* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II  (gelezen 29428 keer)

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #40 Gepost op: 29 maart 2009, 21:56:52 »
Ik blijf je op een XT600 nog voor  :018: [oke nu nog wel in de bochten  :X ]

Maar inderdaad heb even de Gixxer goed aan de tand gevoeld, banden netjes op spanning gebracht, veervoorspanning en ingaande demping voor en achter ff beter afgesteld en de veerring is dik in orde  :054: , de Pirelli;s Diablo's bevallen eigen best wel goed, zeer goed eigenlijk op droog wegdek want binnen 20km al de schaamranden tot een minium gereduceert en zo rond de 10-12.000 toeren door de bochten heen knallen geeft geen krimp aan deze Gixxer, alles voelt zeker prima aan en dus bevestigd wat we al hoopten voor dat geld een prima motor  :036: Wel nieuwe bougies, nieuwe olie en filters en kleppen stellen zodat je weet dat dit allemaal ook in orde is maar dat is normaal onderhoud en kun je het hele seizoen er tegen aan. Koude start met de Gixxer is wel ruk, je moet de choke er best lang ophouden en niet wegrijden gelijk, vol op de choke, starten en zodra het toerental oploopt steeds iets minderen, daarna wegrijden en eigenlijk de choke dan weer er iets meer opzetten, als die warm is niks nada aan de hand maar koud is het een draak  :|

Ik wil hem best eens vaker uitlaten hoor  :048:

@Trip, je moet je colegga toch maar eens navragen wat betreft de 750  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #41 Gepost op: 29 maart 2009, 22:00:19 »
@Trip, je moet je colegga toch maar eens navragen wat betreft de 750  :103:

gaat ik doen :071:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #42 Gepost op: 29 maart 2009, 22:02:01 »
Iemand een DR of ZXR kopehhhuuuuuuuu :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 30 maart 2009, 20:28:05 »
Topicvervuiler :093:
Vandaag weer een lekker stukkie op de Gixxer kunnen sturen. Moest vanmiddag om 13.00 uur gaan werken op Kamperland, dus voordien ff bij casa Kleintje langsgefietst, om daarna door te gaan naar mijn werk. Na mijn werk weer richting Colijncity, want een vriend van ons was ook weer in het land, dus ook daar ff mijn nieuwe fiets geshowd. Heb geen minpunten kunnen ontdekken, schakelt, koppelt, remt en doet alles prima zoals een motor hoort te doen, dus ik ben dik tevreden met mijn nieuwe aanwinst! :022: :039:

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #44 Gepost op: 31 maart 2009, 10:03:38 »
... binnen 20km al de schaamranden tot een minimum gereduceert...

Schaamrand reductie service....

Wat kost dà..??  :070:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

r6-dennis

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 31 maart 2009, 10:35:07 »
... binnen 20km al de schaamranden tot een minimum gereduceert...

Schaamrand reductie service....

Wat kost dà..??  :070:

als het fout gaat..... je no-claim :X

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #46 Gepost op: 31 maart 2009, 11:17:35 »
En ik hoop met deze motor nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren heerlijk te mogen  :079:?

:037: Leuk dat jullie zelf nog altijd overtuigd zijn dat dit de ware is voor jaaaaaaaaaaren. Is het zelfde als dat Hawk zegt dat hij een fiets origineel laat en dat er zeker geen andere uitlaten op komen.

Hoe dan ook, of je 'm over een maand weer verkoopt voor weer wat mooiers of dat je dat pas over 10 jaar doet, mega veel plezier ermee !!

Offline Rik

• Ras ZMVCer
  • FZR1000
« Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2009, 14:55:58 »
Sledge  :+

Sunny dat was toch niet het goede werkplaatshandboek, verkeerd type en verkeerd bouwjaar  :033:
Sorry  :D
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Sunny

