* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XS400SE Special.  (gelezen 24357 keer)

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #40 Gepost op: 14 december 2008, 00:27:46 »
Zonde om er mee door de pekel te gaan..............nee rijden met dat hok en ik heb ooit 2 winters doorgereden ook woon-werk verkeer met mijn Fireblade en bij uiteindelijke voorkeur hoorde ik een broer tegen zijn broer zeggen dat deze heel netjes was en geen pekel had gezien.............nou ik weet wel beter maar bescherming is zo belangrijk voor de pekel, 1 keer per week wassen en invetten en rije maar  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #41 Gepost op: 15 december 2008, 13:06:48 »
Zo ik ga eens kijken of ik er wat nieuwe vorkseals in krijg ...................heerlijk zo'n daggie vrij, eind van de dag moeten de tandjes weer klaar zijn  :053:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #42 Gepost op: 15 december 2008, 16:53:50 »
Zo de linkerzijde van de XS mag er weer wezen, hier en daar wat belgom en alle deksels zitten weer gemonteerd...............vandaag een ketting uitgezocht die passend is op het voortandwiel, het is de gouden versie geworden, posergehalte stijgt  8) Voorpoten tussendoor nog even uit elkaar gehaald en de veren zitten zelfs nog binnen de tolerantie, vanavond ff een CBX ophalen en misschien dan de voorpoten weer voorzien van nieuwe keerringen en olie................wordt vervolgt  :039:

[attachment deleted by admin]

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #43 Gepost op: 15 december 2008, 21:36:41 »
Zo de remklauw ga ik ook maar ff aanpakken want die gaat stroef terwijl die best goed remde, gevolg is dat de remblokken scheef zijn afgesleten en niet zo'n beetje ook  :X

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #44 Gepost op: 15 december 2008, 21:40:07 »
En de voorpoten zitten weer waar ze horen en uiteraard met nieuwe olie, keerringen en afdichtingen, ook de voorspattert behandeld met sratchremover en was en dan ziet het er als geheel weer blingbling uit  8) Voorpoten dempen weer keurig zo op het gevoel, wat eruit kwam was bagger en stonk, weinig pitting dus kunnen er weer een poosje tegen  :026:

Oja klein detail, de voorspattert heb ik omgedraaid gemonteerd maar dat hadden jullie natuurlijk gelijk gezien, ik vindt het zo een stuk mooier  8)

Oja 2 , het voortandwiel zit gemonteerd met een drupje loctite...............zal niet de 1e zijn waarbij die losloopt, tis en blijft natuurlijk een Yamaha hey  :018:

« Laatst bewerkt op: 15 december 2008, 21:55:03 door MotorFreak »

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #45 Gepost op: 16 december 2008, 00:56:33 »
tis een yamaha hou je oliepeil ook maar goed in de gaten, klere yamaha's
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #46 Gepost op: 16 december 2008, 18:12:23 »
Tis een feit wat de olie betreft..........morgenavond op zoek naar het juiste achtertandwiel en remblokken, hopelijk van het weekeind klaar wat er staat alweer een 440LTD te wachten, volgens mij een oldie van Kleintje  ;)

Wat glimt die eigenlijk op de foto  :018:

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
« Reactie #47 Gepost op: 16 december 2008, 18:20:18 »
440 ltd. wat voor kleur? toch geen nichterig paars??

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #48 Gepost op: 16 december 2008, 18:22:36 »
Nog geen idee want die staat nog niet hier maar de beste man wil een grote beurt laten uitvoeren.
Kawasaki  Z 440 LTD
kenteken: ML - 43 - NH
Framenr.: KZ440d001030
gekocht ik colijn begreep ik  :103:

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
« Reactie #49 Gepost op: 16 december 2008, 18:25:55 »
hmm oke dat paarse lijk was 2 weken lang mijn eerste motor. maar is niet mijn oude bike die is naar  vlissingen gegaan naar ene schreij, die hem zou verbouwen ofzo.
maar ja die pisbak op de foto is van mij geweest. vlug verkocht drama bak.
denk trouwens dat kleintje nog wel een wph heeft van zo'n ding.

suc6

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #50 Gepost op: 16 december 2008, 18:48:06 »
Je gaat er weer grondig en met gang doorheen Freak  :039:
Wordt weer een stik nette fiets  :034:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #51 Gepost op: 16 december 2008, 19:12:21 »
Dat wordt het zeker en ik ga er zo weer eens wat aan doen, een net voorvelgje met een verse band monteren en alvast de remklauw inspekteren................vandaag begon een colegga over dit projektje, dat ik niet voor mezelf begin zei hij..............zo zie je maar zelfs daar lezen ze mee [onder het werk  :056::069:

Offline Triple Arne

• Huge ZMVC Fan
  • BRLTK
« Reactie #52 Gepost op: 16 december 2008, 20:17:21 »
Gaat er weer keurig uitzien die XS. 't waren indertijd hardstikke fijne fietsen. Er zijn wel eens mensen met een andere mening maar ze zijn ijzersterk. Indertijd was de 360 uitvoering ervan jarenlang een van de meest verkochte modellen in Duitsland en dat zegt toch wel wat.
By the way, you 've got meel about the buttons.
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #53 Gepost op: 16 december 2008, 21:18:59 »
De postduif keert terug  :054:

Zo het voorwiel zit op de plaats afgewerkt met nieuwe moeren en ringen, netjes alles in het vet en ik denk dat het een fijn bandje is die City Deamon zo op het 1e gevoel................de remklauw viel mee qwa werk en de zuiger is weer gangbaar, piepplaatje zit weer op zijn plaats en een stofrubber met veerring is gemonteerd, hopelijk nieuwe blokjes vinden morgen en afmonteren met verse remolie  :026:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #54 Gepost op: 16 december 2008, 21:22:12 »
En omdat we nog wat tijd over hadden de tank en zijkapjes maar aangepakt, in volgorde met de minst mooie kant  :014:

-Tank schoongemaakt

-Tank in de Sratch Remover

-Tank in de harde was

-Klaar voor montage

Uitpoetsen uiteraard vlak voor verkoop................hij gaat lekker zo  :054:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #55 Gepost op: 16 december 2008, 21:27:52 »
En uiteraard de zijkapjes ook in die volgorde gedaan en voor wie meer wil weten waarom dit..............elke laklaag krijgt na verloop van tijd een bepaalde mindere glans, die glans haal je gemakkelijk op met Sratch Remover en werk je dan weer af met Harde was , niet van die Valma dunne troep. Dit kun je gebruiken op laklagen die ouder zijn dan 1 jaar, ik heb al heel wat laklagen zo weer netjes gekregen terwijl er soms gedacht werd dat deze niet meer te redden was..............probeer maar op je eigen lak, je zult verstelt staan hoe mooi het wordt en beschermd echt langere tijd  :034:

Op naar een achtertandwiel en remblokken, daarna achterwiel monteren, ketting op de juiste lengte slijpen en monteren, nog wat elektrawerk, blok afvullen met olie, alles nalopen en dan staat er hopelijk weer een knappe XS400 Special klaar voor iemand.................ik ga er zeker mee rijden maar gepoest tot verkoop zal er zeker, ook zal deze niet wijken voor een matsprijs [onder de 500]  :069:

kleintje

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 16 december 2008, 21:56:37 »
heb voor de 440 een wpb leg hem bij onze vriend kun je hem morgen avond mee nemen en o ja staat ook nog een ltd 305 hier ???
dat je niet voor je eigen begint man   :103:  :026:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #57 Gepost op: 17 december 2008, 22:59:29 »
 :039: Topavond gehad, eerst ff wat verplichtingen voor het werk maar daarna op jacht naar een achtertandwiel en iets gevonden  wat zou moeten gaan lukken  :022: Het is geworden een achtertandwiel van een RD250 39 tands, voor de kenners er moet een verhouding op van 16-36, er was gemonteerd 17-39, nu is er dan opgegaan 16-39 oftewel een ratio van eerst 229 naar 244, sneller optrekken, minder power en lagere topsnelheid maar so what ik heb een achtertandwiel wat even iets aangepast moest worden maar we hebben hem, kosten nieuwe kettingset totaal 12euro  :+

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #58 Gepost op: 17 december 2008, 23:02:33 »
Begint weer zowaar een motor te worden, achterwiel met vers rubber, nieuw ventiel, gepoetst, ingevet, nieuwe afdichtingen, goede remschoenen en werking, nieuwe ketting en tandwiel................het zit weer op de plaats en van het weekeind ff de ketting op lengte maken maar is in ieder geval niet te kort  :026:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #59 Gepost op: 17 december 2008, 23:05:26 »
De XS staat er toch weer netjes bij, grote voordeel is dat een aantal jaar terug het frame keurig is gepoedercoat, keihard alleen de kleur had ik persoonlijk niet deze gekozen maar het loont dus wel om dit te laten doen bij opknappen, heb je jaren later dan toch weer profijt van  :071: