Nouja niet exackt diezelfde waarmee Sunny veel heeft geleerd en zeer veel lol heeft gehad maar een soortgelijke met ander uiterlijk en innerlijk maar dan toch eigenlijk ook weer hetzelfde gevoel...............als u hem nog snapt.............juist ja
Je moet ermee gereden hebben wil je het weten, een Viffer400R is een hoogtoerige motor die je echt de sporen moet geven en dan komen ze helemaal los, 60 peekaa is niet bijzonder maar in combinatie met een V4 blok, sportieve zit en in dit geval een mooi geluid is het een superbeleving, de bochten lijker mooier dan ooit, het sturen gaat beter als ooit en voor je het weet ben je uren te laat thuis voor het eten
Zo kan het je gebeuren dat je weer eens op MF kijkit bij de te koop aangeboden motoren en je oog valt op iets waarbij je dus dat bovenstaande gevoel weer krijgt, zelfs op je bureaustoel beleef je weer die momenten van vroeger.................oke ik zie er 1 net te koop staan en de reden is de volgende:
Bij deze bied ik mijn VFR400R aan, nadat hij vandaag op de snelweg is stilgevallen. Aangezien ik het financieel niet trek om hem op te laten knappen, 'mag' hij weg (met pijn in mijn hart).
Hij heeft aan de linkerkant oude schuifschade, en het is wel duidelijk een fiets van 21 jaar oud. Er staat 75.000 km op de teller. Het is in ieder geval geen vastloper geweest, en misschien is het wel iets heel simpels, maar dat is natuurlijk niet te zeggen.
De achterband begint wat vierkant te worden, de voorband is nog goed. Kettingset is ook nog goed, niet heel nieuw meer. Ik had net de olie en oliefilter vervangen.
Iemand interesse? Hij staat op dit moment bij Goedhart motoren in Bodegraven.
Oke dan kijk je naar de vraagprijs maar die vindt je niet dus maar een bod doen van 300,= euro , juist dat blijkt te weinig te zijn en het tegenbod blijkt 350,= euro te zijn en aangezien je al weer lekker aan het wegdromen was van die enkele keer dat ik er ff mee op stap ben geweest wil je deze hebben en dus bod geaccepteerd
Als dan later achteraf de verkoopster en haar vriend/man/verloofde nog een tof stel lijken te zijn waarmee je een bepaalde goede band mee opbouwd en lekker mee aan de praat bent geraakt en niemand zeurt dan voelt de terugreis prima aan zelfs met een uur achter sleurhutten staan op de N59
Overgens mijn complimenten voor de verkoopster want die had erachteraf zeker een paar honderd meer voor kunnen krijgen maar aangezien ik het had gekocht en ze zich daaraan hield verdient ze een dikke pluim
Een motor kopen die niet draait en niet bekend is wat ermee is blijft een gok, de spanningsregelaar kan stuk zijn, de benzineleiding kan dicht zitten............noem maar op, als dan ook nog de ANWB meneer er naar heeft gekeken en niks meer wist als afslepen is de gok nog iets groter maar ondertussen kunnen we wel wat sleutelen dus kom maar op
Achteraf niks
want de oplossing was snel gevonden, een on/off knop die dienst weigerde en dus een kortsluiting veroorzaakte waardoor het blok geen vonken meer kreeg, beetje uitspuiten met remmenreiniger, laten drogen en naspuiten met WD-40 en hoppa, klik en lopen dat blok....................binnen 15 minuten nadat die van de aanhanger afrolde
Een nieuwe aanwinst, klinkt/voelt voor nu prima en gaat hard door de bochten, op de foto mooier dan in het echt, veel krassen en gebruikerssporen maar wees nu eerlijk, voor 350,= euro hebben we toch een goede deal gedaan dacht ik zo
Wat gaan we ermee doen.....................eerst maar eens het lederen Arlen Ness pak uit de motteballen halen..................het Freakseizoen is geopend
De foto's
[attachment deleted by admin]