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2009, 15:03:24 »
:037: Leuk dat jullie zelf nog altijd overtuigd zijn dat dit de ware is voor jaaaaaaaaaaren.
Ahum, hoe lang heb ik met de Viffer rondgestuurd???????????? Juist jah, die motor heb ik het langste van allemaal gehad, 1 jaar en 8 maanden om precies te zijn. Dit is voor mij een hele grote stap vooruit/omhoog waar ik zeer zeker de tijd voor nodig heb om aan te wennen en toen de Viffer op de aanhanger van zijn nieuwe baasje stond, had ik een brok in mijn keel en kon het bijna niet droog houden, dus "zomaar ff" van motor wisselen is er voor mij niet bij. De enigste reden dat ik een andere motor koop, is omdat ik uit de oude gegroeid ben qua vermogen of er moet iets helemaal mis gaan met mijn gezondheid, waardoor ik (God verhoede het) chopper ofzo moet gaan rijden. De Gixxer bevalt prima bij mij en wat een ander ervan denkt zal mij worst zijn (tenzij ik het me persoonlijk aantrek, zoals in dit geval) en wat Freak doet mag 'ie lekker helemaal zelf weten, als hij van motor wil wisselen, is hem dat van harte gegund. Hij maakt ook heel wat meer kilometers dan mij, dus slijt de boel bij hem ook veel sneller en is hij sneller aan een andere toe. Amen!

Sunny

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 31 maart 2009, 15:04:53 »
Sunny dat was toch niet het goede werkplaatshandboek, verkeerd type en verkeerd bouwjaar  :033:
Sorry  :D
Geeft niet joh, in ieder geval bedankt voor de moeite om nog ff speciaal voor mij terug te gaan! :036: Zal eens op internet zoeken, is vast wel iemand die wat info op een schijfje heeft staan en me dat voor een paar pleuro's toe wil sturen.

r6-dennis

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 31 maart 2009, 15:30:36 »
:037: Leuk dat jullie zelf nog altijd overtuigd zijn dat dit de ware is voor jaaaaaaaaaaren.
Ahum, hoe lang heb ik met de Viffer rondgestuurd???????????? Juist jah, die motor heb ik het langste van allemaal gehad, 1 jaar en 8 maanden om precies te zijn. Dit is voor mij een hele grote stap vooruit/omhoog waar ik zeer zeker de tijd voor nodig heb om aan te wennen en toen de ................    heel verhaal blablabla

Maaruh hoelang heb je nu je rijbewijs dan :042: want volgens mij is dit je 6e motor :034: (maakt voor de rest ook helemaal niks uit..... tis maar een feitje :018: )

Sunny

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 31 maart 2009, 15:49:27 »
Gut, hij heeft ook leren tellen op de kleuterschool...
1. Honda CB 200 E uit 1973 die na 1 ritje snelweg een gat in de zuiger brandde
2. Honda CB 400 N uit 1979 waarvan tijdens een ritje de oliepomp het begaf, dus blok in puin gedraaid
3. Suzuki GSX 400 F die ik tijdelijk had vanwege het in puin draaien van het blok van de 400 N uit 1979
4. Honda CB 400 N uit 1983 die ik verkocht heb omdat ik de Viffer aangeschaft had, met in mijn achterhoofd dat ook dit blok mijn
    rijstijl niet zou kunnen waarderen
5. Honda VFR 400 R uit 1987 die verkocht is omdat ik volgens Freak toe was aan iets snellers en zwaarders
6. Suzuki GSX-R 600 W uit 1993 die voorlopig nog wel even blijft (als iedereen het daar tenminste mee eens is...)
Iedereen tevreden? Ja? Mooi zo. Nee? Pech gehad!

Tinus

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 31 maart 2009, 15:52:48 »
Jeetje...... gaat het niet goed ofzo??  :042:

Volgens mij begon Sledge met een grapje.

;)

r6-dennis

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 31 maart 2009, 15:55:30 »
Gut, hij heeft ook leren tellen op de kleuterschool...
1. Honda CB 200 E uit 1973 die na 1 ritje snelweg een gat in de zuiger brandde
2. Honda CB 400 N uit 1979 waarvan tijdens een ritje de oliepomp het begaf, dus blok in puin gedraaid
3. Suzuki GSX 400 F die ik tijdelijk had vanwege het in puin draaien van het blok van de 400 N uit 1979
4. Honda CB 400 N uit 1983 die ik verkocht heb omdat ik de Viffer aangeschaft had, met in mijn achterhoofd dat ook dit blok mijn
    rijstijl niet zou kunnen waarderen
5. Honda VFR 400 R uit 1987 die verkocht is omdat ik volgens Freak toe was aan iets snellers en zwaarders
6. Suzuki GSX-R 600 W uit 1993 die voorlopig nog wel even blijft (als iedereen het daar tenminste mee eens is...)
Iedereen tevreden? Ja? Mooi zo. Nee? Pech gehad!

ow ow beetje gevoelig voor kritiek   :011: (trouwens het is niet eens kritiek, tis maar een opmerking)

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #54 Gepost op: 31 maart 2009, 16:15:46 »
woooooooooow relax Sunny  :012:
Was inderdaad maar een geintje! Ik moest er alleen om glimlachen toen ik je bericht las. Zoals ik in mijn vorige reactie al schreef, al koop je elke week een nieuwe motor, ik gun het je van harte en wat mij betreft heb je groot gelijk en wens je met deze bike ook mega veel plezier.

Sunny

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 31 maart 2009, 16:33:53 »
That's me, wen er maar aan.
Vanavond weer maar eens een rondje doen om te wennen en nog wat onderdeeltjes voor de 500T ophalen bij Moto16c. Hopelijk is het bevestigingshulsje ook binnen, kan dat er gelijk op (ow jah, niet vergeten boutje, moertje en splitpennetje mee te nemen...).

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #56 Gepost op: 01 april 2009, 00:27:15 »
Suzuki GSX-R 600 W uit 1993 die voorlopig nog wel even blijft..

En anders past een 1100w ook wel, kom je zeker te weten geen vermogen meer te kort :007:

Sunny

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 08 april 2009, 21:29:37 »
Vandaag weer een stukkie gereden, maar heb wel andere schoenen aangedaan, deze keer met flinke hakken eronder, zodat ik toch veilig met mijn pootjes de grond kon bereiken. Dit werkte dus heel erg goed, dus ga ik eens meten hoeveel cm's ik nou precies te kort ben/de motor te hoog is. Volgende week dinsdag mijn motorlaarzen dus maar eens naar de schoenmaker brengen en de ruimte tussen zool en wegdek eens op laten vullen. Andere laarzen vind ik zonde van mijn geld, want deze zijn nog in prima staat, dus ga geen € 289,- uitgeven aan een paar nieuwe Diadora's (vind dat toch knap geld, een paar nieuwe zolen zijn een stuk goedkoper en net zo effectief). Op de terugweg wel iedere keer last van de koperen knikker die behoorlijk laag aan de horizon stond te blinken, dus op voor mij onbekende wegen maar even het gas dichtgedraaid. Liever als een trut de bocht in en als een vent eruit (zoals Freak altijd zegt, dus ben niet van plan binnenkort een ingrijpende operatie te ondergaan :018:) dan als een malloot erin, bij moeten remmen, het hart in de keel hebben bonken, het zweet in de helm en handschoenen hebben staan en zodra ik stil sta een kruisje slaan om Maria te bedanken dat ik deze stomme actie heb overleefd. Eenmaal weer op bekende weg ging het weer lekker, weer een nieuwe rand op de band gereden, dus het vertrouwen begint groter te worden! Wist Freak op de XT zelfs voor te blijven :034: :070:, maar da's ook niet zo heel erg moeilijk, hij op noppenbanden die bij 100+ alle kanten op glijden en een koppeling die dan vreselijk begint te slippen, maar dat heb ik dan toch maar weer mooi voor elkaar :093:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #58 Gepost op: 09 april 2009, 16:09:53 »
Volgende week dinsdag mijn motorlaarzen dus maar eens naar de schoenmaker brengen en de ruimte tussen zool en wegdek eens op laten vullen.

Gridgirl heeft dat destijds (voor de lesmotor) laten doen bij de schoenmaker in de binnenstad van Vlissingen. Was (geloof ik) 10 euro, keurig netjes en zit als een huis. Ze gebruikt ze nog steeds af en toe.

Jou kennende heb je vast al een prima schoenmaker op het oog, maar anders heb je iig nog een adresje  :054:

Sunny

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 09 april 2009, 17:06:07 »
Dinsdagmorgen neem ik ze mee naar Goes, daar werk ik 2 ochtenden in de week, dus als het een beetje meezit kan ik ze donderdagmorgen weer ophalen. Breng ze naar een hakkenbar/sleutelservice op de hoek van het Kolveniershof/Wijngaardstraat, die man werkt snel, netjes en goedkoop. Ga er ook altijd heen om sleutels bij te laten maken, klaar terwijl u wacht en altijd goed. Maar toch bedankt voor het advies.
Wel moeten lachen toen we gisteravond weer thuis waren en Daan nog ff langskwam. Freak kwam met de opmerking: rijdt er een motor voor je, moet je 3 x kijken om te zien dat er een klein vrouwtje op die motor zit. Zoals zij op die motor zit/ligt... het lijkt wel of ze 1 is met de motor en er meer inzit, dan erop :070: