* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144703 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #440 Gepost op: 13 augustus 2009, 10:06:46 »
Dat loopt helemaal niet verkeerd zeg  :039: En de kleur van de vlammetjes is  :054:

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #441 Gepost op: 13 augustus 2009, 11:14:27 »
Ga vanmiddag het zitje naar de bekleder brengen, kan hij er in zijn vakantie mooi aan werken :D

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #442 Gepost op: 13 augustus 2009, 15:09:42 »
Het blauwe zitje heb ik bij Hans Clarijs ingeruild voor de grijze, hij doet het bekleden volgende week "ff tussendoor" in zijn vakantie :039: Hij vond het er trouwens prachtig uitzien!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #443 Gepost op: 13 augustus 2009, 18:22:53 »
Dat loopt helemaal niet verkeerd zeg  :039: En de kleur van de vlammetjes is  :054:
Voornamelijk de rechter cilinder/verbranding is keurig op het fimppie, ondertussen de carbs nog wat anders afgesteld en de kontaktpunten nog wat veranderd, die vonken nog wel wat maar oke moet kunnen, straks de dempers erop en dan hebben we tegendruk...................het zal me benieuwen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Angela

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #444 Gepost op: 13 augustus 2009, 18:51:22 »
't Geluid doet me denken aan een stevige powernoise plaat. :018:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #445 Gepost op: 13 augustus 2009, 19:01:26 »
Dat loopt helemaal niet verkeerd zeg  :039: En de kleur van de vlammetjes is  :054:
Voornamelijk de rechter cilinder/verbranding is keurig op het fimppie, ondertussen de carbs nog wat anders afgesteld en de kontaktpunten nog wat veranderd, die vonken nog wel wat maar oke moet kunnen, straks de dempers erop en dan hebben we tegendruk...................het zal me benieuwen  :103:
Inbranding in de gaten houden Freak :034:
Condensators!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #446 Gepost op: 13 augustus 2009, 20:59:12 »
 :052:...

Kunnen er geen glazen uitlaatbochten op....
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #447 Gepost op: 13 augustus 2009, 22:04:47 »
Kan misschien wel, maar voorlopig doen we het nog even met de zilverkleurige exemplaren die er al op zaten toen we hem kochten (toen waren ze alleen nog wel zwart :034:).

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #448 Gepost op: 13 augustus 2009, 22:12:08 »
 :022: :022: :022:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #449 Gepost op: 13 augustus 2009, 22:48:51 »
+1
 :039:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #450 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:25:52 »
Zo, die loopt rustig stationair! op de momenten dat freak met z´n tengels van het gaf kan blijven :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #451 Gepost op: 14 augustus 2009, 15:30:44 »
Zo, die loopt rustig stationair! op de momenten dat freak met z´n tengels van het gaf kan blijven :018:
:048: Nu loopt die zo'n 1100 toeren op de teller maar twijfel aan de juistheid daarvan, gewoon lekker op gevoel doen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Hans

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #452 Gepost op: 14 augustus 2009, 15:53:30 »
netjes hoor ! s kijke of we een plekje kunnen inruimen voor de 12 sep ;)

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #453 Gepost op: 14 augustus 2009, 23:05:52 »
En vanmiddag werd de hoge ronde rempomp compleet met remhandle en bovenste deel remleiding hier afgeleverd, is inmiddels gemonteerd (maar wel met de nieuwe remhandle die we op Spa op de kop getikt hadden, is net ff wat mooier en zit ook geen speling op). Nu wel goede drukopbouw en remblokjes sloten keurig aan op beide schijven :034:. Freak heeft de hele boel een poosje onder druk gezet, gelukkig geen druppel remolie te bekennen buiten het remsysteem, ook geen slepende remmen, dus helemaal goedgekeurd! :039: Wel fijn om op pad te gaan met de wetenschap dat je ook goed kunt ankeren indien nodig en weer een zoveelste wereldwonder erbij: een CB die wel remt :D

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #454 Gepost op: 15 augustus 2009, 00:02:54 »
Yepzzz, de gereviseerde orginele rempot wilde van geen meter en naar nu blijkt is de plunjer gewoon een mm of 2 langer en dus wordt bij inknijpen van de remhendel de remolie door het gaatje van het retour geduwd en dus niet volledig naar de remklauwen.............no go dus maar MOM-Assen had voor 25 euro inclusief verzenden nog een exemplaar van een GL1000 uit 1976 liggen in volgens hun goede staat................gezien mij goede ervaringen met dit bedrijf de rempot over laten komen en inderdaad in keurige staat op de verbleking na maar wel compleet met goede afdichtingen, remslang en remhendel  :054:

Uiteraard gemonteerd en nieuwe remolie doorpompen en voor ik het wist was de rempot leeg  :039: mooi deze moet het worden en dan begint voor mij een bepaalde spanning op te bouwen, zijn de nieuwe keerringen goed dicht zodra je alles onder druk zet, zijn de rempijpjes en slangen dicht, is de remverdeler die wel zelf bedacht hebben in orde, werkt de remdrukschakelaar enzenz...............alles droog na een aantal uur onder druk  :022: De remblokken hebben nu nog niet echt kracht want ze moeten nog iets afgesteld worden, de remblokken moeten nog worden ingeremd enz maar we hebben druk en niet minder mooi zodra je de remhendel lost dan is er geen blokje wat ,,sleept''  :026:

Ook weer afgerond al moest er toch weer wat verbouwd worden, de stuurschakelaar iets naar rechts, dan blijkt bij insturen de bedrading aan de korte kant dus dat moet weer worden verholpen, de staal omvlochten teflon remleiding voor de verdeler maakt net een andere bocht dan de bedoeling was enz maar dit gaan we gewoon weer verhelpen  :054:

Op naar het volgende gedeelte en dat is het monteren van de rem en schakel gebeuren maar eerst foto's voor we het weekeind inluiden  :034:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #455 Gepost op: 21 augustus 2009, 22:10:51 »
Kreeg vanmiddag telefoon van de bekleder, het zitje ligt klaar! :022: Moet alleen nog even afspreken wanneer ik erom ga, want stond net in een zwembad vol gillende kids :027:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #456 Gepost op: 21 augustus 2009, 22:35:20 »
Wil je dat ik morgen ff naar Clarijs rijd voor je?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #457 Gepost op: 21 augustus 2009, 22:55:31 »
Wil je dat ik morgen ff naar Clarijs rijd voor je?
Is het dan al klaar morgen? Ik denk dat Sunny hem wel persoonlijk gaat afhalen maar zal het eens vragen.

Ja ze gaat er zelf om maar toch top voor je aanbod  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #458 Gepost op: 21 augustus 2009, 23:26:58 »
Lees ff 2 posts terug :057:


Enne yw
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #459 Gepost op: 22 augustus 2009, 00:06:49 »
Lees ff 2 posts terug :057:


Enne yw
Ik heb inside informatie, het zitje is dan wel klaar maar de zijkanten worden op ons verzoek nog geplakt, dat was nog niet gedaan, voor hem was de gedachte dat het zo klaar was en wijzelf de rest afmaakten maar hij kan dat veel beter, de rest wbt slotboutjes plaatsen doen we dan weer wel zelf  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30133 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35216 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6730 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8883 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak