* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147168 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #300 Gepost op: 13 juli 2009, 13:21:27 »
Mensen die de motor "live" willen bewonderen zijn natuurlijk altijd welkom. 's Avonds zijn we meestal wel in de garage te vinden, maar omdat er komende dagen nog wat uitstapjes op de agenda staan, wel ff een pm of sms sturen als je van plan bent om aan te komen waaien.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #301 Gepost op: 13 juli 2009, 17:20:29 »
Mensen die de motor "live" willen bewonderen zijn natuurlijk altijd welkom. 's Avonds zijn we meestal wel in de garage te vinden, maar omdat er komende dagen nog wat uitstapjes op de agenda staan, wel ff een pm of sms sturen als je van plan bent om aan te komen waaien.





Wordt er entree geheven of niet? :X
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #302 Gepost op: 14 juli 2009, 16:05:46 »
Alleen als je het mooie er vanaf kijkt :018:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #303 Gepost op: 14 juli 2009, 16:49:27 »
hoelang wil dat ik blijf dan?????
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #304 Gepost op: 14 juli 2009, 18:52:18 »
Tot ze je beu zijn natuurlijk :021:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #305 Gepost op: 14 juli 2009, 19:08:38 »
 OEPS :025:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #306 Gepost op: 14 juli 2009, 19:29:08 »
Ach, hij koopt ook een kabel van ons voor de NTV, dus hij mag wel ff blijven (tot ik hem de garage uitschop of een achtertandwiel als werpster ga gebruiken... :093:)

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #307 Gepost op: 14 juli 2009, 23:31:46 »
Afreageren: laat muis komen en uw zorgen zijn zo voorbij (en van Muis beginnen dan pas) :048:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #308 Gepost op: 14 juli 2009, 23:43:54 »
Zo de aandrijving lijkt compleet op een misser/sleutelblunder na  :X

Geheel in stijl een ,,oude'' nieuwe dikke 530 ketting gemonteerd, al jaren lang deze ketting bewaard en gekoestert in de hoop deze ooit nog eens te gebruiken en vanavond kon dat nog net ff tussendoor  :054:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #309 Gepost op: 14 juli 2009, 23:56:50 »
Af en toe doe ik eens wat sleutelen en ja dan kun je eens een sleutelblunder hebben  :046: Nou ik had er 1 die ik best wil delen met jullie  :057:

Ik had een ketting liggen welke zou worden gemonteerd op de CB500T, uiteraard alles klaar voor montage maar deze was te lang [106 schakels], de eigenlijke lengte zou moeten zijn 98 schakels maar ik meet liever op de tandwielen met alles gemonteerd, stel dat ik er 1tje teveel af haal. Oke netjes achterwiel naar voren, vastzetten en ketting meten op de juiste lengte, schakel welke er af moesten gemarkeert en de juiste schakel afgeslepen, met een mooie tik gelijk de schakel los en hoppa de sluitschakel floepte er gelijk in...............heerlijk  :039: Met dat ik aan de achterkant van de motor ben valt me iets op, de kettingspanner zit voorbij het 1e streepje op de achterbrug, huh das vreemd, oke dan maar ff de ketting wat spannen want hing best slap, toen kwam de blunder..................ik was vergeten dat de aluminium ketingbouten stoppers er nog tussen moesten, snel de afgeslepen schakels getelt en jahoor 12 stuks dat van de 106 af en kut nog maar 94 schakels aan de ketting  :025: Aluminium stoppers pasten er nog wel tussen, kon nog iets spannen maar dat is het dan ook wel..................oftewel heb er teveel schakels afgeslepen en kan het achterwiel er niet meer uithalen omdat de ketting niet over het achtertandwiel gelegd kan worden.....fuckerdefuck dat is echt stom  :046: Nu twijfel ik of ik in plaats van een klinkschakel niet en visje ga monteren, qwa kettinglengte kan het, qwa spanning ook, ook bij motor op beide wielen en gewicht erop en qwa peekaas zou het ook moeten kunnen, de cb levert niet meer dan 50Pk en dat was volgens mij de grens voor een visje  :012:

Tsja klote maar weer een leermoment, heb nog zo'n ketting liggen welke nu [nog] 108 schakels heeft en eventueel monteer ik die voor de zekerheid maar aan de andere kant kan een visje de oplossing zijn en houden we nog zo'n dikke ketting nieuw op voorraad voor een eventueel andere caferacert..................twijfel hier, top's altijd welkom natuurlijk  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #310 Gepost op: 15 juli 2009, 17:11:25 »
shit das balen, maar jij weet het vast weer op te lossen  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #311 Gepost op: 15 juli 2009, 18:20:38 »
Nou Freak ziet er nu wel retestrak uit hoor :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #312 Gepost op: 15 juli 2009, 21:07:42 »
Zo'n 530 ketting is toch ontzettend dik? Dan zal zo'n visje toch ook wel wat kunnen hebben lijkt me?

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #313 Gepost op: 15 juli 2009, 21:13:41 »
Nou Freak ziet er nu wel retestrak uit hoor :054:

+1
Ennuhhh.........Stukje ketting met klinkschakel er aan en met een sluitschakel met visje de circel rond maken, en niks aan het handje  :054:

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #314 Gepost op: 15 juli 2009, 21:47:16 »
Nou Freak ziet er nu wel retestrak uit hoor :054:

+2  :021:  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #315 Gepost op: 15 juli 2009, 23:01:28 »
Nou Freak ziet er nu wel retestrak uit hoor :054:

+1
Ennuhhh.........Stukje ketting met klinkschakel er aan en met een sluitschakel met visje de circel rond maken, en niks aan het handje  :054:
Daar werd ik dus vanacht zwetend wakker van................dat is gewoon de oplossing  :+

Thanks allemaal  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #316 Gepost op: 16 juli 2009, 19:04:36 »
Daar werd ik dus vanacht zwetend wakker van............



 :070:

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #317 Gepost op: 20 juli 2009, 22:43:54 »
Was geweldig om dit project van IRL te mogen zien. Blijf het van zeer dichtbij volgen, jammer Louis dat m'n vakantie net te vroeg komt, anders had ik wel deelgenomen aan het zitjes deel. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe of wat.
Tis ook net een zoeten inval in je werkplaats :037:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #318 Gepost op: 21 juli 2009, 23:32:24 »
Het lijkt wel stil maar we zitten niet stil  :057:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #319 Gepost op: 21 juli 2009, 23:33:06 »
 :014:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30705 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36050 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6886 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7117 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9139 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak