* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144546 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #360 Gepost op: 30 juli 2009, 23:23:19 »
Door de plamuur heen zie je nog krassen :o Die komen er niet in omdat het niet goed uit hard of omdat er op wat voor manier dan ook grovere troep op het schuurpapier zit? :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #361 Gepost op: 30 juli 2009, 23:26:58 »
Nee de tank lijkt ooit wel eens geschuurd te zijn met zo'n soort draadtol waarbij er diepe krassen zijn gemaakt, toen de lak er nog op zat zag je ook allemaal van die schuurkrassen heen..................jammer maar moet te overwinnen zijn  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #362 Gepost op: 30 juli 2009, 23:31:15 »
Ik dacht al.. maar dat krijg je met die plamuur vast wel strak! :054:

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #363 Gepost op: 01 augustus 2009, 21:13:27 »
Gistermiddag bij Franse in Goes de verf en andere benodigdheden gehaald... een rib uit mijn lijf! En daarna even naar Kapelle gevlogen om te kijken wat de bekleder voor de 500T kon betekenen. Gewapend met het oude en nieuwe zitje daar binnen gestapt en e.e.a. overlegd met hem. Oude zitje daar gelaten, zodat hij de bekleding mooi in de vorm van de zit kan maken, zodra het nieuwe zitje gespoten is, gaat dat ook naar Kapelle, kan hij de boel erop vastplakken en vastzetten. Had alleen wel weer de domme pecht dat de goeie man de hele maand augustus eigenlijk vakantie gepland had, maar aangezien ik een goede klant van hem ben (heb het zadel van de CB400N daar ook laten verlagen en al een heleboel mensen naar hem doorgestuurd omdat hij vakwerk levert voor heel weinig geld), hij er ook wel zin in had om ermee aan de slag te gaan en we de motor graag uiterlijk begin september compleet willen hebben, is hij bereid "het er even tussendoor te doen", wat ik natuurlijk helemaal geweldig vind! Alleen de Honda-vleugel in het zitje stikken kan hij niet, hij wist wel dat er bedrijven waren die het deden, maar hij meldde me ook dat dat een behoorlijk prijzige kwestie kon gaan worden, dus dit idee maar laten varen. Kan er altijd nog een andere bekleding op laten maken als ik dat wil, voor nu vind ik het al lang best. Ook het nummer voor op de zijkant van het kontje is besteld, hopelijk kan dat snel samen met de spam-stickers opgehaald worden, dan kunnen alle stickers geplakt worden als de boel gespoten is. Wordt weer spannennnnnnnnnnnnnnnd!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #364 Gepost op: 02 augustus 2009, 01:43:08 »
Spannend zeker, alleen de verf en toebehoren is weer een complete motor qwa geld, straks zitten er 3 motoren in 1  :007:

Vandaag een beetje aan het boren en vijlen geweest...................zal eens kijken of ik er ergens plaatjes van heb  :026:

[attachment deleted by admin]
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2009, 01:51:33 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #365 Gepost op: 02 augustus 2009, 01:53:19 »
Morgen, nouja straks, vandaag ergens maar eens verder afmaken maar het lijkt weer ergens op  8)
De laatste foto;s  :069:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #366 Gepost op: 02 augustus 2009, 03:19:01 »
Mooi werken is dat he, met dat alu!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #367 Gepost op: 03 augustus 2009, 11:04:51 »
Ook weer stik sjiek Freak  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #368 Gepost op: 04 augustus 2009, 11:44:39 »
over 2uurtjes gaan de carbs een poosje zwemmen in het ultrasoonbad, vanavond weer tijd voor een update!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #369 Gepost op: 04 augustus 2009, 12:45:49 »
over 2uurtjes gaan de carbs een poosje zwemmen in het ultrasoonbad, vanavond weer tijd voor een update!

Heb jij zelf een ultrasoon-bad??

Carbs van de GS willen nml ook nog een keer chillen op muziek  :018:
Straight to your face with the truth!

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #370 Gepost op: 04 augustus 2009, 13:50:03 »
Freak heeft ze bij Ruud Fredriks van Dynojet in Goes (achterbuurman van zijn werk) afgeleverd, hij had op het werk al gemeld dat 'ie niet voor 09.00 uur zou vertrekken (dan is Ruud pas open, dus kon hij daar het spul op weg naar Biervliet ff afgeven), maar volgens mij is 'ie niet veel verder dan Ruud gekomen, aangezien hij eind van de ochtend online is geweest... :070:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #371 Gepost op: 04 augustus 2009, 14:16:24 »
Freak heeft ze bij Ruud Fredriks van Dynojet in Goes (achterbuurman van zijn werk) afgeleverd, hij had op het werk al gemeld dat 'ie niet voor 09.00 uur zou vertrekken (dan is Ruud pas open, dus kon hij daar het spul op weg naar Biervliet ff afgeven), maar volgens mij is 'ie niet veel verder dan Ruud gekomen, aangezien hij eind van de ochtend online is geweest... :070:

Hmm jammer, dan toch maar een keer de carbs afgeven bij Abco
Straight to your face with the truth!

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #372 Gepost op: 04 augustus 2009, 15:22:58 »
Morgen, nouja straks, vandaag ergens maar eens verder afmaken maar het lijkt weer ergens op  8)
De laatste foto;s  :069:

goed bezig daar!!


(geen krassen in het tafelblad maken hee?!?  :069: )

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #373 Gepost op: 04 augustus 2009, 18:05:55 »
Ik heb me hier toch wat lekkers aangeschaft  :103:

Vanavond meer  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #374 Gepost op: 04 augustus 2009, 18:30:29 »
Jaja hou de spanning er maar in :103:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #375 Gepost op: 04 augustus 2009, 23:37:49 »
Zeker weten en voor ons is het niet minder spannend allemaal  :007:

Zo de teller is opnieuw gespoten met de knikkerbus en het vlechtwerk is begonnen, nog steeds gebruiken we oude bestaande matrialen maar zorgen dat alles net ff wat netter wordt en beter bevestigd.



Na wat gevogel kom je er dan weer achter dat de clip-ons iets te hoog zitten en niet de juiste positie want in combinatie met het koplamphuis en tellerplaatje past het gewoon net niet, ook de zelf gemaakte remverdeler blijkt een struikelblok voor de draadboom en het koplamphuis blijkt te hoog te staan zodat de sterren verlicht worden en niet de wegen dus weer 2 avonden bezig geweest met veranderingen aanbrengen, veel vijlen en puzzelen maar het begint passend te worden.



Het nieuwe kontaktslot van de CB750 is dikker qwa behuizing en dus ook hier weer wat aanpassen.........steeds meer en meer begin ik in te zien dat eerst alles passend gemaakt moet worden voordat het daadwerkelijk vastgezet wordt..................ik wordt steeds wijzer  :026:



De draadboom was een zooitje maar lijkt nu toch goed te werken, alle zekeringen zijn een keer eruit geklapt en dit bewust om te weten dat de zekeringen ook hun werk doen.............dat zit goed, het neutraallampje weigerde dienst maar na wat gefrubel ook werkend en als toetje heb ik de knipperlichtverklikker aangesloten als grootlichtverklikker.............de pinkers zijn immers toch afwezig  :054:



En zowel het stads/dim als groot licht doen het weer na minimaal 5 meter nieuwe bedrading te hebben getrokken, de schakelaars doen hun werk op 2 puntjes na [claxon/pass] maar hier gaan we aan werken................licht aanwezig............op naar het volgende  :022:



Het toetje van vandaag, de carbs zaten goed dicht met gom, ik kon met diverse ijzerdraadjes niet overal doorheen komen en dus blijft ultrasoon reinigen de beste optie en dit laten verzorgen bij Ruud Fedriks, zelf alles uit elkaar geknutseld, laten reinigen en daar waar nodig afdichtingen vernieuwd..................zodra de benzine door de carbs loopt zullen we weten of het vlotterniveau en afdichtingen in orde zijn..................schoon zijn ze dat is een feit, zowel van buiten als van binnen  :036:





Aangezien de orginele luchtfilters niet geplaatst kunnen worden hebben we [uiteraard] gekozen voor de meest luxe oplossing in de vorm van K&N filters.......................de echte  :103:



Natuurlijk moest dit even gepast worden op de achterzijde van het blok...................yesyes dit gaat hem zeker worden  :024:





Stiekum toch weer wat opgeschoten al lopen we tegen veel zaken aan die net ff veranderd moeten worden, zo werkt de vers gereviseerde rempot niet want deze stuurt de remolie door de retour heen bij inknijpen van de remhendel, hier en daar even overlegd en we moeten op zoek naar een andere rempomp, mocht iemand iets hebben liggen gaaf, compleet en goed werkend dan hoor ik dat graag  :p

Wordt vervolgt  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #376 Gepost op: 04 augustus 2009, 23:48:01 »
Ik heb me hier toch wat lekkers aangeschaft  :103:

Vanavond meer  :+







Ehhh heb ik wat gemist?
De avond is toch echt bijna voorbij hoor. :025:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #377 Gepost op: 04 augustus 2009, 23:56:17 »
Vindt je de carbs met K&N filters niet lekker genoeg dan  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #378 Gepost op: 05 augustus 2009, 00:06:24 »
Maar die had je zondag toch ook al liggen? :048:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #379 Gepost op: 05 augustus 2009, 00:17:23 »
Maar die had je zondag toch ook al liggen? :048:
Ja de oude opgeboorde versie, dit zijn verse nieuwe  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35212 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak