* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XT600 1992  (gelezen 27048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Yamaha XT600 1992
« Gepost op: 22 januari 2009, 00:24:29 »
Na toch wel heel wat woon-werk-speel motor te hebben gehad na de XL600r uit 1985 waarmee er totaal zo'n 120.000km zijn afgelegd de laatste paar jaar weet ik het zeker..................een off-de-road blijft een van de meest geweldige motoren om mee te rijden, niet alleen dat ze makkelijk op het achterwiel kunnen maar ben je het asfalt beu dan haak je af en via een of andere berm beland je dan wel weer ergens op een grindpad of zanderige/klei ondergrond en vaak kom je op plaatsen waar je lopend nooit zou komen en dus kan ik zeggen dat het verlangen naar een off-de-road weer aardig was gegroeid, niets is zo saai als alleen maar asfalt al geef ik toe dat dit voornamelijk in de winter is waardoor er niet altijd te ,,vlammen'' is  :D Freak wilde weer meer, niet in de zin van meer motor maar steeds om je heen kijken en denken daar had ik nu wel eens willen rijden of baggeren wordt vervelend op den duur. Na de XL600r is er nog wel een geweldige DR800 gekomen maar dat hok is echt heel zwaar maar het koppel maakt dit meer dan goed, tussendoor nog wel eens wat in de geest van noppen maar nooit meer als toen de tijden met de XL600r Afgelopen paar jaar weer een aantal motoren kunnen uit proberen met behoorlijke verschillen, de CX500, log sturend maar oerbetrouwbaar, de KTM640sm, een geweldige motor met een super koppel en dito vermogen, de brikken met een zeer hoog fun-gehalte, de ZXR750fighter, een brok vermogen [voor mijn doen] en super in de zomer op de Nurbrugring en tussendoorknalritjes en nog een aantal motoren hangen tussen toer en sjoppers, brommers en olieboten  :+ Oke de CB650sc zou het gaan worden, hier zou ik veel kilometers mee gaan maken, naar het Elefantentreffen rijden en misschien de Nurburgring ff aandoen, ook veel woon-werk kilometers maken en als er boodschappen moeten komen dan makkelijk ff tussendoor te pakken en snel weer terug te zijn maar nee als je geen plezier meer hebt in iets dan moet je daar mee stoppen................daarom heb ik me na nieuwjaar 1 belofte gedaan en dat was dat ik weer een off-de-raod wilde hebben  :103: Helaas liggen de centen niet op straat en dus afgelopen tijd behoorlijk aan het bijklussen geweest maar als je hard werkt dan mag en kun je ook eens iets naar de zin kopen en al is [vraagprijs]  :048: 1500 euro niet veel voor sommigen ik heb het niet ff zo bijelkaar maar heb wel een hoop ,,rommel'' en dat is mijn potje voor later..................... :039: Zoeken naar iets binnen het budget is moeilijk als je ook nog wil kiezen voor een motor die misschien niet gelijk de heftafel op moet om eens lekker uitgekleed te moeten worden.............[oke eerst ff een paar kilometer rijden met deze  :037: ] maar na een aantal motoren gezien te hebben die de helft nog niet aan losse onderdelen waard waren heb ik toch iets gevonden en dat is deze Yamaha XT600 van het bouwjaar 1992, betrouwbare km-stand is 29.000 en bagger of losse ondergrond heeft die nog niet echt gezien, blok klinkt zeer fris en het oor moest tijdens de 1e ontmoeting dan ook dichter tegen het blok om te luisteren of ik toch echt niks geen gekke geluiden hoorde  :084: , blok klinkt oke en heeft beurtje gehad al krijgt die hier zeker nog een keertje zodat ik de motor dan iets beter leer kennen en wat ik wil dan ook nieuw is, kettingset lijkt zeer goed maar de motor heeft wel wat gebruikelijke gebruikerssporen, dat mag na 17 jaar en voornamelijk woon-werk verkeer kilometers  :034: Voor de rest geen ,aan-elkaar-geklooide'' motor maar behoorlijk orgineel en dat mag ik wel....................ik wil hem dan ook gaan gebruiken waar die orgineel voor gemaakt is en in mijn ogen is dat wat woon-werk verkeer, morgen wat zand en grindpaden, onderaan de Emelissedijk ipv bovenlangs, kijk ik ook weer eens omhoog vanuit dat lange gras en diepe trekkersporen daar  :053: , uiteraard mee naar het Elefantentreffen en wie weet wat off-de-road ritjes en misschien bevalt die wel zo goed dat ik in de loop der tijd wat aanpassingen ga doen en dat zal dan voornamelijk de veerring en voorkant zijn..........................ik heb er zin àn dat is zeker en al heb ik er eigelijk nog niet echt op gereden..................hier heb ik nu al meer plezier van dan de vorige burgerlul-motoren..............dat is toch ook heel wat waard  :036:

De XT600.......................tip's en tricks altijd welkom net als commentaar  :091:

[attachment deleted by admin]
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:52:57 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2009, 00:46:26 »
Geweldig Freak, noppen eronder en we plannen een ritje  :022:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2009, 09:21:57 »
Weer goed bezig Freak !! Ziet er inderdaad behoorlijk netjes uit en ........ van het goede merk  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2009, 10:44:50 »
Geweldig Freak, noppen eronder en we plannen een ritje  :022:
Heb je daar eventueel wat advies over, voor mij is het een feit dat ik zeker in het begin redelijk wat asfaltkilometers ga maken met Elefantentreffen in het vooruitzicht [3dagen +/- 1000km] , daarnaast voornamelijk de wat hardere [onverharde] ondergrond zoals grindpaden, dijkjes, bosgrond en lichte klei/zandpaden. Eventueel lijkt mij een extra velgen set geen overbodige luxe en daar wat grove noppen erop voor het meer ehte off-de-road werk waarmee ik eerst met blik en aanhanger vertrek om vervolgens een rit te gaan rijden met zachte ondergronden losser zand en bagger. Ben er toch weer even uitgeweest wat betreft noppenbanden en ondertussen zie ik zoveel verschillende op diverse site's maar ervaring van de off-de-roaders blijft voor mij een graadmeter  :054:

@Sledge, yepzzz is zeker geen afgeragd ding maar op foto blijft een motor altijd net wat netter, hier en daar mankeerd er een kleinigheid aan het plastick maar de slijtagedelen lijken prima in orde  :034:

Het juiste merk.............laat dat nu net iets wezen wat mij niks zegt op Harley na dan  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2009, 11:10:28 »
leuke motor is dat freak  :039:
Succes weer de komende tijd

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2009, 11:12:33 »
Thanks..................staat ondertussen op de heftafel  :093: en vanmiddag een hopelijk toffe rit voor de boeg, heb al een ritje uitgezet door de polders  :071:

Accu is wel zeker zo dood als een pier maar heb toevallig net een [nieuwe] accu 2e-hands overgenomen die wel niet zo ampere heeft maar ga hem er ff inzetten  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2009, 12:35:49 »
Hier en daar wat gaatjes geboord voor betere ophanging plastik en helaas hier en daar wat afgebroken ophangpunten en scheurtje in het plastik maar wie weet kom ik nog een ander setje tegen, olie gechekt, luchtfilter is nieuw, koppeling wat afgesteld, rem na-ontlucht, banden op druk, ketting wat nagespannen, optische chek en wat meer kleine zaken gedaan , wat roestvoriming tegengekomen maar niks ernstigs......................en................1 keer kicken en het blok draait keurig  :022: tering zo makkelijk starten zonder dat het moeilijk of zwaar kickt, heeft vast een auto. kleplichter ofzo want dit is me ongewoon als ik terug denk aan de XL600 die retehard kon terugslaan  :048: Ceedee in de garage is bijna aan het laatste nummer toe dus ff kijken of ik een juiste verse accu heb staan en tijd voor een rondje XT600-plezier, kijken of die toevallig ook op het achterwiel wil en de veerring en remmen eens goed testen  :057:

Blij als een klein kind weer  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2009, 12:52:07 »
Heb je de bouten van de achterremklauw gecheckt..??  :030:

Veel plezier..!! :054:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2009, 12:59:22 »
Mooi ding Freak!!  :054:
Straight to your face with the truth!

