* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144704 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #520 Gepost op: 02 oktober 2009, 16:35:10 »
@Zdpp, die sproeiers worden al een probleem om aan te komen origineel honda, wat RF wel kan doen is de sproeiers opboren en dan voorzien van een blind stukje brons/messing.
Dan worden de sproeiers geboord naar een bepaalde maat en dan proberen wat ie er op doet, is ie niet goed dan weer een maatje verder opboren. (in stapjes van 0,05mm  :043:)

De rest van de onderdelen is ook vrij moeilijk aan te komen via MP of CMS zover ik hoorde, je zit er wel mee dat het al een vrij oude fiets is(maar wel een hele goeie nu) en maar 2 jaar geproduceerd is, in kleine aantallen in europa. In amerika bollen er meer van die fietsen rond. Daar zijn wel wat meer onderdelen te vinden van de "T " maar zit je weer met de vrij hoge verzend kosten en de lange levertijd........

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #521 Gepost op: 02 oktober 2009, 17:47:56 »
Inderdaad.................het is een afwijkend model waarvoor ze eigen onderdelen voor geprocuceerd hebben en na 33jaar is het net ff moeilijker aan nieuwe onderdelen te komen, uiteraard al bij Ruud geweest en zelfs die kan er niet aan komen  ;)

Dan maken we iets passend  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #522 Gepost op: 02 oktober 2009, 19:15:15 »
Ik heb nog sproeiers ook  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #523 Gepost op: 02 oktober 2009, 19:19:03 »
Ik heb nog sproeiers ook  :034:
Van die sproeiers met zo'n extra brede draad  :011:

We moeten eens afspreken, of bij de BBQ  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #524 Gepost op: 02 oktober 2009, 20:55:31 »
Sproeiers oplopend van 110 tot 170 (diverse nieuw)
Stationairsproeiers
1 x naaldsproeier 2.5 (nieuw)
kontaktpunten (stoffig maar nieuw)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #525 Gepost op: 02 oktober 2009, 21:17:02 »
Dat ziet er zeer verrukkelijk uit  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #526 Gepost op: 03 oktober 2009, 02:27:46 »
effe vraagje heeft een motor nu 2 contact puntjes?? zoals ik het zie op de foto van joop. zie ik 2 plaatjes.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #527 Gepost op: 03 oktober 2009, 11:26:40 »
Per cilinder 1 kontaktpuntje  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #528 Gepost op: 03 oktober 2009, 12:26:41 »
ok dat wist ik niet op me blik zit er 1 puntje voor 4 cilinders.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #529 Gepost op: 03 oktober 2009, 18:05:15 »
ok dat wist ik niet op me blik zit er 1 puntje voor 4 cilinders.
Dat klinkt mij dan heel vaag in de oren eigenlijk  :032:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #530 Gepost op: 03 oktober 2009, 18:37:44 »
Das niks meer dan normaal hoor, 1 punt voor 4 cilinders.
Vroeger bij ons op school hadden we een motor staan van een Opel Commodore, dat is een 6cilinder in lijn, en die had ook maar 1 set contact punten.
Bij muis in zijn stroomverdeler is de as waar zijn rotor op zit voorzien van 4 kantjes om het maar zo te zeggen, dus bij een 6 cilinder dus 6 kantjes
Dus bij iedere lichting van de contactpuntjes en stand van de rotor krijgt een bougie spanning en zal dan vonken bij de cilinder waar de rotor op staat gericht  :026:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #531 Gepost op: 03 oktober 2009, 18:46:40 »
klopt idd.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #532 Gepost op: 04 oktober 2009, 09:37:52 »
Als ik het goed begrijp is een orginele "oude" sproeier zijn gewicht in goud waard...??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #533 Gepost op: 04 oktober 2009, 12:52:46 »
Als ik het goed begrijp is een orginele "oude" sproeier zijn gewicht in goud waard...??
Afwijkende modellen misschien wel ja maar dat gelt voor veel onderdelen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #534 Gepost op: 05 oktober 2009, 19:31:13 »
Als ik het goed begrijp is een orginele "oude" sproeier zijn gewicht in goud waard...??

Zou niet gek zijn Paulusssttt  :022: want ik heb er nog al wat  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #535 Gepost op: 05 oktober 2009, 23:38:32 »
We moeten het er spoedig maar eens over hebben The mechanik, kweet niet of je er wilt verkopen of.................. :048:

Eind deze week, komend weekeind hopelijk wat resultaat en een mindere verbinding tussen kontaktpunten en condensators/bobine is ondertussen gevonden nadat de rechtercilinder deze keer geen vonk kreeg..................wordt dit net zo'n rampenbak als die ,,200'' misschien..........................NEEEEEEEdacht ut nie  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #536 Gepost op: 06 oktober 2009, 00:04:03 »
Ruilen, tegen goud.. toch? :018:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #537 Gepost op: 06 oktober 2009, 19:06:55 »
Ruilhandel werkt het beste en ik heb altijd wel wat nodig  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #538 Gepost op: 06 oktober 2009, 23:19:47 »
Ruilhandel werkt het beste en ik heb altijd wel wat nodig  :034:
Dan moeten we eens kijken wat het archief hier kan bieden  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #539 Gepost op: 11 oktober 2009, 20:02:11 »
Volgens mij heeft er iemand een stuk mogen proeven hoe de CB500T voelt/rijdt  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30133 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35216 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6730 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8883 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak