* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked  (gelezen 27601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knight

  • Gast
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #60 Gepost op: 14 oktober 2009, 20:33:56 »
Zow, koplampje ook besteld. Is diegene geworden die ik hier al gepost heb dus :034:

nette koplamp ik heb zelf ook nog getwijfeld over deze lamp. ik moet zeggen dat ik je teller er ook erg netjes uit vind zien, wel vind ik hem wat prijzig.

succes met de verbouwing ik zie de foto's graag komen.


Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #61 Gepost op: 14 oktober 2009, 20:44:06 »
ik moet zeggen dat ik je teller er ook erg netjes uit vind zien, wel vind ik hem wat prijzig.

Tja, een nieuwe originele teller-unit voor mijn motor kost over de duizend euries dus dan is het weer een 'goedkoop' alternatief.

Kan het aardig verantwoorden voor mijzelf dat ik met deze dashboard toch maar mooi ff 600,- euro's bespaar :018:

Knight

  • Gast
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #62 Gepost op: 14 oktober 2009, 20:47:51 »
ik moet zeggen dat ik je teller er ook erg netjes uit vind zien, wel vind ik hem wat prijzig.

Tja, een nieuwe originele teller-unit voor mijn motor kost over de duizend euries dus dan is het weer een 'goedkoop' alternatief.

Kan het aardig verantwoorden voor mijzelf dat ik met deze dashboard toch maar mooi ff 600,- euro's bespaar :018:

haha zo kan ik het ook, straks ff de vrouw uitleggen dat ik mijn motor nog wat verder ga pimpen voor een  Euro of 10.000 want tja anders was ik om een Ferrari gegaan dus nu bespaar ik toch mooi een ton of wat  :037:

maar goed ik snap je redenering mijn teller kost 150 of zo origineel zou hij 600 zijn geweest.
de rest van het geld stop ik in het spuitwerk.

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #63 Gepost op: 15 oktober 2009, 16:32:35 »
Koplamp is al aangekomen. Ziet er goed uit, is alleen nog glanzend zwart dus die gaat in de nabije toekomst nog een zooitje schuurpapier tegen komen :018:

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #64 Gepost op: 15 oktober 2009, 16:34:15 »
Lekker bezig :036:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Knight

  • Gast
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #65 Gepost op: 17 oktober 2009, 12:35:32 »
Koplamp is al aangekomen. Ziet er goed uit, is alleen nog glanzend zwart dus die gaat in de nabije toekomst nog een zooitje schuurpapier tegen komen :018:

tja t' moe oal nie glanze ey.

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #66 Gepost op: 17 oktober 2009, 14:54:36 »
Koplamp is al aangekomen. Ziet er goed uit, is alleen nog glanzend zwart dus die gaat in de nabije toekomst nog een zooitje schuurpapier tegen komen :018:

tja t' moe oal nie glanze ey.

Nou...... eigenlijk wordt'ie toch weer wel glanzend, maar moet natuurlijk wit worden met een rood accent (randje ofzo).

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #67 Gepost op: 17 oktober 2009, 19:19:44 »
Vanmiddag ff zitten fotosoepen (maar dan met GIMP natuurlijk) om een ontwerp voor de nieuwe paintjob te maken:


robs

  • Gast
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #68 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:13:53 »
mag ik vragen welk merk teller dat is??
goed bezig tg! reden waarom is natuurlijk minder maar word weer wat moois! :D

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #69 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:15:17 »
Heb je nog ideeën nodig voor een helm? :048:

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #70 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:37:03 »
mag ik vragen welk merk teller dat is??

De teller op de laatste foto (ontwerp paintjob) is gewoon de originele die nu dus in de gruzelementen is. Dus ik ga er van uit dat je de dashboard bedoeld die ik heb besteld:

http://www.translogicuk.com/replacement-gauges-md2.htm

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #71 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:40:29 »
Heb je nog ideeën nodig voor een helm? :048:

Hij is gaaf, maar ik ga weer dezelfde helm kopen als de laatste die ik had want die heeft zich echt uitstekend bewezen bij mijn ongeluk (in verschillende opzichten). Wordt in plaats van de zwarte die ik had idd wel een in bijpassende kleuren:


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #72 Gepost op: 18 oktober 2009, 00:10:38 »
Die photoshop........................persoonlijk zeg ik nee dan is orgineel mooier maar kleuren zijn zo persoonlijk  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #73 Gepost op: 18 oktober 2009, 08:30:08 »
Aha, iemand die het niet (zo) mooi vindt. Ik heb ook zitten denken om de styling van de 2010 CB1300 te gebruiken want die is ook erg mooi. Maar ik neig toch meer naar iets meer exclusiefs, mede omdat er verder ook nogal wat gaat veranderen aan de motor (koplamp/dashboard, uitlaat, remschijven). En ik ben wel voor de wat meer sportieve look zeg maar :018:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #74 Gepost op: 18 oktober 2009, 12:36:42 »
Vaak scheelt het een hoop als de kleuren nog wel de vormen van de motor laten zien. Dus de inham van de tank, de rand op het zitje etc. Nu is dat allemaal weggepoetst en ziet het er wat vreemd uit.

In flash kun je vrij gemakkelijk een template maken waarbij je de details en kleur verloop/schaduw los maakt van het ontwerp. Het werkt heel fijn om mee te experimenteren zonder af te doen aan details. Eigenlijk zou je zoiets moeten hebben voor de CB :034:

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #75 Gepost op: 18 oktober 2009, 13:00:57 »
Vaak scheelt het een hoop als de kleuren nog wel de vormen van de motor laten zien. Dus de inham van de tank, de rand op het zitje etc. Nu is dat allemaal weggepoetst en ziet het er wat vreemd uit.

Dat de vormen niet meer zo zichtbaar zijn komt idd door het inkleuren. De zwarte lijn op het kontje volgt echter exact de 'vouw' die daar zit en ik heb de achterkant van het zitje gewoon ingekleurd terwijl daar in werkelijkheid een seatcowl over komt waarvan ik nog niet de exacte vorm weet.

Ook op de tank zal het rood niet helemaal naar de voorkant doorlopen want er zit een ribbel in bovenkant van de tank die tot net rond de vuldop loopt en die ribbel ga ik natuurlijk volgen. En dat de werkelijke kleur rood de originele rode kleur van de CB1300 wordt scheelt natuurlijk ook.

Het is puur een eerste ontwerp om een idee te krijgen welke kant ik op wil, in realiteit zal het op verschillende punten wel afwijken van deze opzet. Ik weet door dit ontwerpje iig wel dat ik deze kant op wil :018:

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #76 Gepost op: 21 oktober 2009, 19:50:55 »
Zow, mijn nieuwe digitale dashboard is binnen. Ziet er in het echt nog beter uit dan op de foto's; lijkt een beetje plastic die behuizing maar in werkelijkheid mooi zware kwaliteit geanodiseerd aluminium.



Oh ja, en de nodige spulletjes zijn besteld; voorvork binnenpoot, flamedisks met race-blokken, hyperpro voor-veren en allerhande kleine dingetjes die beschadigd zijn en moeten worden vervangen zoals een spiegel, valblokken en stuurgewichtjes.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #77 Gepost op: 21 oktober 2009, 20:01:00 »
Gaat mooi worden ,zeker geweten man! :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #78 Gepost op: 05 november 2009, 21:50:23 »
Bijna alle spulletjes zijn binnen, alleen de stuurgewichtjes nog niet. Komende week wordt de voorvork met hyperpro veren en de nieuwe remmerij gemonteerd en dan komt in de loop van de week de CB naar huis. Gaat die lekker de huiskamer in zodat ik s'avonds op mijn gemakje een beetje kan gaan sleutelen.

Eerste klus wordt een nieuwe ophanging voor de nieuwe koplamp fabrieken en daarna de nieuwe dashboard in de bovenkant van de koplamp integreren. Wordt een leuke klus :018:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [TechnoGremlin] CB1300 Muscle-Naked
« Reactie #79 Gepost op: 05 november 2009, 22:16:23 »
gaaf hoor  :039:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
111 Reacties
20169 Gelezen
Laatste bericht 05 april 2011, 22:35:09
door CBRenee