* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik  (gelezen 27160 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #120 Gepost op: 21 januari 2011, 21:52:04 »
10minuten..............nee dat haal ik echt niet gezien de binnenkuipen  ;) De Fireblade makkelijk, de Gixxer van Sunny 15minuten en de ST1100 is een ramp met de vele kleine deeltjes maar kuipen heel houden is belangrijker  :034:

Maar deze heeft al zijn plastiek weer terug, motorolie is door het blok geslingerd en compleet afgevuld, morgen veerring instellen en proefrijden, en dan waarschijnlijk weer wat afstellen en proefrijden, en dan hopelijk tot volle tevredenheid van Mr.KiK  :039:

Het lijkt erop dat de motor wat rustiger draait stationair, morgen weten we het zeker  :054:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #121 Gepost op: 21 januari 2011, 21:56:45 »
Top ! Ik ben super tevreden, maar was een beetje druk, dus nog geen tijd om op je PM te reageren.....

Ik vind het knap dat jullie het samen zo draaien, dit smaakt naar profesionaliteit hoor !
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #122 Gepost op: 21 januari 2011, 22:21:29 »
Top ! Ik ben super tevreden, maar was een beetje druk, dus nog geen tijd om op je PM te reageren.....

Ik vind het knap dat jullie het samen zo draaien, dit smaakt naar profesionaliteit hoor !
Ik heb de pm net verstuurd dus zo weinig tijd zit er niet tussen  :018: Ja gaat prima zo, wat dat betreft zou ik best zo'n pand willen als Hartman  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #123 Gepost op: 21 januari 2011, 22:26:10 »
Op Kortgene staat een mooie loods te koop......bij Boot Makelaars
Komt helemaal goed !

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #124 Gepost op: 21 januari 2011, 22:35:08 »
Top ! Ik ben super tevreden, maar was een beetje druk, dus nog geen tijd om op je PM te reageren.....

Ik vind het knap dat jullie het samen zo draaien, dit smaakt naar profesionaliteit hoor !
Ik heb de pm net verstuurd dus zo weinig tijd zit er niet tussen  :018: Ja gaat prima zo, wat dat betreft zou ik best zo'n pand willen als Hartman  :012:

Heb ook nog een loods voor je 160M² tegenover Abco  :103:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #125 Gepost op: 21 januari 2011, 22:36:59 »
Op Kortgene staat een mooie loods te koop......bij Boot Makelaars
Ja de ex van wijlen Joop van het dorp hier..............maar dan wordt het bedrijfsmatig en gaat het op werk lijken  :+

@Stealth................maat, gabber, collega rijder...............de plaats voor ons feest van de ZMVC, aan de overzijde banden omleggen en eventueel onderdelen scoren, de Sligro naast de deur en wat wensen we nog meer  :036: :036: :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #126 Gepost op: 21 januari 2011, 22:39:47 »

@Stealth................maat, gabber, collega rijder...............de plaats voor ons feest van de ZMVC, aan de overzijde banden omleggen en eventueel onderdelen scoren, de Sligro naast de deur en wat wensen we nog meer  :036: :036: :036:

Indien die nog niet verkocht/verhuurd is, ga ik zorgen dat ie beschikbaar is  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #127 Gepost op: 21 januari 2011, 22:45:33 »
Om dit topic niet verder te vervuilen pm ik je  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #128 Gepost op: 22 januari 2011, 18:49:49 »
Wat een braverik is het toch...............totdat je even aan het gazzzz hangt  :057: Vandaag bleef het maar nat maar er moest worden proefgereden en dus een stuk gedaan met veel verschillende ondergrond, asfalt, klinkers, kinderkopjes en de veerring is aan de voorzijde naar mijn idee behoorlijk veranderd en het rottige in-de-bocht-vallen-op-de-verkeerde-manier is er gewoon uit  :039: De veervoorspanning wat teruggezet en de uitgaande demping wat opgeschroefd.



De achterdemper blijft wat aan de zachte kant, het lijkt wel of deze wat ,,slapjes'' is geworden en helaas is de veervoorspanning niet de oorzaak , ik heb onderop de stelbout wat kunnen aanhalen maar de demping reageert weinig op de hendel aan de zijkant van de motor, met deze op hard vond ik toch het beste rijden, uiteraard heeft iedereen een ander gevoel bij veerring maar zoals die nu staat vond ik de FJR1300 keurig, zeker de voorzijde met iets aan de hardere kant beviel me prima al kon je niet gek doen met die natte wegen en spiksplinter nieuwe voorband.



De voorrem mag van mij nog wel iets beter ,,happen'', ik vermoed dat de rubberen slangen na 7 jaar na productie iets beginnen uit te zetten dus misschien is dat een punt op de verlanglijst............stalen remleidingen  ;)

 

Schaamranden op de voorband valt me gelijk op maar het gaat om het totaalplaatje  :018:



Klein rondje eiland mee gedaan en tussendoor wat geprutst met de afstelling van de veerring en ik zou zeggen lekker even laten zo en kilometers mee gaan maken en eventueel zelf nog wat proberen mocht de veerring niet helemaal bevallen, ik vond het best oke zo  :039: Uiteraard is de motor er niet schoner van geworden vandaag  :X



Uiteraard stond deze keurig in de was en met een kleine wasbeurt staat de FJR1300 weer netjes in de garage, ik ga straks nog wel even de speling weg zien te krijgen op het handvat want dat is een beetje teveel, ik vindt het zoiezo een lange draai tot aan de stuit met dit model  ;) Evengoed merk je wel dat er 145 trappelende paarden en 134 NM aanwezig zijn, dat deze wil staat buiten kijf  :036:

Oke klaar..............next  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #129 Gepost op: 23 januari 2011, 17:29:14 »
Zo, de motor staat weer terug in eigen stalling en ook al was het maar een tr#tstukkie van Geersdijk naar Colijn, het verschil was duidelijk te merken. De vering is voor een stuk beter, achter kan ik weinig van zeggen nog. De nieuwe banden i.c.m. gladde wegen nodigden niet uit voor een potje gasssss ( haha, ik klink al als een echte racer, maar rijdt niet als een echte racer..... :106: ). Dus, als de pekel weg is, het droog is en er tijd is, dan ga ik lekker rijden.

Freak, Sunny, hardstikke goed werk geleverd weer ! Nu nog even lekker genieten van de rest van de zondag.

TOP !  :036:
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #130 Gepost op: 23 januari 2011, 17:30:25 »
Graag gedaan  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #131 Gepost op: 23 januari 2011, 21:18:53 »
Heel graag gedaan, was leuk om je zo door de Peelandse polder te zien stuiven, met mij erachter in jouw blik :034:. Thanx dat ik even in je auto mocht rijden, was de nieuwste auto waar ik ooit in gereden heb en nog een 6-bak ook :103:

Van de zomer maar eens samen een toertje doen?

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #132 Gepost op: 23 januari 2011, 21:50:24 »
Goed plan ! Wil dit jaar de 10.000 km op de motor gaan halen en nou eens stoppen met dat ouwe-wijven gedrag : als de zon niet 100% schijnt, twee weken voor en twee weken na het ritje, dan ging ik over het algemeen niet rijden. Dat wil ik toch wel veranderen eigenlijk, dus kom maar op met die ritjes !

Haha, het was wel een grappig gezicht, jij in mien blik. De stoel totaal naar beneden en naar achteren : zoveel hoofdruimte krijg je nergens meer  :039:
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #133 Gepost op: 23 januari 2011, 22:14:46 »
Eens mee naar de Eiffel?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #134 Gepost op: 23 januari 2011, 22:17:37 »
Wie weet ! Ik probeer dit al twee jaar met een collega af te spreken, maar dat komt er iedere keer niet van ( wederzijdse smoesjes ), dus wie weet dan met de ZMVC dit jaar ! :039:
Komt helemaal goed !

Sunny

  • Gast
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #135 Gepost op: 23 januari 2011, 22:18:10 »
Goed plan ! Wil dit jaar de 10.000 km op de motor gaan halen en nou eens stoppen met dat ouwe-wijven gedrag : als de zon niet 100% schijnt, twee weken voor en twee weken na het ritje, dan ging ik over het algemeen niet rijden. Dat wil ik toch wel veranderen eigenlijk, dus kom maar op met die ritjes !

Haha, het was wel een grappig gezicht, jij in mien blik. De stoel totaal naar beneden en naar achteren : zoveel hoofdruimte krijg je nergens meer  :039:
Ja hoor, heb vorige week vrijdagmiddag de polder hier onveilig gemaakt in een zwart VW Transporter... over hoofdruimte gesproken :048:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #136 Gepost op: 24 januari 2011, 00:01:40 »
Wie weet ! Ik probeer dit al twee jaar met een collega af te spreken, maar dat komt er iedere keer niet van ( wederzijdse smoesjes ), dus wie weet dan met de ZMVC dit jaar ! :039:

Of je zorgt dat --> collega = zmvc  :103:

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #137 Gepost op: 24 januari 2011, 07:37:14 »
Goed plan ! Wil dit jaar de 10.000 km op de motor gaan halen en nou eens stoppen met dat ouwe-wijven gedrag : als de zon niet 100% schijnt, twee weken voor en twee weken na het ritje, dan ging ik over het algemeen niet rijden. Dat wil ik toch wel veranderen eigenlijk, dus kom maar op met die ritjes !

Haha, het was wel een grappig gezicht, jij in mien blik. De stoel totaal naar beneden en naar achteren : zoveel hoofdruimte krijg je nergens meer  :039:
Ja hoor, heb vorige week vrijdagmiddag de polder hier onveilig gemaakt in een zwart VW Transporter... over hoofdruimte gesproken :048:

@ Sunny : Ja, daar kan mijn blikje niet tegenop.....Wel fijn rijden zo'm Transporter !

@ Sledge Hammer : De collega woont in Leiden, dus dat wordt een beetje lastig verhaal, maar ik kan altijd vragen of hij als introducee mee wil. Het is een rustige vent, daar heb je geen last van en hij rijdt op een mooie BMW.

Gaat goed komen dit jaar !  :054:
Komt helemaal goed !

Sunny

  • Gast
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #138 Gepost op: 24 januari 2011, 14:03:13 »
Laat de zomer maar beginnen, dan kan het gazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz er weer op! :034: :103:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #139 Gepost op: 24 januari 2011, 15:07:12 »
Deze week nog geen zomer.. :017:
Zoekende naar..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
178 Reacties
31966 Gelezen
Laatste bericht 24 maart 2010, 18:28:55
door MotorFreak
341 Reacties
58270 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
144 Reacties
38472 Gelezen
Laatste bericht 10 juni 2017, 15:25:21
door Floris 500
18 Reacties
4753 Gelezen
Laatste bericht 19 september 2008, 14:00:30
door Border
300 Reacties
59088 Gelezen
Laatste bericht 02 februari 2013, 17:43:05
door MotorFreak