* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147160 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #760 Gepost op: 25 december 2010, 11:35:30 »
Kan aan mij liggen maar ik snap je quotes niet helemaal meer Mooneyes...
Straight to your face with the truth!

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #761 Gepost op: 25 december 2010, 12:28:43 »
Ach, neem het hem niet kwalijk, het taaltje aan de andere kant van de grens is net ff anders :070:. En als je nieuw bent op een forum is het ook altijd even zoeken voor je eruit bent hoe alles werkt. Hij wil gewoon de nummers van de K&N-filters weten die op de CB500T zitten :034: (volgens mij...).

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #762 Gepost op: 29 december 2010, 12:34:34 »
Geen nummers van de filters kunnen vinden helaas maar verder zie de mail  ;)

Vandaag een setje zuigerveren [0,25] uit de USA binnengekregen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #763 Gepost op: 06 januari 2011, 23:42:22 »
Zo kijk eens wat een hoop lekkers er ondertussen binnendruppelt  :052:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #764 Gepost op: 09 januari 2011, 11:13:16 »
 :053: ..... Lekker hoor..!!
Ik verheug mij nu al op de foto serie + uitleg... :103:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #765 Gepost op: 09 januari 2011, 17:09:31 »
Toch zo'n beetje de mooiste hobby die je kan hebben.... Echt smullen ja! :039:
Zoekende naar..

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #766 Gepost op: 10 januari 2011, 16:49:48 »
Terug naar de 500T die heerlijk onder een grote hoes naast de Gixxer en de Blade in de berging staan. Je kunt net binnen stappen en dan loop je gelijk tegen 3 motoren op... :p

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #767 Gepost op: 13 januari 2011, 19:33:05 »
Zojuist gewonnen op Ebay :

Gevoerde koppelingsplaten in Canada
Originele koppelingsveren in Frankrijk

De platen waren geen probleem want die zijn nieuw nog leverbaar maar deze met verzenden dan voor minder als de helft aan de deur, de koppelingsveren zijn dus niet meer leverbaar en schijnbaar werden ze wel voor dit model gemaakt want de sterkte verschilt nogal met vele andere veren die we hier hebben, gevolg is dat we met het oude blok hebben gekozen voor versterkte veren van EBC maar dit is geen succes want de koppeling ging veel te zwaar..............hopelijk is dat probleem nu ook verholpen straks  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #768 Gepost op: 13 januari 2011, 21:38:31 »
Zou wel fijn zijn, want een koppelingshendel met 2 handen in moeten knijpen is niet echt handig :017:. En als ik voor het rode verkeerslicht aan kom rijden is van 1 in vrij ook een drama. Koppeling lost ook niet echt lekker, val er nogal eens mee stil, leuk als je voor de blikken staat die je vervolgens bijna de streep over duwen zodra het groen wordt...

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #769 Gepost op: 13 januari 2011, 22:00:32 »
Mijn Frans is zo goed dat ik al 3 mailtjes heb gemaakt om duidelijk te maken dat ik ook de originele stalen platen wil hebben  :037:

Hopelijk snapt hij het nu  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #770 Gepost op: 13 januari 2011, 22:48:17 »
Een een setje stalen platen komt er ook aan.............uiteindelijk ligt er al een heel stapeltje onderdelen  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #771 Gepost op: 21 januari 2011, 23:28:17 »
En de postbode kunnen onderscheppen vandaag  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #772 Gepost op: 04 juni 2011, 01:22:11 »
Hallo oma.............. :P

Vanmiddag was het keurig weertje tot bijna te warm aan toe dus Sunny heeft weer eens een rit gereden met de Honda CB500T  :)  De motor stond alweer eventjes stil maar het was klik op de startknop en draaien dat blok, het draaide eigenlijk heel netjes en met de sappen allemaal tot de rand toe afgevuld vorige keer, een accu aan de druppellader en de carbs vorige keer nog even leeggedraaid moet het ook gewoon in 1 keer goed gaan.

Echter was er wel 1 minpunt te vinden en dat was dat het overloop slangetje van de accu los was gekomen en dat laat dus smerige sporen na, gelukkig is er nu bijna niks meer van te zien na wat poets en reinig werk maar dit moet je niet te vaak hebben............ondertussen kan de slang niet meer loskomen en er is vandaag een een toffe rit gedaan met de Honda CB500T !



Gelukkig staat het frame dik in de poedercoat en dat beschermd dus prima.



Na een rit met de Honda CB500T tril je meestal nog een poosje na, zeker boven de 6000 toeren hebben de handen en polsen het best flink te verduren maar dat is het waard met deze nekkentrekker..............ik zelf reed vandaag ook met een trilplaat, tering wat een hok is dat, dat mensen daar graag op rijden, na 10km was ik het al beu maar moest er even mee naar Supercycles voor een lekdichtheidstest.



Oja natuurlijk is die gezakt voor de test  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #773 Gepost op: 04 juni 2011, 10:10:55 »

Oja natuurlijk is die gezakt voor de test  :+

 :037:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #774 Gepost op: 04 juni 2011, 14:54:44 »
wordt die harley dus het volgende project revisie van zo een ding is weer eens wat anders.
succes :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #775 Gepost op: 04 juni 2011, 22:25:43 »
Hahaha, vandaag moest ik ff bij MP zijn, stond een ouwe Hardley voor de deur.
Wat denk je? Lekken natuurlijk  :037:
Trial and error... vooral veel 'error'.

kleintje

  • Gast
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #776 Gepost op: 04 juni 2011, 22:47:25 »
Hahaha, vandaag moest ik ff bij MP zijn, stond een ouwe Hardley voor de deur.
Wat denk je? Lekken natuurlijk  :037:


dat is leven een harley die niet lekt is dood  :093:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #777 Gepost op: 04 juni 2011, 23:25:30 »
Dit was een lekdichtheidstest en de achterste cilinder had tussen de 70 en 80% lekkage via de zuigerveren............ja ik ga dus een dag meewerken bij Supercycles en dat is weer een hoop opsteken aldaar  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #778 Gepost op: 05 juni 2011, 00:22:31 »
best mooi om te doen maak je er ook een verslag van met mooie foto"s in ieder geval veel succes :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #779 Gepost op: 05 juni 2011, 00:48:23 »
best mooi om te doen maak je er ook een verslag van met mooie foto"s in ieder geval veel succes :054:
Nee de eigenaar heeft daar heel weinig mee dus die beslist en heeft zelfs niks met foto's maar ik zal kijken of er iets te ritselen valt  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30704 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36050 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6886 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7117 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9139 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak