* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144545 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #620 Gepost op: 15 maart 2010, 18:31:52 »
Heel de kont is verzaagd en verstevigd  :018: Deze had wel een beugel maar die kan nooit het probleem zijn van een accu plaatsen onder de kont want dan of laat je de beugel zakken en dmv kruisstangen weer verstevigen, evengoed vindt ik een accu onder de luchtfilters zelf wel heel tof zoals bij Benny  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #621 Gepost op: 15 maart 2010, 19:23:52 »
Mooi, dat het uiteindelijk toch weer gelukt is met de startmotor, Freak  :039:
Die andere kan je altijd noch laten wikkelen, en dat kost echt geen € 900,00  :023:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #622 Gepost op: 15 maart 2010, 22:00:24 »
Zeker niet via mijn werk laten wikkelen is geen super groot bedrag, we laten vaak genoeg elektromotoren wikkelen dus is zeker mogelijk  :)

Er was een piepend geluid te horen ergens bij de carbs terwijl het blok draaide...............oorzaak, valse lucht bij inlaatrubber en nu met curiel helemaal weer oke, nogmaals synchroon gezet en blok gaat steeds beter reageren  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #623 Gepost op: 17 maart 2010, 22:53:40 »
Zo weer een stapje verder, beugels op maat gemaakt voor de demper ophanging [mangaanstaal]. Geschuurd en de lak is aan het drogen, morgen monteren  :021: Op naar de plaat onder het zitje, kentekenplaatbevestiging, misschien andere tellerplaat want ik zag al iets veel mooiers hier in het forum  :103: , daarna de boel oppoetsen en naar Ruud en eens kijken of een taxatie voor de verzekering een goed initiatief is  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #624 Gepost op: 18 maart 2010, 23:54:15 »
Soms kan het goed gaan, soms gaat het minder  :|



Beetje boren en tappen.



Helicol er in zetten.



Rechts klaar nu links nog voorzien van een helicol, bij het aanzetten van de tapeinden bleken er 2 niet helemaal zuiver meer, het alu van de cilinderkop is zo zacht en dus dolgedraaid............opgelost zaakje zit weer vast  :039:



Nog een uurtje over na het monteren van de dempers en nieuw gemaakte steunen en dus eens kijken of we het kontje dicht kunnen krijgen.











zitje nog wat verfijnen maar het idee was snel uitgevoerd, uurtje kloten met messing en een slijptol  :026: Komende dagen wat andere zaken op het program maar er lijkt een proefrit aan te komen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #625 Gepost op: 19 maart 2010, 21:01:12 »
BLADGOUD  :052:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #626 Gepost op: 19 maart 2010, 21:11:04 »
 :037: Werkt zoveel lekkerder dan aluminium en inderdaad het oog wil ook wat  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #627 Gepost op: 19 maart 2010, 22:09:13 »
poser. :+

maarre netjes gedaan idd
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #628 Gepost op: 19 maart 2010, 22:10:31 »
 :o Dàt moet je eens polijsten.. Denken ze dat je met goud rondrijd..

Maar dat geven ze niet weg, plaatjes messing..  :/
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #629 Gepost op: 19 maart 2010, 22:32:11 »
:o Dàt moet je eens polijsten.. Denken ze dat je met goud rondrijd..

Maar dat geven ze niet weg, plaatjes messing..  :/
Valt toch wel mee [11,45 de plaat, dit is een halve] , deze plaatjes lagen hier al een paar jaar en oorspronkelijk aangeschaft voor nieuwe koppakkingen te maken van de MZ  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #630 Gepost op: 21 maart 2010, 17:37:07 »
 8) :103: :034:







The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #631 Gepost op: 21 maart 2010, 17:38:04 »
 :024: :024: :024: :024: en hoe leupt ie????
donders wat een lekker fietsje.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

ba searcher!!

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #632 Gepost op: 21 maart 2010, 18:17:36 »
daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, hoe was de eerste indruk van het blokje?  :042:

mooie fotooooosssss    :052: :052:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #633 Gepost op: 21 maart 2010, 18:58:40 »
Verrrry nice pics  :052:
Ben ook errug benieuwd hoe ie loopt  :034:

eliminator

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #634 Gepost op: 21 maart 2010, 19:06:09 »
Mooi, mooi,mooi!!! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #635 Gepost op: 21 maart 2010, 19:58:12 »
Geen achter/remlicht, geen kentekenverlichting en kentekenplaat dus ermee lopen ging prima  :048:

Zonder gekkigheid, de linkercilinder wordt toch aanmerkelijk minder warm dan de rechter en wil af en toe ook een plofje laten horen uit de demper, blokje eerst maar eens wakker laten worden en niet al te hoog in toeren laten komen, iets van 6000max. Duidelijk te weinig vermogen onderin en doortrekken wil die ook niet lekker, geen stotteren maar je mist gewoon de trappelende paardjes. Qwa rijden een heerlijkheid, de veerring is echt super zelfs over de kinderkopjes  :036: , sturen met de smalle clip-ons gaat wel heel makkelijk en licht maar het is ook niet meer dan een grote brommer  :+ Voorrem moet nog wat meer in-ge-remd worden, bediening via de clip-ons is redelijk goed maar de stand van de clip-ons nog wat meer naar voren zetten willen we geen kleine deukjes in de tank krijgen, de zit en plaatsing van de voetsteunen is gewoon goed, elektra ook prima dus met nog wat verbeterpunten moet dit goed gaan komen.............het is een hoog Joe Bar gehalte  :054:

Afspraak met Ruud Fedriks staat ingepland, duurt nog wel even gezien de drukte daar maar met pasen zou deze dan toch on-road moeten zijn, dat is mijn streefdatum  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #636 Gepost op: 22 maart 2010, 02:15:38 »
Sodeknetter wat is dat een gaaf ding geworden zeg :074:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #637 Gepost op: 22 maart 2010, 09:43:36 »
mooi machientje. :039:

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #638 Gepost op: 22 maart 2010, 14:24:01 »
Sodeknetter wat is dat een gaaf ding geworden zeg :074:
En dan issie nog niet eens klaar... :103:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #639 Gepost op: 22 maart 2010, 14:43:35 »
Kan alleen maar beter worden :054: dempers een beetje omhoog en korter spatbord toevallig? :103:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35212 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak