* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147183 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #480 Gepost op: 06 september 2009, 11:01:01 »
Je hebt ook gelijk....liefdewerk is onbetaalbaar ! En ik zie Sunny niet op zo'n ouwelullen motor rijden, gaat niet hard genoeg !

Ga proberen om van de week nog eens te komen kijken bij het project(iel).

Groeten !
Martin
Komt helemaal goed !

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #481 Gepost op: 06 september 2009, 11:16:22 »


Nog maar eens een plaatje  :039:

En wat voor plaatje  :052:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #482 Gepost op: 06 september 2009, 11:38:33 »
Je hebt ook gelijk....liefdewerk is onbetaalbaar ! En ik zie Sunny niet op zo'n ouwelullen motor rijden, gaat niet hard genoeg !

Volgens mij gaat zo'n FJR hard zat!


@ Freak: euhm.. wat moet ik zeggen... Ik hou het gewoon op:  :039: :036: :052: :024:
Straight to your face with the truth!

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #483 Gepost op: 06 september 2009, 13:24:39 »
Kwijl,kwijl, plons :052:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #484 Gepost op: 06 september 2009, 21:18:26 »
Mooi plaatje, idd. :039:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #485 Gepost op: 14 september 2009, 22:59:10 »
Vanavond weer wat tijd kunnen vinden voor wat geneuzel aan de 500T, de slotboutjes geplaatst aan het zitje  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #486 Gepost op: 15 september 2009, 19:06:15 »
Eindeloos gaaf Freak  :039:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #487 Gepost op: 17 september 2009, 15:35:50 »
 :036: Machtig mooi spul


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #488 Gepost op: 24 september 2009, 22:08:43 »
De 500T wil maar niet netjes draaien, te vette bougies en wisselend toerental en dus op zoek naar de boosdoender, we zijn er achter gekomen dat de hoofdsproeier geen 145 [orgineel] is maar opgeboord naar 155-160, dat schiet dus niet echt op. Ook bleek er achter de luchtmengselschroef geen afsluitrubbertjes te zitten en er missen nog 2 afdichtringen diep in de carbs achter de pilotscrews......al met al zitten de carbs dus niet goed in elkaar en ben ik bezig ze volledig netjes te krijgen, ik ben bezig met het zelf maken van de juiste maat alu-afdichtringen want M2,5 is gewoon nergens zomaar te verkrijgen...................wordt vervolgt  :026:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #489 Gepost op: 24 september 2009, 22:16:12 »
Problemen zijn gevonden en al bijna verleden tijd dus! :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #490 Gepost op: 24 september 2009, 22:20:05 »
Problemen zijn gevonden en al bijna verleden tijd dus! :026:
Nou dat hoop ik , tis natuurlijk wel zo dat dankzij de vorige eigenaar de hoofdsproeier niet juist is, 155 ipv 145 lijkt niet veel verschil maar kan zeer veel verschil uitmaken..............evengoed is 145 met luchtfilterkast en nu hebben we K&N filters, preciese afstelling komt uiteraard straks op de testbank  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #491 Gepost op: 25 september 2009, 23:23:34 »
Nou vanavond de carbs weer in elkaar en het zweten en licht lekken van bepaalde afdichtingen is verleden tijd en merkbaar beter reageren op draaien van stelschroeven maar de linkercilinder blijkt de boosdoender............. :016: De bougie links is compleet zwart [droog] dus een veels te rijke verbranding en pluimt licht oliewolken uit de demper, rechts een redelijk goede verbranding en met wat meer afstellen komt die wel oke.

Dit wordt dus compressie meten  :019: want de uitlaatklep lijkt ook niet geheel te sluiten, geen ,,randje'' zichtbaar als de klep volledig openstaat en dit is goed zichtbaar door het bougiegat, misschien een kromming waardoor deze niet goed sluit, met een juiste compressiemeter en meeting zullen we meer weten, eventueel daarna kijken of het dan de zuigerveren ook kunnen zijn.

Mijn vraag:
Is het mogelijk dat een bougie zwart kleurt [rijke verbranding look] door een niet juiste compressie?

Eventueel verder vogelen met de ontsteking, eventueel andere condensator's plaatsen/contaktpunten en bobines controleren, nog een ander probleem wat zich voordoet....................het licht werkt prima zowel voor als achter................mits.............de motor in neutraal staat, zodra je de versnelling inschakeld en het neutraallampje ziet verdwijnen is ook het licht uit  :046: Ergens in de kabelboom een foutje dus gemaakt met een schakeling van de neutraalsensor, potver....weer die kabelboom openen  :020:

Gewoon doorgaan, alle tijd  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #492 Gepost op: 26 september 2009, 11:35:22 »
Als je compressie niet goed is, zou je, door onvolledige verbranding, een zwarte bougie kunnen hebben Freak  :034: Verder zou ik de problemen one-by-one aanpakken  :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #493 Gepost op: 26 september 2009, 18:06:10 »
Als je compressie niet goed is, zou je, door onvolledige verbranding, een zwarte bougie kunnen hebben Freak  :034: Verder zou ik de problemen one-by-one aanpakken  :026:
Hier ben ik dus ook wat bang voor  :016: Evengoed dan een reden om het blok helemaal aan te pakken  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #494 Gepost op: 26 september 2009, 21:37:00 »
Als je compressie niet goed is, zou je, door onvolledige verbranding, een zwarte bougie kunnen hebben Freak  :034: Verder zou ik de problemen one-by-one aanpakken  :026:

:105:

Hogere druk (compressie) = hogere temperatuur, ontsteekt makkelijker en verbrandt beter! Vandaar verschillende warmte graden bougie etc.. maar dat wist je vast al :097:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #495 Gepost op: 27 september 2009, 01:16:15 »
Jawel maar ik dacht dan ook meer aan een wat vettere bougie, geen droge zwarte..................afijn komt tijd, komt raad  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #496 Gepost op: 27 september 2009, 13:47:16 »
edit :094:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #497 Gepost op: 28 september 2009, 22:54:05 »
Oke vanavond het uur van de waarheid ~~~~De Compressietest~~~~~ :|

Persoonlijk voor mij een spannend momentje want als de comressie behoorlijk verschild is er dus gewoon iets mis met de linkercilinder en kan ik afstellen wat ik dan zal deze motor nooit netjes draaien, vandaag zelfs een nieuwe compressiemeter aangeschaft..............[aanrader, bij v/d Peijl kosten deze 25 euro, vraag korting en je betaald 20,80 euro en volgens de testen een prima compressiemeter]. De 1 zegt warm testen de ander zegt koud en dus maar gewoon gedaan zoals ik het juist inschat, de bougies verwijderd, de motor koud, gazzz vol open en met de compressiemeter in het bougiegat gemonteerd en starten zonder ontsteking tot de meter niet meer oploopt...............de uitslag!!!!!!!!!!!

Rechtercilinder 10 bar
Linkercilinder 9 bar


Oke een beetje een pak van me hart want dat betekent dat er geen ernstige schade is, de vraag aan de kenners gelijk maar lanceren..................wat is jullie idee bij een verschil van 1 bar, meerdere malen gemeten trouwens en steeds weer deze waarden!

De uitlaatklep welke ik verdacht van niet geheel sluiten moet ik gewoon opnieuw stellen, misschien is dat de boosdoender of is 1 bar zeker niet de oorzaak van een niet volledige te rijke verbranding.............wie het weet mag het zeggen.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #498 Gepost op: 29 september 2009, 00:38:09 »
Het lijkt me niet onmogelijk dat dat wat verschil geeft. Maar ervaring heb ik er niet mee. Je kunt altijd eens een warmere bougie proberen in de linker cilinder, kijken of dat iets uitmaakt?

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #499 Gepost op: 29 september 2009, 11:56:36 »
lijkt mij gewoon goed 1 bar verschil vind ik niet veel en lekt de klep ook niet zou het verschil wel groter zijn.
en ik neem aan dat je de caru,s gelijk gestelt hebt want dan krijg je ook kleur verschil in de bougie,s (de ene loopt harder dan de ander)
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30707 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36050 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6886 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7117 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9139 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak