 april 2018, 19:20:52
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #10 Gepost op: 04 november 2008, 19:02:20 »
Een peukefiets zegt die dan  ;)

tegen de 70km zijn er weggereden, ik ben net thuis [ :027: storingsdienst dus was laat  :025:] maar ga hem zo eens goed bekijken in het volle licht van la garage  :054:

Ja, jij rookt hè...........en dan in kombinatie met die ruit  :081:

Offline Kleintje

  • klein maar fijn
  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2112
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 september 2016, 19:09:09
  • klein maar fijn
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #11 Gepost op: 04 november 2008, 20:19:38 »
gave fiets freak heb er eens een gehad in ouwerkerk en geloof het of niet er zelf mee gereden ( en meer dan 10 km )
was toen een paar pondjes lichter en had wat problemen met mijn lengte maar betrouwbaar tot het einde die kwam na verkoop aan cor van t....o uit zierikzee
jammer genoeg zeer snel (r.i.p. honda)
ziet er trouwens strak uit

vele goede km toe gewenst
Holbewoner met een (aangetoond) groot hart

een ouwe bmw een rode honda voor de blubber en een manke poot om met mijn kangoeroe te rijden ;-).
en een hok vol met oude brikken

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 997
  • Geslacht: Man
  • Last Login:17 mei 2015, 11:40:16
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #12 Gepost op: 04 november 2008, 21:45:31 »
Mooie fiets Freak :D daar kom je de winter wel mee door zekerssssssssssss

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #13 Gepost op: 04 november 2008, 23:21:13 »
 :039:

Op foto's natuurlijk altijd netter dan in het echt maar ik heb zin om er aan te beginnen, eerst de A.T. en CX klaar maken  :017:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #14 Gepost op: 06 december 2008, 19:13:16 »
2 weken mee gereden en kan niet wennen aan een grote ruit voor mijn snufferd, dat je borst en kop uit de wind zit is zeker heerlijk maar zo'n ruit is gewoon ruk, zeker met wat regen erop ookal zit die dik in de rainX of was maar ik kan er niet aan wennen................gelukkig kan die er zonder problemen af  :026: Of we dat gaan doen is een tweede want....................... :017:

Ik heb er grote pech mee!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat de nokkenasketting/spanner vervangen moet worden wist ik en dat maakte ook de prijs een beetje, komt redelijk vaak voor bij deze modellen en is via het verwijderen van het kleppendeksel goed te doen al gaan er wat uurtjes inzitten maar daar maken we graag tijd voor  :034: Maar..............na verwijderen tank zag ik een grote lekagge maar ook dit wisten we en de pakking zat dan ook niet goed van het kleppendeksel, daaronder zag ik iets wat geen enkele sleutelaar wil zien aan een eigen motor  :020: Een aantal nokken vertonen redelijke slijtagesporen tot aan pitting aan toe, een aantal oliekanaaltjes zitten zo goed als dicht met slijpsel, 2 lange bouten van nokkenaslagerschalen zijn afgebroken en nog wat andere kleine zaken. Shit in de afgetapte olie was niks vreemds te zien, alles was netjes vastgezet en niet te strak tot ik onder de pet kwam................het blok heeft een keertje wat te weinig olie gehad lijkt mij maar dit is al een poos geleden want ook is er geen blauwe verkleuring te vinden maar wel de sporen die hier op duiden................gaat veel meer werk opleveren dan de bedoeling was en geloof het of niet maar aangezien de CX verkocht is moest dit mijn woon-werk motor worden en nu zit ik zonder  :044: :043: ...................deze komt weer helemaal goed dat weet ik zeker maar gaat even wat tijd en centen kosten en of ik er mee blijf rijden...............geen idee want eigenlijk ben ik er nog geen vrienden mee geworden in de afgelopen 2 weken  :047: Kan altijd een keertje voorkomen dat je mis grijpt bij een aankoop, tussen de oude brikken zit veel zooi en je kan niet alles weten en gezien de compressie dik aanwezig is op alle 4 de cilinders zag het goed uit..................de werkbank ligt redelijk vol met delen uit het blok en ik ga er me kop over breken hoe en wat...............ben er weer even zoet mee en een andere tijdelijke pekelbak is vandaag aangeschaft  ;)

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4852
  • Geslacht: Man
  • Last Login:20 april 2018, 19:20:52
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #15 Gepost op: 07 december 2008, 19:31:56 »
Is toch nog wel een beetje "op te poetsen" Freak  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #16 Gepost op: 07 december 2008, 22:38:07 »
Ik hoop het, ga me er van de week op beraden..............winnen zullen we joop  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Kleintje

  • klein maar fijn
  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2112
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 september 2016, 19:09:09
  • klein maar fijn
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #17 Gepost op: 08 december 2008, 10:44:49 »
kan altijd tegen zitte kijk na mijn kawa 305 maar met jouw inbreng is dat ook goed aan het komen en heeft hij na 3 jaar weer eens gelopen dus er is altijd hoop freak
Holbewoner met een (aangetoond) groot hart

een ouwe bmw een rode honda voor de blubber en een manke poot om met mijn kangoeroe te rijden ;-).
en een hok vol met oude brikken

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #18 Gepost op: 08 december 2008, 13:15:14 »
Komt ook wel weer goed  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB650SC NightHawk 1984.
« Reactie #19 Gepost op: 02 januari 2009, 23:24:16 »
En morgen weten we of het goed gekomen is  ;)

Vandaag me eigen eens boos gemaakt en begonnen aan projekt nummer 3 deze week de CB650sc Nighthawk, het zat tegen, diverse bouten in het blok afgebroken en meer ellende maar alles vandaag weer terug gemonteerd, hier en daar getapt [geen helicols dus  :103: ] van M6 naar M8 daar waar genoeg vlees zat en het is gelukt, de nokkenassen , distrubutie en geleidebladen, olieleidingen kortom alles zit weer in de kop zonder verder wat af te breken. De nokkenas en volgers/stoters geslepen/gepolijst en de spanner verbeterd, alle oliekanalen grondig schoongemaakt en bij het ,,droog'' starten kwam er veel meer olie uit de sproeiers dan eerst  :039: , alles weer afgemonteerd, nieuwe bougies, olie en filters, wat pakkingen en de accu aan de lader, morgen benzine erin en de proefrit.....................ik hoop er het beste van maar een blijvertje is het niet want ik kan niet wennen aan het model en rijstijl, het vermogen is wel oke net als de cardan maar alles bij alles is het het net niet  :057:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"