* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Smoelenboek  (gelezen 52529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Smoelenboek
« Reactie #180 Gepost op: 29 januari 2013, 08:38:57 »
Na dik 20000 km op 25 kw moet ik zeggen dat ik toch wel aan wat meer vermogen toe ben. Heb het wel leuk gevonden, volgas rotondes uit, stoppies oefenen ( op de oude sv, deze heeft abs:( ), knietje aan de grond.. Je moet je toch meer gaan vermaken op lagere snelheid, maar behalve het rechte stuk zit er niet veel verschil in een vol vermogen:)

Offline Floris 500

  • 2 x 500
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 468
  • Geslacht: Man
  • Honda VTR1000f
Re: Re: Smoelenboek
« Reactie #181 Gepost op: 29 januari 2013, 09:02:23 »
Teveel respect limiteert je leercurve. Je leert veel gemakkelijker motorrijden op een lichter wendbaarder, zelfs ouder, barrel. Die eerste kras als ie eens omdondert doet niet zoveel pijn dan. Je leert motorrijden door dingen te proberen, te oefenen. Jij gaat met je GSX-R echt niet de halve draai oefenen, of eens een taludje afrijden, allemaal dingen die je met een CB500 wel zou (kunnen) doen... de reden dat ik uiteindelijk kan wat ik nu kan is niet omdat ik talent had, verre van, maar omdat ik begonnen ben op een oud barrel en altijd ben blijven oefenen, en klooien, en oefenen, en klooien. Soms gaat het fout, meestal gaat het goed, en gaandeweg verleg je je grenzen en word je beter... Hans89 hier  heeft echt de perfecte beginnersmotor en nou heeft ie er nog een leuk speleding bij, wie houdt `m over 10 jaar nog bij, behalve de pliesie...

Hier kan ik me ook wel in vinden. Het is niet per definitie slecht om wat zwaarder te beginnen, maar de voordelen die je noemt van een wat lichtere/oudere motor herken ik ook wel in me gs500je (al wil ik wel iets meer vermogends nu)

[Mobile Post] HTC One X met Tapatalk

It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Smoelenboek
« Reactie #182 Gepost op: 29 januari 2013, 09:40:14 »
Teveel respect limiteert je leercurve. Je leert veel gemakkelijker motorrijden op een lichter wendbaarder, zelfs ouder, barrel. Die eerste kras als ie eens omdondert doet niet zoveel pijn dan. Je leert motorrijden door dingen te proberen, te oefenen. Jij gaat met je GSX-R echt niet de halve draai oefenen, of eens een taludje afrijden, allemaal dingen die je met een CB500 wel zou (kunnen) doen... de reden dat ik uiteindelijk kan wat ik nu kan is niet omdat ik talent had, verre van, maar omdat ik begonnen ben op een oud barrel en altijd ben blijven oefenen, en klooien, en oefenen, en klooien. Soms gaat het fout, meestal gaat het goed, en gaandeweg verleg je je grenzen en word je beter... Hans89 hier  heeft echt de perfecte beginnersmotor en nou heeft ie er nog een leuk speleding bij, wie houdt `m over 10 jaar nog bij, behalve de pliesie...

Klopt als een bus.

Maar welk oud barrel is fatsoenlijk terug te brengen naar de klasse van het nieuwe rijbewijs..  :042:
Want een 500, hoe oud ook, komt daar niet voor in aanmerking..

Maximaal 125cc en max. 11Kw toch..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Smoelenboek
« Reactie #183 Gepost op: 29 januari 2013, 09:46:33 »
Klopt als een bus, 11 kw is niet realiseerbaar. Echter, als het meezit kan je straks op je 20ste beginnen op een A2 motor en die zit onder de 50 kW dus dat is met een leuke 600 nog wel te doen. Die is ook weer terug te tunen.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Smoelenboek
« Reactie #184 Gepost op: 29 januari 2013, 09:50:52 »
Na dik 20000 km op 25 kw moet ik zeggen dat ik toch wel aan wat meer vermogen toe ben. Heb het wel leuk gevonden, volgas rotondes uit, stoppies oefenen ( op de oude sv, deze heeft abs:( ), knietje aan de grond.. Je moet je toch meer gaan vermaken op lagere snelheid, maar behalve het rechte stuk zit er niet veel verschil in een vol vermogen:)

Je somt de voordelen van een lager vermogen prima op, en met 20K heb je gewoon goed gereden, en ben je echt toe aan wat meer vermogen. Ik kreeg gister een telefoontje van een Belg die in september zijn (belgisch, dus flut-)rijbewijs heeft gehaald. Hij gaat in februari zijn motor ophalen, een 1200GS. Of ik hem wou leren rijden.... Deze man heeft amper 8 uur motor gereden en stapt nu op een 1200GS... word ik wel een beetje moedeloos van...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Smoelenboek
« Reactie #185 Gepost op: 29 januari 2013, 18:24:53 »
Allroadtoad   die belg neemt in ieder geval nog de moeite om bij je te komen om lessen te willen nemen.
De meeste die doen dat niet en gaan bij de eerste moeilijke situatie gelijk op hun bek zonder er ook maar iets van te willen leren.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2013, 18:27:09 door Dick »
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Smoelenboek
« Reactie #186 Gepost op: 29 januari 2013, 21:23:30 »
Teveel respect limiteert je leercurve. Je leert veel gemakkelijker motorrijden op een lichter wendbaarder, zelfs ouder, barrel. Die eerste kras als ie eens omdondert doet niet zoveel pijn dan. Je leert motorrijden door dingen te proberen, te oefenen. Jij gaat met je GSX-R echt niet de halve draai oefenen, of eens een taludje afrijden, allemaal dingen die je met een CB500 wel zou (kunnen) doen... de reden dat ik uiteindelijk kan wat ik nu kan is niet omdat ik talent had, verre van, maar omdat ik begonnen ben op een oud barrel en altijd ben blijven oefenen, en klooien, en oefenen, en klooien. Soms gaat het fout, meestal gaat het goed, en gaandeweg verleg je je grenzen en word je beter... Hans89 hier  heeft echt de perfecte beginnersmotor en nou heeft ie er nog een leuk speleding bij, wie houdt `m over 10 jaar nog bij, behalve de pliesie...

nou, zal je eerlijk vertellen dat ik op m'n gsxr dus juist wel die halve draai oefen...dat andere weet ik neit wat het is :P  maar juist op dit ding oefen ik alles wat ik vind dat ik zou moeten kunnen....zal het toch op deze motor in de praktijk moeten leren brengen :)

moet ook eerlijk zeggen dat ie ni zo duur was, en er al krassen opzitten van de vorige eigenaar... tzal me bij dees ook niet zo bijzonder veel schelen als er is iets foutgaat...als ik er iig maar van leer :)

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Smoelenboek
« Reactie #187 Gepost op: 29 januari 2013, 21:27:24 »
Moet overigens wel zeggen dat ik het daarbij niet volledig oneens ben;)  maar ik zal deze 750 wel gaan behandelen alsof het me eerste oude barrel is....   want dat is het eigenlijk ook...  :052:

Offline Beinhart

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • ratbiker
Re: Smoelenboek
« Reactie #188 Gepost op: 08 februari 2013, 23:45:09 »
roy (yorksher) met zijn cx, ik ben maar de chauffeur...
prettig gestoord, maar niet voor iedereen even prettig

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Smoelenboek
« Reactie #189 Gepost op: 10 februari 2013, 12:56:16 »
hij of zij heb een leuk smoeltje hoor   :034:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Smoelenboek
« Reactie #190 Gepost op: 10 februari 2013, 18:28:19 »
Zoals ik al zei in je eigen topic, vind het echt tof dat je Roy mee neemt op de motor!  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Beinhart

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • ratbiker
Re: Smoelenboek
« Reactie #191 Gepost op: 10 februari 2013, 22:38:08 »
stealth,
hij vind het zelf leuk, eerst een klein stukje geprobeert. en sindsdien overal mee heen, vroeger sprong roy zo op de motor maar hij word morge ook alweer 10 jaar, dus mag ie eigenlijk al met pensioen. (s'winters rijd hij ook niet zoveel meer mee, vanwege de kou)
prettig gestoord, maar niet voor iedereen even prettig