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2009, 13:11:23 »
leuke fiets vriend zeker past dit beter bij u , kleintje wel chopper freakie .
veel plezier en maak hem niet stuk voor eind februari he.
 :054:

« Laatst bewerkt op: 22 januari 2009, 23:29:39 door Kleintje »

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2009, 14:47:08 »
Geweldig Freak, noppen eronder en we plannen een ritje  :022:

 :103: ...de zmvc-offroad-rit??
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

mrx506

  • Gast
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2009, 15:35:35 »
echt wel mooi ding  :054:
EN heerlijk weer nu voor zo een XT haha, weet je meteen of de elektra goed is!

En voor een leuke all road rit ben ik ook wel te porren  :  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2009, 17:03:46 »
Ik lees hier 2 verschillende ritten, een all en off road rit........................gaat zeker goed komen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

mrx506

  • Gast
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2009, 17:10:54 »
haha klopt, ik heb geen noppen, dus het 'extreme' modder werk weet ik niet of ik kan,
en verder heb ik natuurlijk nog niet veel 'off-road' ervaring...
dus een echte off road rit is misschien te veel voor mij(n alp) ;)



Hoe rijd de XT???

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2009, 17:14:38 »
Ik heb wel noppen, maar ook weinig offroad ervaring...... :+
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2009, 17:27:04 »
Dat maakt niks uit zolang we het voor iedereen maar gezellig houden  :054:

Nieuw luchtfilter met km-stand en datum zit erin, en ik had laatst een accu gekoht in Goes voor weinig, was nieuw maar de beste man was de bon kwijt om het te ruilen, de waarden op de accu komen redelijk overeen en volgens mij gaat dit werken, tot op heden geen vreemde zaken kunnen ontdekken al vindt ik de laadstroom wat aan de hoge kant [14,08V bij 2500 toeren ], alle lampjes zijn nog heel dus geen nood lijkt me  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2009, 17:34:15 »
Ik ben rustig begonnen en het was er een uitgesproken dag voor, veel regen en harde wind dus de hondenbezitters en ruiters te paar zijn lekker binnen gebleven op de dijken en onverharde paden  :036: Hier en daar wat foto's gemaakt en weer op plaatsen geweest die al een poos in gedachten waren. De XT600 voetl prima aan, remt zeer goed maar trek naar de kant van de remschijf bij remmen, niet veel maar je voelt het wel, evengoed vanaf 140km/h tot die bijna stil valt geen rare dingen in het stuur bij handen los dus dat zit oke  :p Het blok is prima, starten koud en werm is super en wat een verschil met de XL600r, ff tegen de compressie en hoppa we hebben leven. Minpunten zijn er uiteraard ook want wat is de XT600 stil zeg  :046: met deze wind rijdend hoor ik dus niks geen geluid vanuit de demper komen en aangezien deze geen toerenteller heeft was het weer ff puur op gevoel rijden, gelijk schakelen zodra het koppel eruit was, onverhard is dit wat minder want bij doorslippend achterwiel heb je het niet gelijk in de gaten maar het gevoel met onverhard rijden is geweldig en dus vandaag geweldig genoten  :036:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2009, 17:35:40 »
Op een gegeven moment rij je onderlangs de dijken en ineens zie je een blik je kant opkomen en de gedachte van nu-al-weer gezeik was aanwezig maar het bleek Kleintje die me gespot had  :054:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2009, 17:36:42 »
Uiteraard ff een ,,Hawky-stijl'' foto getrokken  :026:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Motorfreak's Yamaha XT600 1992
« Reactie #19 Gepost op: 22 januari 2009, 17:42:06 »
Freak jou dag kan niet meer kapot ik wens je veel kilometers op je nieuwe brommert :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
141 Reacties
26674 Gelezen
Laatste bericht 22 augustus 2008, 18:20:42
door Stealth
85 Reacties
18316 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2009, 10:18:01
door mrx506
113 Reacties
22329 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
174 Reacties
35419 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 21:03:35
door Thervain
111 Reacties
14683 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak